جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدحسین مربی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدحسین مربی

 صبر و تأمل را پیشۀ خود بسازند و تمام سعی و کوشش خود را صرف آخرت نمایند و از گناه کناره بگیرند زیرا که در جوانی پاک بودن، شیوۀ پیغمبران است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدحسین مربی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۶/۲۵
محل تولد :روستای زرگرآباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۲
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :زرگرآباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای زرگرآباد ( قبرنما )

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در سال هزاروسیصدوچهل در روستای زرگرآباد از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد. در خانواده‌‌ای اصیل و مذهبی و نامدار. چون پدرش روحانی بود از همان کودکی و نوجوانی به مسائل مذهبی آشنا شد. قرآن را پیش پدر آموخت. اهل مسجد و نماز جمعه بود و مقید به واجبات و ترک محرمات.

مجرد بود. تحصیلاتش را تا مقطع ابتدایی در روستا گذراند و برای طی کردن دوران راهنمایی و دبیرستان به شهر دامغان آمد. سرانجام موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضی از دبیرستان شریعتی شد. سپس به خدمت سربازی رفت.

محمدحسین در تظاهرات و فعالیت‌‌های سیاسی شرکت می‌‌کرد و به پخش اعلامیه‌‌های حضرت امام(ره) می‌‌پرداخت و در انجمن‌‌های انقلابی شرکت داشت و نماز جمعه را ترک نمی‌‌کرد.

 علاقۀ زیادی به امام راحل(ره) داشت. از همان کودکی از خصوصیات اخلاقی خوبی برخوردار بود. مؤمن بود و با صداقت و به وفای عهد اهمیت می‌‌داد. اهل صله‌‌رحم بود و مهربان. از بین خصوصیاتش رازداری سرآمد بود و اگر به او گفته می‌‌شد این حرف را به کسی نزند صددرصد حافظ اسرار بود.

سرانجام در تاریخ بیست‌‌ودوم اسفندماه سال یک‌‌هزاروسیصدوشصت‌‌وسه عملیات بدر شرق دجله، قناعت محمدحسین به سنگ قبر نمادینش در گلزار زرگرآباد، او را در گمنامی به جاوید مطلق پیوند زد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

بسم ­الله ­الرحمن ­الرحیم

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ»

(سوره بقره- آیه 156)

  به نام خداوندی که ما را آفرید و مجدداً به­سوی خود بازمی­گرداند و هیچ شکی در آن نیست.

اگر در راه خدا (فی­ سبیل ­الله) کشته شدم، از امکانات دولت به هیچ وجه حق ندارید بگیرید زیرا که جان و مالی که در راه خدا هدیه می­شود عوض دنیوی ندارد.

از مادر و پدر و برادران و همشیره­ ها و مخصوصاً برادرزاده ­ها و خواهرزاده­ ها می­خواهم هرگز بی­ تابی نکنند. مخصوصاً مادر مهربانم و بهتر از جانم؛ زیرا می­دانم که در زمانی که خدمت را ادامه می­دهم کلی رنج می­کشد چه رسد به این­که در راه خدا و یا چه زمان عادی به­سوی خدا بازگردم.

صبر و تأمل را پیشۀ خود بسازند و تمام سعی و کوشش خود را صرف آخرت نمایند و از گناه کناره بگیرند زیرا که در جوانی پاک بودن، شیوۀ پیغمبران است.

گزیده ای از وصیت نامه

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.