جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی جندالهی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی  جندالهی

دل بر اين دنياي فاني نبنديد كه دنيا خيلي زود مي‌‌گذرد. مرگ همه جا هست نگذاريد كه اسلحه شهدا به زمين بماند و اين نكته را هم به منافقين و كوردلان بگويم كه فكر نكنند كوركورانه در ميدان جنگ قدم گذاشتم، خيلي با چشم و دل باز اين راه را انتخاب كردم و منافقين هم بدانند تا موقعي كه در ايران نيروي بسيجي و پاسدار و سرباز وجود دارد، نخواهند گذاشت به انقلاب و جنگ ضربه‌‌اي بخورد

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی  جندالهی
نام پدر :محمدحسین
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۶/۱۰
محل تولد :امیریه
شغل :کشاورز
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :امدادگر
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۲/۱۸
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :پدافندی - بیت المقدس ۲
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای امیریه

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

دهم شهریور هزاروسیصدوچهل‌‌وشش، فرزند چهارم محمدحسین و زهرا به دنیا آمد. مادربزرگ نام علی را برای او انتخاب کرد. پنج برادر و یک خواهر دارد. ابتدایی را در زادگاهش در مدرسه یغمایی روستای امیرآباد، در سال پنجاه‌‌ودو شروع کرد. با پایان دوره ابتدایی، به مدرسه راهنمایی فیض لاریجانی رفت اما به خاطر کمک به پدر و مادر در کار کشاورزی، درس را رها کرد.

برای اولین بار در هفده‌‌سالگی از طرف بسیج به جبهه رفت. علی در آنجا کار جابه‌جایی مجروح‌‌ها را به عهده گرفت. برای گذراندن خدمت سربازی به مهدیشهر رفت.

به شجاعت در جبهه معروف شده بود. در شب عملیات کربلای۵ با وجود آن‌‌که خودش جراحت داشت، شهدا و مجروح‌‌های زیادی را جابه‌جا کرد. بعد از بیست‌‌ویک ماه حضور در جبهه، سرانجام در هجدهم بهمن سال شصت‌‌وشش، در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس۲ (ماووت عراق) با برخورد ترکش به سر و صورت مجروح شد و به شهادت رسید. پیکر مطهرش پس از تشییع در شهر امیریه به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

من المومنين رجال صدقو ما عاهدو الله عليه فمنهم من قضي نحبه  و منهم من ينتظر.

گروهي از مومنين آن دسته از مرداني هستند كه با عهد و پيماني كه با خدا بسته‌‌اند به اين

عهد  وفا مي‌‌كنند تا اين‌‌كه به فوز عظيم شهادت مي‌‌رسند و گروهي ديگر در راستاي اين عهد

در انتظار شهادت به سر مي‌‌برند.

قال علي(ع) : ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتح الله لخاصه اوليائه.

حضرت علي(ع) فرمودند: به درستي كه جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را بر

روي بندگان خاص خودش باز مي‌‌كند.

خدا را شكر مي‌‌كنم بر نعمت‌‌هاي بيكرانش، شكر مي‌‌كنم خدا را كه به ما عقل  و جان و روح داد و به ما توفيق داد كه دين اسلام را به عنوان بهترين دين براي خود  قبول كنم. و خيلي خدا را شكر كه به اين بنده كوچك توفيق داد تا در جبهه حق شركت كنم. و اما جنگ و جهاد چيزي نيست كه تازه رونق گرفته باشد بلكه از همان صدر اسلام دشمنان زيادي بر عليه دين خدا قيام نموده‌‌اند و امروز هم كه در اين مملكت نوپا احكام  و سنت حضرت رسول(ص) دوباره زنده شده است متجاوزين جنگ را بر عليه ما شروع كردند تا دوباره به منافع خودشان دست يابند. امروز پابرجا بودن انقلاب ما زنده ماندن قرآن، آبرو و حيثيت و شرف ما در گرو همين جنگ است. اگر ما از ناحيه جنگ كوچك‌‌ترين ضربه‌‌اي بخوريم، اسلام ضربه بسيار بزرگي خواهد خورد.

پس دل بر اين دنياي فاني نبنديد كه دنيا خيلي زود مي‌‌گذرد. مرگ همه جا هست نگذاريد كه اسلحه شهدا به زمين بماند و اين نكته را هم به منافقين  و كوردلان بگويم كه فكر نكنند كوركورانه در ميدان جنگ قدم گذاشتم، خيلي با چشم  و دل باز اين راه را انتخاب كردم و منافقين هم بدانند تا موقعي كه در ايران نيروي بسيجي و پاسدار و سرباز وجود دارد، نخواهند گذاشت به انقلاب و جنگ ضربه‌‌اي بخورد، اين خواب‌‌هاي خيالاتي و فكرهاي بيهوده را از سر خود بيرون كنند كه...

ما مـرد نبوديـم چـه بـرنا چـه پـيــر                در مكتب ما مـرگ حقير اسـت حـقيـر

پيغام حسين(ع) است به رزمنده شير            كـه مردانه جنگ ، يـا كـه مردانه بمير

آري ما درس شهادت و شهادت طلبي و جوانمردي را از مولايمان  حسين(ع) آموخته اي. امام امت، خورشيد جماران امروز به عنوان يادگار واقعي پيامبر(ص) جامعه اسلام را به سوي مسير اصلي خودش رهبري مي‌‌كند نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين(ع) از حلقوم مباركش بلند است. عصاي موسي را به دست گرفته و نعلين پيامبر(ص) را به پا كرده  و مي‌‌خواهد اسلام واقعي را به جهانيان معرفي كند. حرفش را گوش كنید كه حرف خداست. به قول يكي از بزرگان در خميني ذوب شويد كه او در اسلام ذوب شده است.

الهـي قسمتـم كـن در جماران         ببينم لحظه اي من روي ماهش

الهـي جان بـه قربـان نگاهش         فـداي رهـروان رسم  و راهـش

سفارشات قائم مقام رهبري آيت‌‌ا... منتظري را كاملاً گوش كنيد كه ايشان تنها كسي است در همه ابعاد جاي پاي امام امت را پا گذاشته است. اگر توفيق سعادت در راه خدا نصيبم شد از همگي طلب حلاليت مي‌‌طلبم.

علی جندالهی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.