جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدتقی نقاش

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدتقی نقاش

انسان باید در راهی سیر کند که سعادتش در آن خط باشد و به الله سوگند من سعادت خویش را نمی‌‌یابم مگر در نور دیدن خط خونین اباعبدالله الحسین و این جهاد به جاودان بودن فرد منتهی می‌شود.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدتقی نقاش
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۱/۰۱
محل تولد :دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :بی سیم چی گروهان
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۱
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به سر و سینه و کتف

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

اولین روز بهار سال هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار به دنیا آمد. حسین‌‌آقا وقتی کودک را از دستان زیورخانم گرفت، در گوشش اذان را زمزمه کرد و به همسرش با مهربانی نگاهی انداخت و گفت: « محمدحسن، محمدعلی، محمدمهدی، محمدرضا، اسم این یکی را هم می‌‌گذاریم محمدتقی

محمدتقی روزهای کودکی را زیر سایۀ پدری دوره‌‌گرد و پارچه‌‌فروش و در کنار مادری مؤمن و صبور گذراند. در خانه‌‌ای بزرگ شد که اگر وضع مالی خوبی نداشتند، صفا و صمیمیت میان‌شان موج می‌‌زد.

کودکی محمدتقی با شیطنت‌‌ها و بازی‌‌گوشی‌‌ها عجین بود و ذکر شیطنت‌‌هایش نقل محافل. در دوران مدرسه هم دل به درس نداد. تا اول راهنمایی خواند و پس از آن درس را رها کرد. در عوضش کمک‌‌احوال پدر شد. کارگری کرد و تجربه‌‌ها آموخت.

قبل از انقلاب محمدتقی جوان را بین مبارزان و تظاهرات‌‌کنندگان می‌‌شد دید. بعد از انقلاب هم، در سال هزاروسیصدوشصت برای اولین بار به مهاباد اعزام شد و همان موقع بود که طعم تلخ جدایی از بهترین دوستش، پسردایی خوبش شهید عباس خلجیان را چشید؛ پس مصمم‌‌تر شد. دورۀ سربازی را که گذراند در هجدهم دی‌‌ماه سال شصت‌‌وپنج به عضویت جهاد سازندگی درآمد و به منطقه جنوب کشور اعزام شد.

محمدتقی تازه بیست‌‌ویک بهار را دیده بود که در عملیات کربلای ۵  به‌‌عنوان بی‌‌سیم‌‌چی شرکت کرد و براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و از روزهای سرد دی‌‌ماه به تماشای بهاری‌‌ترین لحظه‌‌های بهشتی شتافت.

یاد خاطرات شیرین، شوخی‌‌ها و مهربانی‌‌هایش تا همیشه زبان‌‌زد دوستان و آشنایان است و سنگ مزارش در فردوس رضای دامغان تا همیشه چراغ راه بازماندگان.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

« فمن کان یرجو القاء ربه فلیعل عملاً و لا یشرک بعباده ربه اجداد»

کسی که امید دارد به ملاقات پروردگارش پس باید کارش به خدا واگذار کند وکسی را در پرستش شریک خداوند قرار ندهد. مرگ عادت ما است و شهادت کرامت ما حضرت زین‌‌العابدین با درود به رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی وصیت‌‌نامه‌ام را آغاز می‌کنم

با یقین به راهم و حضور قلبی راهی را انتخاب کرده‌ام که ان‌‌شاءالله فی سبیل‌‌الله باشد. راهیست که تمام مستضعفین برای چیده‌‌شدن ظلم باید راه را طی کنند با تأسی از سرور شهیدان عالم حسین بن علی فرموده: «انالحیوه عقیده و جهاد» زندگی عقیده و جهاد است.

انسان باید در راهی سیر کند که سعادتش در آن خط باشد و به الله سوگند من سعادت خویش را نمی‌‌یابم مگر در نور دیدن خط خونین اباعبدالله الحسین و این جهاد به جاودان بودن فرد منتهی می‌شود.

و قرآن مجید می فرماید: «واقتلوهم حیث ثقفتموهم و اخرجوهم  والفتنه اشد من القتل»

بکشیدشان هرجا بیابیدشان و بیرونشان کنید.

از آنجا که شما را بیرون کردن وفتنه سخت‌تر است از قتل وکشتن به راستی که فتنه از کشتن بدتر است و ما با قربانیان سریع امام به جنگ آنان می‌رویم و به گفته قرآن که می‌فرماید: «بکشیدشان هرجا که بیابیدشان و بیرونشان کنید از همان خدایی که شما را بیرون کردند»

و در پایان به پدر و مادر و خواهر و برادرهایم سلام عرض می‌کنم و امیدوارم که در مرگ من گریه نکنید و در سر نمازهای خود امام را دعا کنید و برای فرج امام زمان و پیروزی تمامی رزمندگان دعا کنید.

پایان زندگی و عمر من.

کسی که هرگز شما را فراموش نمی‌کند محمدتقی نقاش

 1361/11/21

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.