جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید میکائیل هراسانیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید میکائیل  هراسانیان

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :میکائیل  هراسانیان
نام پدر :حسین علی
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۱۱/۰۲ 
محل تولد :کلاته
شغل :جوشکار 
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۴
محل شهادت :میمک 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت : اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

دومین روز از دومین ماه زمستان هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار بود. سوز زمستانی در کوچه‌‌های روستای کلاته سرک می‌‌کشید. کمتر کسی در این هوای سرد بیرون از خانه بود؛ اما خانۀ حسینعلی هراسانیان گرم‌‌تر از همیشه بود. نوزادی که به‌‌ تازگی قدم در این خانه گذاشته بود گرمای خانه را صدچندان کرده بود.حسینعلی نام این فرشتۀ کوچک را میکائیل گذاشت. میکائیل کوچک تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش گذراند. از همان کودکی در تظاهرات ضدرژیم شرکت می‌‌کرد. از هر فرصتی برای کمک به خانواده استفاده می‌‌کرد. هم کشاورزی می‌‌کرد و هم چوپانی.

میکائیل مهربان بود و دوست‌‌داشتنی. نمی‌‌توانست نسبت به وضعیت معیشت خانواده بی‌توجه بماند. ترک تحصیل کرد و در کارگاه جوشکاری مشغول‌‌ به ‌‌کار شد. در کنار جوشکاری به فوتبال و کارهای الکتریکی هم می‌‌پرداخت. او در یکی از کارهایش به‌‌ وسیلۀ چند متر سیم و تعدادی باطری قلمی، تمام قسمت‌‌های خانه را برق‌‌کشی و روشن کرد. هم‌‌چنین در کمک‌‌رسانی و ارسال اجناس به جبهه‌‌ها بسیار فعال بود. در هجدهم مهرماه سال شصت‌‌وسه بود که برای خدمت سربازی وارد لشکر ۸۱ زرهی شد و به مدت چهار ماه در منطقۀ میمک در ارتش به خدمت مشغول شد.

بیست‌‌وچهارم بهمن‌‌ماه سال شصت‌‌وچهار در منطقۀ میمک از ناحیۀ سر مورد هدف قرار گرفت. پلاک، نشانه‌‌ای برای شناسایی میکائیل شد و گلزار شهدای کلاته دامغان او را در آغوش گرم خود جای داد.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.