جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید غلامحسن خان محمدی

فرازی از وصیت نامه:
شهید غلامحسن خان محمدی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :غلامحسن خان محمدی
نام پدر :عباسعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۱۱/۰۲
محل تولد :روستای غنی آباد دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مخابرات گروهان پیاده
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۲/۳۱
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :غنی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای غنی آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

غلامحسن فرزند عباسعلی بهمن سال هزاروسیصدوچهل‌‌ونه در روستای غنی‌آباد دامغان به‌‌ دنیا آمد. ابتدایی را در غنی‌آباد و راهنمایی را در دامغان گذراند. هر روز کله سحر بیدار می‌شد و پای پیاده می‌رفت دامغان تا به کلاس درس برسد. علی‌‌رغم کمبود امکانات، همیشه نمرات خوبی می­گرفت.

در غنی‌‌آباد خانه‌ها آب لوله‌کشی نداشت. او مجبور بود برود از چشمه برای پخت­وپز و شست­وشو آب بیاورد. پدرش کشاورز و دامدار بود. غلامحسن در حد توان به پدر و مادرش کمک می‌کرد. سرگرمی و تفریح او بازی فوتبال با بچه‌های محله بود.

محصل بود که رفتن هم‌‌کلاسی‌هایش به جبهه روی او هم تأثیر گذاشت. پدر و مادر به ‌‌خاطر سن کمش رضایت نمی‌دادند و می‌گفتند: «چون درس‌‌خوان است بهتره به درسش ادامه بده.»

با زیرکی فرم رضایت‌‌نامه را برد منزل و از پدر و مادر رضایت گرفت. با دست‌‌کاری شناسنامه سنش را دو سال بالا برد و از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. سه ماه در مخابرات گروهان خدمت کرد.

در خط پدافندی جزیره مجنون،  در جاده خندق ترکش به چشم راستش خورد و از گوشش بیرون آمد. یک ماه در تهران بستری بود. صبوری و آرامش او هنگام درد، پرستار و پزشک را به تعجب واداشت. بیست‌‌وهشتم اردیبهشت شصت‌‌وشش رفت تو کما و سه روز بعد یعنی بیست‌‌ویکم ماه رمضان به شهادت رسید. پیکر مطهرش را پس از تشییع در گلزار شهدای روستای    غنی‌‌آباد به خاک سپردند.

   “راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.