جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عزت الله حسنی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عزت الله حسنی

نماز اول وقت را فراموش نکنید. نیکی و خدمت به مردم را جز کارهای روزمره خود قرار دهید تا مورد لطف و کمک خداوند قرار گیرید. مردم آزاری نکنید که موجب عذاب خداوند می‌‌گردد. به پدر و مادر احترام بگذارید و به آنان کمک کنید و از آنان عیادت کنید و نگذارید که خانواده از هم بپاشد (و انسجام و همیاری داشته باشید).

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عزت الله حسنی
نام پدر :اکبر
تاریخ تولد :۱۳۳۱/۰۲/۰۶
محل تولد :کلاته
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن : ۵۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۸۱/۰۳/۰۹
محل شهادت :دامغان
نام عملیات :پشت جبهه
موضوع شهادت :پشت جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله - 61/1/11 در عملیات فتح المبین از ناحیه کمر، دست و بازوی راست مجروح شده (موج گرفتگی)

شناسنامه تدفین

کشور :ایران 
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”                      

ششمین روز اردیبهشت‌ماه هزاروسیصدوسی‌ویک، هوا در اوج لطافت و زیبایی بود. بلبلان بر شاخ سبز درختان غزل می‌خواندند و گل‌ها دامنۀ سبز کوه‌های روستا را آذین می‌بستند که خبر ولادت عزت‌الله را نسیم در روستا پراکند.

عزت‌الله فرزند اکبر و زهرا از خطۀ سرسبز کلاته‌رودبار دامغان، روزهای پرنشاط کودکی را در سایۀ مهر و محبت پدر و مادر در همسایگی کوه و چشمه و درخت گذراند. به دبستان رفت و خواندن و نوشتن آموخت. سیکل را گرفت و وقتی جوانی برومند شد با خانم «فاطمه سرپرست» دختری از بستگان وصلت کرد و پدر هشت فرزند شد.

وی تا روزهای آغاز جنگ تحمیلی در ذوب‌آهن مشغول کار بود و به ‌‌محض‌‌ آن‌که دشمن غاصب قصد سرزمینش را کرد در جبهه‌های نبرد حاضر شد. به‌عنوان راننده سنگین و مدتی را هم در ستاد تخلیه شهدای اندیمشک مشغول خدمت شد.

یازدهمین روز از فروردین سال هزاروسیصدوشصت‌ویک، در منطقۀ رقابیه از ناحیۀ دست، کمر، سر و چشم مجروح شد و بیست سال بدون آن‌که خم به ابرو بیاورد با درد و بیماری دست‌وپنجه نرم کرد و سرانجام نهمین روز خردادماه هزاروسیصدوهشتادویک پس‌‌از سال‌ها تحمل رنج و درد و بیماری به آرزوی دیرینه‌اش، شهادت دست یازید.

مزار عزت‌الله حسنی در فردوس‌رضای دامغان تا همیشه یادآور خوبی‌ها و مهربانی‌های صاحب‌دردیست که هیچ‌گاه از درد سخن نگفت.

    “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

تولد عالیست، اما مرگ، (شهادت) عالی‌‌تر.

نماز اول وقت را فراموش نکنید. نیکی و خدمت به مردم را جز کارهای روزمره  خود قرار دهید تا مورد لطف و کمک خداوند قرار گیرید. مردم آزاری نکنید که موجب عذاب خداوند می‌‌گردد. به پدر و مادر احترام بگذارید و به آنان کمک کنید و از آنان عیادت کنید و نگذارید که خانواده از هم بپاشد (و انسجام و همیاری داشته باشید).

دارایی و مالی بنده طبق شرع اسلام هزینه و تقسیم شود. مقداری از مالم را برای جوان‌‌هایی که قادر به ازدواج نمی‌‌شوند هزینه کنید. اگر قبل از سفر حج تمتع دار فانی را وداع گفتم، هزینه حج مرا به دو زوج نیازمند برای هزینه ازدواجشان، بپردازید. (از همه حق داران) طلب حلالیت و التماس دعای خیر دارم. آرزوی روزگاری خوب و پر برکت برای شما دارم و دعای خیر بنده بدرقه زندگی شما خوبان است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عزت الله حسنــی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.