جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید قدرت الله امینیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید قدرت الله  امینیان

بارالها ما عبد و بنده تو هستیم و مالک وجود ما تو هستی و بنده در مقابل خدای صاحب هیچ چیز نیست چون هستی مخصوص توست پرودگارا بربنده ضعیف وگناهکار خود منت گذار و او را در راه خود و در طریق هدایت قرار ده و مرا از نهایت تکامل که همانا رسیدن به فیض شهادت و رسیدن به لقاءالله است برخودار فرما.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :قدرت الله  امینیان
نام پدر :عبدالحمید
تاریخ تولد :۱۳۳۸/۱۲/۰۲
محل تولد :دامغان
شغل :جهادگر
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده گردان مهندسی قرارگاه حمزه
سن :۲۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۰۱/۱۸
محل شهادت :مریوان - شرق چوارته 
نام عملیات :والفجر ۹
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :برخورد خودرو با مین

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

قدرت‌الله چهارم اسفند هزاروسیصدوسی‌وهشت در شهر دامغان، چشم به جهان گشود. پدرش عبدالحمید فردی با صفا بود که در شهر به امانت‌‌داری شهرت داشت و مادرش فاطمه لطفی، خانمی بزرگوار و متدین که همه همّ‌‌وغمّش خانواده بود و تربیت صحیح فرزندان.

پدر کارمند ادارۀ بهداری بود. به نظم و ترتیب اهمیت می‌داد و بچه‌ها را به درس‌خواندن تشویق می‌کرد. همیشه به درس و مدرسۀ بچه‌ها خودش نظارت کامل داشت. به مدرسه می‌رفت و وضع درسی بچه‌ها را جویا می‌شد و در عین حال بچه‌ها را به خواندن نماز و قرآن ترغیب و تشویق می‌کرد؛ حتی در منزل برای آنان معلم خصوصی قرآن می‌‌گرفت.

مادر زنی نمونه و خانه‌دار بود. تابع بی‌ چون‌ و چرای پدر و مراقب بچه‌ها. آن‌قدر که کم ‌و کسر زندگی کارمندی هیچ‌گاه نتوانست خللی در بزم با صفای خانواده به وجود آورد. بچه‌ها پیوسته از پدر و مادر می‌آموختند هم‌دیگر را دوست داشته ‌‌باشند و یکدیگر را مراعات نمایند.

در آن بعدازظهر زمستانی وقتی سومین فرزند خانواده به دنیا آمد مادر اسم او را قدرت‌الله گذاشت. قدرت، عشق و ایمان را از جمع گرم خانواده آموخت. دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه منوچهری و شریعت‌‌پناهی به پایان رساند. سپس دوره سه‌سالۀ راهنمایی را در مدرسه اروندرود سپری کرد. او خودساخته بود و دوست داشت روی پای خودش بایستد. گاه خرازی کوچکی درست می‌کرد و گاه مرغ و جوجه پرورش می‌داد. عاشق کارهای فنی بود و همین موجب شد تحصیلات متوسطه را در هنرستان و در رشته اتومکانیک ادامه دهد.

خردادماه سال هزاروسیصدوپنجاه‌وهفت قدرت با معدل شانزده‌وهشتادوپنج صدم از هنرستان صنعتی-مهندسی بازرگان (شهید چمران فعلی) فارغ‌التحصیل شد. سپس با شرکت در امتحان کنکور راهی مشهد شد تا در انستیتو تکنولوژی معماری و صنایع اتومبیل به تحصیلات خود ادامه دهد.

در طول دوره دانشجویی غیرت و طبع بلندش اجازه نداد باری به دوش خانواده بگذارد. از این رو از هر فرصتی برای کار استفاده می‌کرد تا خرج تحصیلش را دربیاورد.

سال هزاروسیصدوپنجاه‌ونه قدرت با مدرک تکنسین عالی به دامغان برگشت و خیلی زود عازم خدمت سربازی شد.

جنگ تحمیلی شروع شده‌ بود. پدر نگران حال قدرت و علاقه‌‌مند به این‌‌که محل خدمت فرزندش شاهرود باشد؛ اما نشد و قدرت بعد از دوره آموزشی در تبریز به شیراز اعزام و در تیپ ۵۵ هوابرد شیراز مشغول خدمت شد. سپس به جنوب رفت و در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت کرد و از آنجا به کردستان اعزام و تا پایان خدمت همان‌‌جا ماند. هر چه بود دورۀ سربازی قدرت هم گذشت.

او بازگشت و دوباره جمع گرم خانواده جمع شد. اما نیامده هوای رفتن در سر داشت. پدر مخالفت کرد و کار را بهانه کرد، ولی بی‌فایده بود. خیلی زود قدرت راهی جبهه شد.

به خرمشهر رفت و در واحد مهندسی جنگ جهاد مشغول فعالیت شد. بعد از آزادسازی خرمشهر، همراه ستاد حمزه سیدالشهدا(ع) به کردستان اعزام و در مریوان مستقر شدند. ایثار و شجاعت قدرت زبان‌زد همه بود. هم با سواد بود و هم دلیر. سخت پی‌گیر مسائل بود و عاشق شهادت. پیوسته ذکر صلوات بر لب داشت.

وقتی گردان مستقل دامغان به فرماندهی حاج حبیب‌الله مجد تشکیل شد قدرت معاون ایشان بود. با هم گروه ضربت را تشکیل دادند و فعالیت خودشان را به‌ صورت رسمی شروع کردند.

شرح رشادت‌ها و شجاعت‌های قدرت و حاج‌ حبیب‌‌ همه جا پیچید. قدرت قائم‌مقام فنی-مهندسی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شد. نیرویی که نه خستگی می‌شناخت، نه خواب. شب‌ها تا صبح کار می‌کرد برای هر کاری آماده بود. ترسی در دل نداشت. همیشه پیشرو بود.

او در بهمن‌‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌وچهار، ازدواج کرد اما حتی تشکیل خانواده هم نتوانست پایبندش کند و از هدفش باز دارد. به طوری ‌‌که چند روزی بیشتر از ازدواج او نگذشته بود که برای عملیات والفجر۹ عازم جبهه شد.

سرانجام هیجدهم فروردین شصت‌وپنج، در عملیات والفجر۹، وقتی برای بازدید از منطقه هزارقله کردستان، به‌اتفاق روحانی شهید آقای «بانی» با تویوتا به منطقه می‌رفتند، بر اثر برخورد ماشین با مین ضدتانک به شهادت رسیدند و خورشیدی دیگر شدند بر آسمان هزار قله.

    “راهش جاوید باد”

 

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین.

الهم  الجعل  محیای محیای محمد وال محمد ومماتی وممات  محمد وال محمد

خدایا زندگی مرا به مثل زندگی محمد وال اطهارش قرار ده و توفیق مرا طوری قرار بده که زندگی‌ام در راه  اسلام تو و قرآن تو و امام تو نایب بر حقش به سر برم. آن‌چنان که مورد رضای توست، مردنم مردنی باشد همانند مردن محمد ودودمانش؛ مردنی که به شهادت ختم شود مردنی که جهت احیاء دین تو و راه تو باشد و ادامه‌دهنده خط سرخ حسین باشد. ما برای اسلام قیام کردیم نه چیز دیگر پس قیامی که برای اسلام باشد تا رسیدن به لقاءالله ادامه دارد.

بارالها ما عبد و بنده تو هستیم و مالک وجود ما تو هستی و بنده در مقابل خدای صاحب هیچ چیز نیست چون هستی مخصوص توست پرودگارا بربنده ضعیف وگناهکار خود منت گذار و او را در راه خود و در طریق هدایت قرار ده و مرا از نهایت تکامل که همانا رسیدن به فیض شهادت و رسیدن به لقاءالله است برخودار فرما.

پدر جان: در مصیبتی که به شما وارد شده صبر کن که فقط با این کارت اجر زحماتت که برای من تحمل کردی محفوظ می‌ماند که خدا صابران را دوست می‌دارد و همیشه رضا به رضای خداوند باش. مادر عزیز و گرامی‌ام تقوا را پیشه کن و در مصیبت و گرفتاری که برایت پیش آمده به خدا پناه ببر چون ما از خدائیم و باید به سوی او برویم.

برادرانم انقلاب اسلامی ما در شرایط حساسی از تاریخ به وقوع می‌پیوندد و این شرایط حساس شرایطی هستندکه آمریکا این میراث‌خوار استعمارگر و به قول امام عزیزمان این شیطان بزرگ، به وجود آورده و آمریکا با تجربه‌هایی که از استعمارگران گذشته دارد به این نتیجه رسیده که هم باید برای تسخیر کشور ها تلاش بکند و هم برای تسخیر ملت‌ها.

پس برای ما دفاع از اسلام وکشور اسلامی امریست که در مواقع خطر تکلیف شرعی الهی و ملی و برتمام قشرها وگروه‌ها واجب و من در پی آن شدم که به این وظیفه شرعی عمل نمایم و به ندای سرور شهیدان امام حسین(ع) لبیک گویم  شما برادران هم سربازان دلاوری برای امام زمان(عج) و خدمت‌گذاری لایق برای بندگان خدا باشید  از جهاد در راه خدا دوری نکنید که از بهترین اعمال است.

خواهران من شما هم زینب‌وار راه شهدا که همانا رسیدن به خدا می‌باشد ادامه دهید و با حفظ حجاب مشت محکمی بر دهان آمریکا و کلاً شرق و غرب بزنید.

در پایان حدود 300 الی400 تومان بدهکاری به آقای شاهی دارم و اگر کسی دیگری هم ادعا یی کرد ( در صورت اثبات ) بپردازید و چون من حدود سه سال است که در جبهه بودم وم وفق به گرفتن روزه نشدام پس شما برایم روزه بگیرید و چند رکعتی نماز برایم بخوانید (البته پول بدهید تا برایم بگیرند) مقدار پولی را که نزد برادرم می‌باشد پس از پرداختن تمام قروضش و هر موقعی که نیاز دیگری نداشت بنا به نظر خودتان خرج نمائید و موتوری را هم که دارم اگر برادران خودم نیاز ندارند بدهید تا در راه جنگ استفاده نمایند.

سرانجام دعا به جان امام و گفتن مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی و اسرائیل این فرزند نامشروع امریکا یادتان نرود.

التماس دعا دارم

به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر جهانی به خصوص صدام صهیونیست

قدرت‌الله امینیان 64/04/31

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.