جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمود امیدوار

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمود  امیدوار

از خدا بخواهيد تا کشته شدگان در ميدان جنگ با شهيدان عاشورا و احد محشور گرداند انشاا...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمود  امیدوار
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۵/۰۱
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۲/۱۹
محل شهادت :دارخوین 
نام عملیات :بیت المقدس
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پهلو

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

هُرم نفس آفتاب طاقت‌شکن بود. در یک مرداد سال چهل‌ودو تولد نوزادی شور و غوغایی در خانوادۀ محمد امیدوار به‌‌پا کرده‌ بود. اشک‌های سکینه‌خانم وقتی بچه را توی پارچه پیچیدند و به بغلش دادند نه از سر درد که از فرط شادمانی بود.

محمود مظلوم بود و صبور. به همه محبت می‌کرد و به پدر و مادر احترام می‌گذاشت. کودکی را در خانواده‌ای مذهبی و مبارز گذراند، چنان‌که در خانه همیشه حرف از دین بود و مبارزه.

 مبارزات برادر بزرگتر، دید سیاسی روشنی به محمود بخشیده‌ بود. تازه دوران ابتدایی را در مدرسه به پایان رسانده و به مدرسۀ راهنمایی اروندرود پا گذاشته‌ بود که خبر فعالیت سیاسی‌اش در مدرسه به خانه رسید. محمود دوره تحصیلات متوسطه را در هنرستان می‌گذراند که جنگ شروع شد. سال آخر بود که ماندن را تاب نیاورد و راهی شد.

 بعد از شصت‌وپنج روز ماندن در جبهه، به مرخصی آمد. آخرین بار که داشت می‌‌رفت، حال‌‌وهوای دیگری داشت. به سراغ همۀ فامیل رفت و از همه حلالیت طلبید. غسل شهادت کرد و راهی جبهه شد.

نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال شصت‌ویک در منطقۀ دارخوین، عملیات الی بیت‌‌المقدس ترکش به پهلویش اصابت کرد. محمود کمک دیگران را نپذیرفت و هم‌‌رزمان را به ادامۀ راه تشویق کرد. در پایان عملیات وقتی بچه‌ها برگشتند محمود به آسمان سفر کرده‌‌ بود!

اکنون سال‌هاست که قطعۀ شهیدان فردوس‌رضای دامغان، چون مادری مهربان، پیکر پاکش را در آغوش گرفته‌ است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه را جعون

با درود به بندگان خوب خدا (صا لحين، صدقين، انبياء، شهدا ) و با درود بر رهبر كبير انقلاب اسلامي، امام امت خميني بت شكن.

اينجانب محمود اميد وار فر زند محمد داراي شماره شناسنامه144   با اعتقاد به وحدانيت و يگانگي خداوند بدين راه كه را هي جز مسير الله و جهت حركت محمد(ص) و علي(ع) نيست قدم گذاشته‌ام (ان‌شاءالله) و از خداوند متعال مي‌خواهم كه ما را بنده‌اي مخلص و بي‌ريا (قراردهد) و از امت مؤمن در خواست مي‌كنم دعا كنيد تا شايد مورد قبول حق تعالي قرار گيريم وگرنه معركه را پاك با خته‌ايم .

امت مؤمن هميشه از پيشتازان اين لطف الهي يعني انقلاب اسلامي بوده تا انقلاب مهدي موعود(ع) و هميشه خداوند را سپا سگزار بوده  به خاطر وجود اين استاد الهي سپاس گو ييد و دعا كنيد تا خداوند وجود مقدسش را تاانقلاب مهدي(عج) نگهدارد. از خداوند بخواهيد تا كشته شدگان در ميدان جنگ با شهيدان عا شورا و احد مشحور گردند . آنچه پولي دارم به حساب جنگ وايز كنيد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بر كاته

محمود اميدوار  1361/09/02

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.