جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدمهدی نجد

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدمهدی نجد

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدمهدی نجد
نام پدر :مسلم
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۳/۲۶
محل تولد :روستای مهماندوست دامغان
شغل :آهنگر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۰۱/۳۸
محل شهادت :پیرانشهر
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :سانحه رانندگی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :مهماندوست
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای مهماندوست

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در واپسین روزهای بهار سال هزاروسیصدوچهل‌وسه، در روستای مهماندوست دامغان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را تا کلاس پنجم در روستای مهماندوست گذراند و برای ادامه تحصیلات راهنمایی به شهر دامغان رفت و تا سوم راهنمایی درس خواند. او کودکی بسیار پرانرژی و شاداب بود. لحظه‌ای آرام‌‌ و قرار نداشت علاقه بسیار زیادی به بازی فوتبال داشت.

بزرگ‌تر که شده بود برای خودش تیم فوتبال درست کرد و اسمش را هم گذاشت تیم «عقاب». او بهترین فوتبالیست روستای مهماندوست بود.

پدر محمدمهدی روز و روزگارش بد نبود. محمدمهدی سرخوش از بازی‌های کودکانه و قهقهه‌های شیرین آن بود. بی‌خبر از بازی‌هایی که زمانه برای او رقم می‌زند. پانزده شانزده سال بیشتر نداشت که روزگار ساز مخالفش را برای او کوک کرد. پدر و مادرش را در فاصلۀ کوتاهی از دست داد. قلب مهربان محمدمهدی شکست اما از پای ننشست.

حالا او با دو برادرش در خانه پدری بدون پدر و مادر زندگی می‌کردند. آن‌‌ روزها به محمدمهدی خیلی سخت می‌گذشت و او با صبوری بر زخم‌های فراق و رنج روزگار کنار می‌آمد. زمان می‌گذشت و به سال‌های پیروزی انقلاب نزدیک می‌شد. با پیروزی انقلاب اسلامی و به فاصلۀ کوتاهی که بعد از آن جنگ ناجوانمردانه‌ای علیه ملتی رشید آغاز شد؛ زمان رفتن محمدمهدی به خدمت سربازی فرارسید. با علاقه و عشق به خدمت مقدس سربازی رفت. بعد از گذراندن دورۀ آموزشی به غرب کشور اعزام شد. حدود یک ماه و سه روز از حضورش در جبهه غرب می‌گذشت که در تاریخ بیست‌‌وهشتم فروردین‌‌ماه سال شصت‌‌وسه در مسیر پیرانشهر-سردشت به خیل شهیدان پیوست. 

جسم پاکش در گلزار شهدای روستای مهماندوست و روح بلندش در آرامش محض در جوار خدای مهربان‌تر از پدر و مادر، آرام گرفت.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.