جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید نعمت الله غریب بلوک

فرازی از وصیت نامه:
شهید  نعمت الله غریب بلوک

اگر امروز ما نتوانيم اين اسلام را كه چنان به قدرت رسيده كه مشتي محكم گرديده بر دهان مستكبرين و ابرقدرت‌‌هاي كاذب زمان نتوانيم حفظ كنيم و با خودپرستي و اعمال خلاف اسلام و خودداري از بذل جان و مال باعث شكستن شويم ديگر به هيچ عنوان قدرت جوابگويي به پيامبر و ائمه اطهار و شهدا را نداشته و چنان اين اسلام را ضعيف و زبون خواهند كرد كه تا سال‌‌ها ياراي سربلند كردن نداشته باشد و خدا نكند خشم الهي ما را فرا بگيرد و درگاه احديت ملت ديگري را وسيله زنده نمودن اسلام بنمايد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی : نعمت الله غریب بلوک
نام پدر :نوروزعلی
تاریخ تولد :۱۳۳۷/۰۴/۱۲
محل تولد :روستای زردوان دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده گروهان پیاده در خیبر
سن :۲۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۲
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :زردوان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در سال هزاروسیصدوسی‌‌وهفت، گل‌‌خانم و نوروزعلی فرزند دوم خود را در آغوش کشیدند و نامش را نعمت‌الله گذاشتند. پدرش کشاورز بود. سه برادر و یک خواهر دارد. نعمت دوران ابتدایی خود را در زادگاهش زردوان گذراند و برای ادامه تحصیل خود در رشته برق به دامغان و بعد به شاهرود رفت.

در بهمن‌‌ماه سال پنجاه‌‌وشش، سرباز‌‌معلم بود و بعد از آن در مقطع ابتدایی به صورت قراردادی تدریس می‌کرد. سپس چهار سال را در فرمانداری مشغول شد. با سیده‌‌صدیقه خانم که از هم‌‌محلی‌های نزدیکش بود، ازدواج کرد و بعد ‌‌از مدتی برای زندگی به دامغان آمد. یک دختر و سه پسر دارد.

اولین بار در سال شصت‌‌ از طرف بسیج به جبهه رفت؛ اما چون نمی‌توانست به دلیل کارش بیشتر در جبهه بماند از فرمانداری به سپاه رفت. بعد از آن چندین بار به جبهه اعزام شد. یازده ماه سابقه جبهه دارد. در عملیات خیبر فرمانده گروهان و زمان شهادت معاون گروهان بود.

بیست‌‌ودوم اسفندماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌وسه براثر اصابت تیر دشمن به سر و چشم در عملیات بدر در شرق دجله شهید شد.

پیکر پاکش در گلزار شهدای زردوان شهر دیباج، از توابع دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتري من المومنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون في سبيل‌‌الله ان

افيقتلون و يقتلون وعداً عليه حقاً في التوراته و الانجيل و القران و من او في بعهده من ا...

 فاستبشروا ببيعكم الذي بايعتم به و ذالك  هو الفوز العظيم. (سوره توبه 111 )

سلام بر مهدي(عج) منجي عالم بشريت و اميد مظلومان جهان و معشوق دل‌‌هاي خداشناس و برپا كننده عدل الهي بر روي زمين و درود بر نايب برحقش و اوالامر از سلسله امامت و ولايت كه اصلي از اصول دين مبين اسلام و مذهب سرخ تشيع علوي است حضرت آيت الله العظمي امام خميني مدظله العالي و سلام بر مجاهدان و مهاجران في سبيل‌‌الله سنگر نشينان مخلص و گسيخته از قيود دنيوي و غير الهي و سلام بر امت منسجم و گوش به فرمان امام عزيز.

اينجانب خود را حقيرتر و اعمالم را بسيار ناچيزتر از آن خصوصاً در مقابل اخلاص و ايثار شهداي عزيز مي‌‌دانم كه امت مسلمان را سفارش به دستورات الهي بنمايم به همين خاطر حرف‌‌ها و اهداف شهداي گرانقدر اين سرزمين خون آلود را كه عملاً پياده كرده و با خون خود امضا نمودن به عنوان يك وظيفه به مردم ابلاغ مي‌‌كنم باشد كه ان‌‌شاءالله در راه رسيدن به هدف مقدس استوارتر باشيد و آن فرياد ها اين است:

 1ـ قبول وحدانيت الهي سير الي الله و تخلق به اخلاق الله و حفظ وحدت و انسجام و عمل به (واعتصموا به حبل الله جميعاً و لا تفرقوا) و شكستن خداهاي دنيوي و نفساني و پياده نمودن قوانين و مقررات الهي كه همانا قرآن است در جامعه از كانالي كه قرآن مشخص نموده كه همانا نبوت و ولايت است.

 2ـ قبول رسالت پيامبر عظيم الشان حضرت محمد(ص) از جانب خدا و عمل به آن كه منظور قبول اصل امامت و ولايت كه جانشينان بر حق و معصوم آن حضرت و برگزيدگان خدا و خلق خدا جز مومنين راستينند كه ادامه آن به مهدي فاطمه حضرت حجه ابن الحسن ارواحنا لمقدمه الفداه رسيده و در زمان غيبت آن مولا نواب خاص و سپس نواب عام جنابش و در عصر ما اميد مستضعفان قلب تپنده امت اسلام ولي فقيه مبارز حضرت امام خميني و مطيع دستورات و اوامر ايشان بودن گوش دل دادن به رهنمودهاي وي و نگهداري اين امانت الهي و منتظر ظهور امام زمان بودن به معناي واقعي و مكتبي و فراهم نمودن وسيله ظهور آن مولي كه همانا پيشبرد اهداف مقدس اين انقلاب اسلامي است به راستي كه اين انتظار بزرگ روياننده جوانه‌‌هاي اميد در دل مظلومان تاريخ و مسلمين ارادتمند به مهدي(ع) بوده و هست و خواهد بود.

 3 ـ قبول معاد، روز حساب روز ايستادن در مقابل ترازوي عدل الهي. اي امت مسلمان شهداي ما فرياد مي‌‌زدند به خدا هدف زندگي فقط در اين دنيا وسايل رفاه و آسايش فراهم نمودن و غرایض شيطاني را ارضا و حاكميت نفس نيست عزت و رياست و خوشي اين دنياي فاني است و ارزش ندارد انساني كه اشراف مخلوقات عالم و موجب فخر خداوند به خاطر خلقتش است و تمام موجودات به خاطر وي آفريده شده‌‌اند تمام هم و غمش را به خاطر رسيدن به لذایذ دنيوي به كار برده و از جهاني سرافرازي و خوشي و درجات عالي و رسيدن به كمال انساني و همنشيني به اولياالله و ديدار لقاالله محروم گشته و خداي ناكرده در پيشگاه الهي سرافكنده و در مقابل پيامبر و ائمه صلوات‌‌الله و سلامه عليه و شهداي غرقه به خون و بي‌‌نام و نشان شرمگين بوده تأسف مرگبار و ابدي و عذاب عظيم و بي پايان و طاقت فرساي دوزخ براي حور به ارمغان بياورد.

 «الدنيا مزرعه الاخره» امام علي(ع) مي‌‌فرمايد شما و مرگ به سرعت به سوي هم  مي‌‌تازيد و عقل سليم حكم مي‌‌كند احساس كنيم لحظه‌‌اي ديگر به هم خواهيم رسيد پس بايد بارها را بست و توشه را برداشت و   حساب‌‌ها را تسويه كرد و بدون دغدغه و تشويش آماده رسيدن امر الهي شد.

 4ـ اي امت مسلمان به خاطر بياوريم  اين اسلام كه امروز به دست ما رسيده از چه سدهايي گذشته و از چه خطراتي جان به سلامت برده و چه ستم‌‌ها و زجرهايي به خاطرش برده شده.

 بر سر حضرت رسول(ص) چه بلاهايي براي اسلام آوردند دندان مباركش را شكستند و بر سرش خاكروبه ريختند، بر گردن علي(ع) ريسمان انداختند و سال‌‌ها وي را خانه نشين و حقش را غصب كردند، بر پهلوي مبارك فاطمه زهرا سلام الله عليها ميخ در فرو كردند و محسنش را سقط كردند، جگر امام مجتبي(ع) را با زهر پاره پاره كردند، سيد الشهدا(ع) و ياران  مخلصش را شهيد و زير سم ستوران قرار داده و سرهاي مباركشان را بالاي ني و اهل بيت عصمت و طهارت را با وضع اسف بار اسير و رقيه سه ساله‌‌اش را در خرابه جاي داده و وي را در داغ پدر به ديدار حق فرستادند، امام كاظم(ع) را چهارده سال در سياه‌‌چال غل و زنجير نمودند، جگر امام رضا (ع) را با زهر سوراخ نمودند و چه بلاهايي بر سر ائمه هدي آورده و چقدر با سرهاي دوستداران اسلام واقعي منار ساخته و چقدر اجساد مطهرشان را لاي ديوار نهادند. پانزده سال امام امت را آواره و هزاران مسلمان انقلابي را شهيد و جانباز نموده ما در مقابل همه اين‌‌ها مسئوليت داريم.

اگر امروز ما نتوانيم اين اسلام را كه چنان به قدرت رسيده كه مشتي محكم گرديده بر دهان مستكبرين و ابرقدرت‌‌هاي كاذب زمان نتوانيم حفظ كنيم و با خودپرستي و اعمال خلاف اسلام و خودداري از بذل جان و مال باعث شكستن شويم ديگر به هيچ عنوان قدرت جوابگويي به پيامبر و ائمه اطهار و شهدا را نداشته و چنان اين اسلام را ضعيف و زبون خواهند كرد كه تا سال‌‌ها ياراي سربلند كردن نداشته باشد و خدا نكند خشم الهي ما را فرا بگيرد و درگاه احديت ملت ديگري را وسيله زنده نمودن اسلام  بنمايد.

پدرم و مادرم و برادران و خواهر و همسر و فرزندانم از شما طلب بخشش  مي‌‌كنم من براي شما آن‌‌طور كه وظيفه‌‌ام بود نبودم از شما مي‌‌خواهم بردبار باشيد صبر شما اجري عظيم دارد وسيله خوشحالي منافقين كوردل را فراهم نسازيد هر وقت خاطره شهادت من شما را مكدر كرد به ياد صحراي كربلا و به شهادت رسيدن اباعبدالله و يارانش و به اسارت رفتن اهل بيتش باشيد و در عزاي آن  بزرگواران گريه كنيد.

امام رضا(ع) مي‌‌فرمايد: بر هر كه خواستيد گريه كنيد بر  حسين(ع) گريه كنيد.

الهي عاملنا بفضلك و لا تعاملنا بعدلك

والسلام عليكم و رحمه‌‌الله و بركاته

نعمت‌‌اله غريب‌‌بلوك (نهم آبان ماه يك هزار و سيصد و شصت و سه )

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.