جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمود بانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمود بانی

ای مردم شما در میان دو دعوت نور و نار ( روشنائی و آتش) قرار گرفته‌اید هر کدام را می‌توانید بپذیرید ولی راه سعادت در نور است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمود بانی
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۱/۱۰
محل تولد :روستای کلا دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون مخابرات گردان پياده
سن :۱۹
خانواده چند شهید :تک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۲/۰۵
محل شهادت :جاده خندق
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمود فرزند محمد، دهم فروردین‌‌ماه هزاروسیصدوچهل‌وشش در دامغان در یک خانواده متدین و مذهبی متولد شد. او فرزند اول خانواده بود.

تحصیلات ابتدایی را در دبستان منوچهری به پایان رساند و اول راهنمایی را هم در مدرسه شهید اختری گذراند. بعد از آن ترک تحصیل کرد و به کار جوش‌کاری و ساختمان‌سازی روی ‌آورد.

محمود به‌ خاطر خوش‌اخلاقی و متانتش در دل همه جای داشت. او مجرد بود. در بیست‌وچهارم شهریور شصت‌وسه عضو رسمی سپاه دامغان شد و چند مرحله به جبهه رفت. مسؤولیت‌هایش تک‌تیرانداز، بی‌سیم‌چی و معاون گردان مخابرات بود. در عملیات والفجر۸ شیمیایی شد و مدت چند ماه تحت درمان بود. کمی که حالش بهتر شد، دوباره به جبهه رفت. بیش از بیست‌‌وهفت ماه در جبهه حضور داشت.

سرانجام در پنجم اسفندماه سال شصت‌وپنج در جاده خندق بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای فردوس‌‌رضای دامغان به خاک سپردند.

  “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم ا.. الرحمن الرحیم

«الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولئک

هم الفائزون.» (قرآن کریم)

آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا با جان و مال‌شان جهاد کردند آن‌ها را

نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگارن و سعادتمندان دو عالمند.

پس از اقرار به یگانگی خدای بزرگ که آفریدگار جهانیان است و اقرار به رسالت یک‌صدوبیست‌وچهار هزار پیامبر فرستاده شده از سوی خدا و خاتمیت حضرت محمد(ص) و امامت و ولایت و خلافت مولا امیرالمومنین(ع) و یازده فرزند معصوم و با نظر و قبول حاکمیت ولایت فقیه در زمان غیبت ولی عصر(عج).

اینجانب محمود بانی فرزند محمد وصیت‌نامه را به این شرح آغاز می‌کنم، در پس هر آمدنی، رفتنی هم نهفته است چند صباحی بیشتر در این دنیا مهمان نیستم باید رفت.

ای خوش آن روزی که پرواز کنم تا بر دوست       به امید سر کویش پرو بالی بزنم

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک                         چند روزی قفس ساخته اند  از بدنم

ولی باید جواب پس بدهیم، این‌که دنیا را برای ما برای رفاه و آسایش ما خلق کرد و در برابرش از ما طاعت و عبادت خواست. حجت را بر ما تمام کرد و روزنه‌ای برای بهانه باقی نگذاشت هیچ سد راهی در بیش نیست  طریقه صبر کردن و کمالات  را به ما به وسیله قرآن کریم و فرستادن رسولان آموخت. این ما هستیم  که باید امیر شیعیان شویم.

ای مردم شما در میان دو دعوت نور و نار ( روشنائی و آتش) قرار گرفته‌اید هر کدام را می‌توانید بپذیرید ولی راه سعادت در نور است، پیاده کردن فرامین و احکام قرآن است پیروی کردن از دستورات ائمه معصوم و ولایت فقیه است اگر گرد محور امامت و لایت جمع شویم و از تفرقه ها بپرهیزیم و سود محوری‌ها را کنار بگذاریم دیگر سربپذیر نیستیم چون خداوند آن‌وقت از ما حمایت می‌کند و دست خدا بالاترین دست‌هاست ( یداله فوق ایدیهم ).

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.