جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد فرحزاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد فرحزاد

حسین(ع) فرمود: من و یارانم در صحنه کربلا برای شما الگو و سرمشق می‌‌باشیم و هرگاه شما هم احساس کردید که جباران و ستمگران می‌‌خواهند نورالهی را خاموش کنند شما هم مانند من و یارانم می‌‌باید جان را در طبق اخلاص گذاشته و از اسلام عزیز و از هدیه رسول‌‌الله قرآن مجید حراست و حفاظت نمائید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد فرحزاد
نام پدر :مصطفی
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۶/۰۴ 
محل تولد :روستای غنی آباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۱/۱۳
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به شکم

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :غنی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای غنی آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در روستای غنی‌آباد به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در روستا گذراند و دوره راهنمایی و دبیرستان را در دامغان ادامه داد. اول دبیرستان بود که در کمیته انقلاب اسلامی فعالیت داشت. در روستا نیز در کارهای فرهنگی و انقلابی نقش ویژه‌ای داشت.

از فعالان بسیج روستا بود و سرپرست کتابخانه نیز بود. در سن چهارده‌‌سالگی با اصرار فراوان عازم جبهه شد. در مدت حضورش در جبهه، چندین بار از چند ناحیه بدن مجروح شد. در جبهه امدادگر بود. سرانجام در سیزدهم فروردین‌‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌وهفت در ماووت عراق براثر اصابت ترکش به شکم به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاکش در گلزار شهدای غنی­ آباد به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت‌‌نامه محمد فرح‌‌زاد فرزند مصطفی دارای شماره شناسنامه 7927 متولد دامغان اعزامی از روستای غنی‌‌آباد دامغان.

« ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن لا تشعرون »

و آن کسی را که در راه خدا کشته شده است مرده نپنداید بلکه او زنده ابدی است و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.( آیه 104 سوره بقره )

سلام و درود به پیشوای منجی عالم حضرت بقیه الله اعظم حضرت مهدی( عج ) و نایب برحقش امام امت.

سلام بر روح پاک شهیدان در طول تاریخ اسلام و بر شما ملت سلحشور اسلام که با ایثار و فداکاری لرزه بر اندام ابرجنایتکاران شرق و غرب انداخته‌‌اند. اینجانب محمد فرح‌‌زاد فرزند مصطفی چند سطری را به عنوان وصیت‌‌نامه معرور می‌‌دارم. اینجانب بر حسب تکلیف شرعی که احساس نمودم حفاظت و پاسداری از خون مطهر شهدا  بر همه فرد واجب می‌‌باشد و حسین(ع) فرمود:

من و یارانم در صحنه کربلا برای شما الگو و سرمشق می‌‌باشیم و هرگاه شما هم احساس کردید که جباران و ستمگران می‌‌خواهند نور الهی را خاموش کنند شما هم مانند من و یارانم می‌‌باید جان را در طبق اخلاص گذاشته و از اسلام عزیز و از هدیه رسول‌‌الله قرآن مجید حراست و حفاظت نمائید. و آن روز همان زمان است شما باید خط سرخ اباعبدالله الحسین را ادامه دهید و نگذارید که خدای نکرده خون مطهر هزاران شهید پایمال شود و در آن صورت در پیشگاه خدا و رسول و ائمه معصومین و شهدای گلگون‌‌کفن منزل نخواهید کرد.

ضمناً چند جمله‌‌ای را به عنوان وصیت‌‌نامه خصوصی من دارم وصی اینجانب ابوی بزرگوارم می‌‌باشد محل دفن روستای غنی‌‌آباد مجالس عزاداری به نحو معمولی و آبرومندانه برگزار شود از باب احتیاط یک سال نماز و روزه برایم به جا آورید و مبلغ نه هزار تومان پول دارم که آن را خرج نماز و روزه‌‌ام کنید. وصیتی به پدر و مادر عزیزم باید مرا ببخشید که در طول این مدت که در کنار شما بودم فرزند خوبی برای شما نبودم و باید مرا ببخشید و در مراسم عزاداری من لباس مشکی نپوشید و گریه نکنید که دشمنان خوشحال می شوند.

و وصیتی به برادرانم امیدوارم که راه من را ادامه دهند تا آخرین قطره خون دربدن از اسلام پاسداری دهند. و وصیتی به خواهرانم که حجاب خود را رعایت کرده و با حجاب خود مشت محکمی بر دهان دشمنان ابرقدرت بزنند. و وصیتی به دوستان امیدوارم که به جبهه روند و از دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن پاسداری دهند و امیدوارم که مردم و اهالی روستا مرا ببخشند که اگر آزاری به آن ها رساندم. پدر گرامی‌‌ام از شما می‌‌خواهم که اگر کسی از من طلبی داشت به شما مراجعه کرد به او پرداخت نمایید.

والسلام

 

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.