جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدمهدی هنگی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدمهدی  هنگی

پيام من به برادران دانش‌‌آموز اين است كه وقتي در مدرسه هستند واقعاً مواظب باشند كه از بيت المال به نحو صحيح استفاده كنند بيخودي بيت المال را مصرف نكنيد كه اگر حتي يك ذره گچ را بيخودي مصرف كنيد بايد آن دنيا جلوي چهل ميليون نفر جواب دهيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدمهدی  هنگی
نام پدر :علی 
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۱۱/۲۲ 
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت : اصابت ترکش به شکم و سینه و پا 

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدمهدی، متولد بیست‌‌ودوم بهمن‌‌ هزاروسیصدوچهل‌‌ونه، شهر دامغان. تحصیلاتش را تا مقطع متوسطه در دبیرستان دکتر علی شریعتی ادامه داد. زمانی که به جبهه رفت سال اول دبیرستان بود. محمدمهدی عضو بسیج و مدت حضورش در جبهه‌ها سیصدوشصت‌‌وشش روز بود.

از سوی سپاه پاسداران دامغان به جبهه اعزام و به گواهی دوستان در تاریخ بیست‌‌ونهم تیرماه سال شصت‌‌وشش در تک جزیره جنوبی مجنون براثر اصابت ترکش به ناحیه شکم و سینه و پا به شهادت رسید. مسؤولیتش در عملیات، معاونت دسته بود.

پیکرش ناپدید بود. پس از هفت سال او را شناسایی کردند. سرانجام در سال هزاروسیصدوهفتادوسه جامانده‌‌هایی از پیکرش تشییع شد و در گلزار شهدای دامغان آرام گرفت. این شهید والامقام هنگامی که به جبهه می‌رفت پانزده‌‌ساله بود.

یک بار در جبهه مجروح شیمیایی شد؛ ولی خانواده خویش را از این موضوع مطلع نساخت و بعد از بستری‌‌شدن در بیمارستان و بهبودی، مجدداً به جبهه رفت. شهید محمدمهدی هنگی در گردان‌‌ »روح‌‌الله» سازماندهی شده بود.

وی در یک خانواده متدین و مذهبی رشد یافت. پدر بزرگوار این شهید به کشاورزی اشتغال داشت و محمدمهدی همواره در امور کشاورزی به ایشان کمک می‌‌کرد. به استناد رأی صادره در پانصدوهشتادوسومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در مورخ بیست‌‌وپنجم خردادماه هزاروسیصدوهفتادوچهار گواهی‌‌نامه افتخاری دیپلم به‌‌خاطر پاسداری از حریم اسلام و دفاع از انقلاب اسلامی و رسیدن به مقام شهادت به این شهید اعطا گردید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« و ما كان المومنون لينفروا كافه فلولا تغرمن كل فرقه منهم طائفه لينفقهوا في الدين و ليندروا

قومهم اذا رجعوا اليهم لعلهم يحذرون »(9-122)

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان با سلام و درود بر منجي عالم بشريت مهدي موعود(عج) و نائب برحقش حضرت آيت‌‌ا… روح الله الموسوي الخميني و با سلام به شهداي گلكون كفن اين انقلاب هدف از آمدن من به جبهه اين است كه چون از پيامبران و رهبر كبير انقلاب پيروي مي‌‌كنم و بر خود واجب مي‌‌بينم كه به دستور امام و انبيا و خداوند لبيك گويم و چون خداوند و پيامبران فرموده كه دفاع از اسلام و قرآن بر هر زن و مرد و پير و جوان مسلمان واجب است و چون ما در حال دفاع هستيم پس بر ما هم واجب است كه به جبهه آييم.

از طرف ديگر امام فرمودند جبهه رفتن يك واجب كفايي است و ما هم به فرمان امام لبيك گفتيم و من افتخار مي‌‌كنم كه در چنين عصري با چنين رهبري و با چنين ملتي نداي هل من ناصر ينصرني امام را لبيك گفتم و عاشقانه عاجزانه از خدا مي‌‌خواهم كه بر من منت گذارد و در اين راه كه خط اوست مرا به شهادت برساند   ان‌‌شاءالله.

پيام من به ملت شهيد پرور اين است كه پيرو خط امام باشند دعا بر جان امام و رزمندگان را فراموش نكنند و از آمدن فرزندانشان به جبهه هرگز جلوگيري ننمايند.

برادران و خواهران دوستان و آشنايانم، قدر اين امام و اين انقلاب را كه آماده ساز انقلاب حضرت مهدي(عج) است بدانيد مساجد را پر كنيد دعاها و استغفارها را فراموش نكنيد و پيام من به پدر و مادر و برادران و خواهرانم اين است كه اگر ان‌‌شاءالله خدا مرا به شهادت برساند هرگز ناراحت نشوند براي من گريه نكنيد و همانند روزي كه من چشم به اين دنيا گذاردم خوشحال باشيد.

پيام من به برادران دانش‌‌آموز اين است كه وقتي در مدرسه هستند واقعاً مواظب باشند كه از بيت المال به نحو صحيح استفاده كنند بيخودي بيت المال را مصرف نكنيد كه اگر حتي يك ذره گچ را بيخودي مصرف كنيد بايد آن دنيا جلوي چهل ميليون نفر جواب دهيد. به عنوان يك برادر كوچك‌‌تر از همه ملت ايران مي‌‌خواهم كه مرا دعا كنند كه خداوند به من توفيق دهد كه در راهمان به شهادت برسیم ان‌‌شاءالله.

به اميد شهادت من و پيروزي رزمندگان و اسلام بر كفر جهاني.

والسلام ـ مهدي هنگي

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.