جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدحسن خواجه

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدحسن خواجه

برادران و خواهران گناه ما را می‌کشد و نمی‌گذارند اسلام باقی بماند پس بجنگید با دشمنان خدا که یا پیروز می‌شوید و یا شهید می‌شوید که باز هم پیروزید از شما عزیزان می‌خواهم که این حسین زمان خمینی بت شکن را تنها نگذارید و دستورهای او را مو به مو اجرا کنید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدحسن خواجه
نام پدر :علی اصغر
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۵/۰۶
محل تولد :روستای جزن دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مخابرات گروهان پیاده
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۲/۲۱
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :خیبر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و دست

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :جزن
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای جزن

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدحسن فرزند علی‌اصغر در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وسه، در روستای جزن دامغان در یک خانواده شش‌‌نفره به دنیا آمد. دوران دبستان و راهنمایی را در روستا گذراند. برای ادامه تحصیل به دامغان رفت و در هنرستان شهید چمران به تحصیل پرداخت.

دوم هنرستان بود که تصمیم گرفت به جبهه برود. دو بار به جبهه اعزام شد. یک‌‌ بار از طریق جهاد به ارومیه و صایین‌دژ و بار دوم در طرح لبیک شرکت کرد. در بیست‌‌ویکم اسفند هزاروسیصدوشصت‌‌ودو در عملیات خیبر براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. جنازه‌اش پس از تشییع، در گلزار شهدای زادگاهش دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

کشته‌‌گان در راه خدا را مردگان نپندارید بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

شهادت، شهادت دریچه آزادی من از دنیا، شهادت، شهادت منتهای حرکت یک مسلمان، شهادت نهایت آرزوی مشتاقان و عاشقان. ای ملت مسلمان و آزاده من چه می‌توانم برای شما بنویسم و چه سفارشی می‌توانم برای شما بنمایم این شما بودید که ما را مشوق و راهنما بودید ای برادران و خواهران مومن و مسلمان ایران و جهان از شما می‌خواهم که بر علیه دشمنان اسلام بجنگید که اگر با این‌ها نبرد نکنید برادران و خواهران گناه ما را می‌کشد و نمی‌گذارند اسلام باقی بماند پس بجنگید با دشمنان خدا که یا پیروز می‌شوید و یا شهید می‌شوید که باز هم پیروزید از شما عزیزان می‌خواهم که این حسین زمان خمینی بت شکن را تنها نگذارید و دستورهای او را مو به مو اجرا کنید.

و همچنین از شما ملت شهید پرور و قهرمان ایران می‌خواهم که همینطور که به ریسمان محکم الهی جنگ زده‌اید و آن ولایت امام بزرگوار می‌باشد هرگز آنرارها نکنید و همینطور از جوانان مسلمان خوبم می‌خواهم که این جوانان منحرف را هر چه زودتر به دامان اسلام بیاورند که اگر می‌خواهند خوشبخت شوند باید اسلام و قرآن را انتخاب کرده و به آن عمل نمایند و برادران عزیزم من به عنوان یک برادر کوچتر از شما به شما می‌گویم که باید اسلام را یاری کرد زیرا ما هر چه داریم از اسلام و قرآن عزیز داریم که اگر بیماری اسلام شتابید امروز تمامی کفر جهانی بر علیه اسلام برخاسته‌اند و باید با اینها به ستیز برخواست.

و در آخر ای پدر و مادر گرامی اگر من شهید شدم هیچ نگرانی نداشته باشید و افتخار کنید که فرزندی در راه خدا داده‌اید چون پیش خدا گم نمی‌شود.

خود را از صبرکنندگان قرار دهید و خداوند را شکر کنید که ثمره زندگی‌تان در راه حق شهید شدند در راههای ضلالت.

هان ای زندگان آگاه باشید که قافله مرگ همچنان به مقصد معینی در حرکت است و شما نیز به زودی بدان ملحق ‌‌شوید.

تاریخ 1361/08/12 روز چهارشنبه

خداحافظ

محمدحسن خواجه فرزند حقیر شما

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.