جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی اصغر صرفی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی اصغر صرفی

ما اگر عاشقيم پس چرا چشم به دنيا بسته‌‌ايم پس معلوم مي‌‌شود كه نه ما هنوز عاشق نشده‌‌ايم و سر تسليم در مقابل معبود خود فرود نياورده‌‌ايم پس چه بايد كرد؟ ما بايد به اعمال و كردار انبيا و اوليا خدا نگاه كنيم و بايد از اعمال آن‌‌ها درس بگيريم اما چه درسي؟ درس دينداري، درس حيات و درس ممات و درس شهادت....

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی اصغر صرفی
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۳/۲۵
محل تولد :تهران
شغل :کارمند آموزش و پرورش
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی‌‌اصغر صرفی فرزند محمد، در بیست‌‌وپنجم خرداد هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در تهران به دنیا آمد. سال پنجاه‌‌وپنج با خانواده‌اش به دامغان مهاجرت کرد.

بعد از دیپلم در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت‌‌معلم شهید باهنر دامغان پذیرفته شد. یک نوبت از طریق جهاد سازندگی و چند نوبت هم از طریق بسیج به جبهه اعزام گردید. در عملیات‌‌های طریق‌القدس، خیبر و بدر شرکت داشت. یک بار مجروح شد ولی کسی مطلع نشد.

تک‌تیرانداز بود. در بیست‌‌ودوم دی‌‌ماه هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج در عملیات کربلای‌‌۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید. جنازه‌اش پس از تشییع در گلزار شهدای دامغان، فردوس‌‌رضا، به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

اعوذ به الله من الشيطان الرجيم

و الذين هاجروا في سبيل الله ثم قتلوا او ماتوا ليرزقنهم الله

رزقا حسنا ولي الله لهو خير الرازقين . آيه 58 سوره حج

پناه مي‌‌برم به خدا از شيطان رانده شده ، آنان‌‌كه از خانمان آورده شدند در راه خدا سپس

كشته شدند يا مردند همانا خدايشان روزي دهد روزي نيكو و همانا خداست بهترين

روزي‌‌دهندگان.

اينجانب علي اصغر صرفي شماره شناسنامه 1244 صادره از تهران فرزند محمد چند كلامي را به عنوان وصيت‌‌نامه بر روي كاغذ مي‌‌آورم. با درود و سلام بر يگانه منجي عالم بشريت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) و امامان بزرگوار جانشينان آن حضرت و با درود و سلام بر يگانه پيشتاز عالم بشريت حضرت وليعصر ارواحنا له الفدا و با درود و سلام  بر نايب آن حضرت پير بزرگ جماران ياري كننده ستمديدگان و مظلومان جهان و نابودكننده ظلم و ستم و برپا كننده حكومت عدل الهي و ساقط كننده حكومت خشم جباران.

و با درود و سلام بر تمامي شهداي راه حق و حقيقت كه با ايثار و بخشش جانشان درخت شكوهمند و پر بركت اسلام را آبياري نمودند و با درود و سلام بر تمامي مجروحين و معلولين و با درود و سلام بر شما امت حزب‌‌الله پيرو خط امام كه با صبر و ايثار و استقامت در كنار رزمندگان اسلام و همچون رزمندگان اسلام مشتي محكم و آهنين بر پيكر فرسوده و پوشيده تمامي ستمگران شرق و غرب وارد مي‌‌آوريد.

ما اگر عاشقيم پس چرا چشم به دنيا بسته‌‌ايم پس معلوم مي‌‌شود كه نه ما هنوز عاشق نشده‌‌ايم و سر تسليم در مقابل معبود خود فرود نياورده‌‌ايم پس چه بايد كرد؟ ما بايد به اعمال و كردار انبيا و اوليا خدا نگاه كنيم و بايد از اعمال آن‌‌ها درس بگيريم اما چه درسي؟

درس دينداري، درس حيات و درس ممات و درس شهادت. نگاهي به زندگي امام حسين(ع) می‌‌اندازيم مي‌‌بينيم كه امام حسين(ع) در برابر دشمن فرياد مي‌‌زند كه آيا بعد از كشتن من به مقامي ميرسید؟ و يا كاخ‌‌هاي خود را عظيم‌‌تر و زيباتر مي‌‌نماييد؟ نه هرگز چنين نيست. و امروز در ايران اسلامي كه الگويشان نهضت امام حسين(ع) است و ياري دهنده‌‌شان امام زمان(عج) و نايب آن حضرت امام امت نيز همچون زمان امام حسين(ع) فرياد برمي‌‌آورد كه بكشيد، ما را يتيم نماييد فرزندان ما را هم‌‌چون علي‌‌اصغرها، ولي بدانيد كه به مقام و نوايي نخواهيدرسيد. خدايا اگر دشمنانت هر كاري را بر سر ما مي‌‌آورد اگر دست‌‌هايمان را جدا مي‌‌كند و اگر سرهايمان را جدا  مي‌‌كند و هيچ عيبي ندارد. اي خدا فقط از تو مي‌‌خواهيم  كه ياريت را از ما كوتاه مكن تا در برابر دشمن وحدتمان را نشكنيم و رهبرمان را هم‌‌چون اهل كوفه تنها نگذاريم. پدر و مادرم من از شما حلاليت مي‌‌طلبم و از شما مي‌‌خواهم كه مرا ببخشيد كه نتوانستم چنان فرزندي براي شما باشم و حق شما را ادا نمايم.

مادرم مي‌‌دانم كه تو زحمت بسيار كشيدي شب‌‌ها بيدار ماندي تا من آسوده بخوابم تا اين‌‌كه مرا بدين سن رساندي و مي‌‌دانم كه سخت است از دست دادن فرزند ولي اي پدر و مادرم بدانيد كه اسلام عزيزمان تنها بوده و بر ما واجب بود كه اسلام را نجات دهيم و حمايتش نماييم و نداي هل من ناصر امام عزيزمان را لبيك گوييم ولي اگر با همه اين احوال اگر سعادت بزرگ (شهادت) نصيبم شد از شما  مي‌‌خواهم كه براي من گريه  نكنيد مگر من از حضرت علي‌‌اكبر هم عزيزتر هستم، پس اگر خواستيد گريه كنيد براي امام حسين(ع) گريه كن كه در زير سم اسبان بدنش تكه تكه شد.

برادران  و خواهرم، شما نيز مرا ببخشيد زيرا شما نيز چيزي جز بدي از من نديديد و هميشه در خانه به خاطر من مورد عذاب بوديد ولي واقعاً از شما مي‌‌خواهم كه مرا ببخشيد و از شما مي‌‌خواهم كه با پشتكار و جديت تمام  درستان را بخوانيد و به سخن امام گوش دهيد كه فرمودند اسلام را حفظ كنيد. و از شما اي برادرانم مي‌‌خواهم كه نگذاريد اسلحه من بر روي زمين بماند بلكه آن را برداريد و با دشمن بجنگيد تا اين‌‌كه ان‌‌شاءالله به پيروزي كامل برسيم و تو اي خواهرم از تو مي‌‌خواهم كه حجابت را كاملاً حفظ كني كه تمام جنگ ما به خاطر همين مسائل است.

و همين‌‌طور كه امامان(ع) فرمودند زنان انسان سازند پس مراقب حجابت باش كه حجاب تو كوبنده‌‌تر از خون من است و من از كليه امت حزب‌‌الله و هميشه در صحنه بالاخص خويشان و قومان و دوستان و آشنايان نيز مي‌‌خواهم كه مرا ببخشند و از شما امت حزب‌‌الله و خانواده‌‌ام مي‌‌خواهم كه اعمال زير را بسيار مواظب باشيد زيرا اگر مواظب نباشيد دشمن را خوشحال كرده‌‌ايد و هدف دشمن برآورده مي‌‌شود و اگر دشمن خوشحال شد يقين بدانيد كه خدا ناراحت خواهد شد كه اينها عبارتند از:

1ـ مواظب باشيد ايمانتان ضعيف نشود 2ـ نسبت به مسائل اسلام و انقلاب و جنگ سست نشويد 3ـ نگذاريد تفرقه بينتان رسوخ كند 4ـ نگذاريد كه شايعه بين شما پخش شود و شايعه پراكن را نابود كنيد.

من به شما سفارش مي نمايم اگر چه كوچك‌‌تر از آنم . 1ـ امام را تنها نگذاريد و از خدا هميشه بخواهيد كه امام را براي ما زنده بدارد زيرا ما هر چه داريم از اين سيد بزرگوار است و بودن تنهاي ما فايده اي ندارد چون ما در برابر امام عزيزمان مانند قطره اي بلكه كوچك‌‌تر از قطره آب در مقابل اقيانوس بي كران هستيم.

2ـ از خدا بخواهيد كه ما را هر چه زودتر به كربلا و از آنجا به قدس و از آنجا به ساير نقاط اسلامي كه در دست ابرقدرتهاست برساند و آن‌‌ها را آزاد نماييم و پرچم لا اله الا الله را در آن مكان‌‌ها به اهتزاز در آوريم.

3ـ جنگ را فراموش نكنيد همانطوري كه امام عزيزمان فرمود جنگ در رأس همه مسائل است و من راضي نيستم كسي كه در مورد اين انقلاب و جنگ بي‌‌تفاوت است در تشييع جنازه من شركت نمايد.

ضمناً پدر و مادرم  و كليه اقوام حتي المقدور پيراهن سياه بر تن مكنيد زيرا پيراهن سياه رنگ عزاداري است در صورتي كه شهيد شدن عزا نيست بلكه همانند عروسي است. در مورد محل دفن هر جايي كه راحت‌‌تر بود و اشكالاتي را براي شما پيش نمي‌‌آورد همان‌‌جا مرا دفن نماييد حتي‌‌المقدور در كنار ساير شهداي شهرستان باشد.

3 ماه نماز و 30 روز روزه نيز براي من اگر امكان داشته بجا آوريد.

به اميد پيروزي هر چه زودتر رزمندگان اسلام در تمامي جبهه هاي جنگ.

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

علی اصغر صرفی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.