جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عبدالرضا شاهی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عبدالرضا  شاهی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عبدالرضا  شاهی
نام پدر :محمدحسن
تاریخ تولد :۱۳۳۸/۱۱/۰۱
محل تولد :تهران
شغل :دانشجو
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :نيروی فعال جهاد
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۵/۰۸
محل شهادت :مهران
نام عملیات :والفجر۳
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :سمنان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای سمنان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

عبدالرضا (داوود) اولین فرزند حاج محمدحسن و مریم‌‌‌بیگم، اول بهمن هزاروسیصدوسی‌‌وهشت در تهران به دنیا آمد.پدرش پلیس شهربانی بود و به دلیل شغلی که داشت از تهران به سمنان و از سمنان به دامغان منتقل شد.عبدالرضا دوره ابتدایی و راهنمایی را در سمنان و دبیرستان را در دامغان گذراند. در درس و تحصیل دارای استعداد بالایی بود و معمولا از شاگردان ممتاز کلاس و مدرسه بود.

 برای ادامه تحصیل در دانشگاه انستیتو تکنولوژی مشهد مشغول به تحصیل شد. سه ترم خوانده بود که به ‌‌‌خاطر انقلاب فرهنگی دانشگاه‌‌ها تعطیل شد.

با شروع حرکت انقلابی مردم، همراه ملت در تظاهرات شرکت می‌‌کرد. با تعطیلی دانشگاه به‌‌ خاطر علاقه و رشته تحصیل وارد جهاد سازندگی کاشمر شد و جهاد بردسکن را پایه‌‌گذاری کرد و به‌‌عنوان سرپرست مشغول به کار شد.

دوسه مرحله برای کمک‌‌رسانی و سرکشی به جبهه رفت. در سال پنجاه‌‌ونه، زمانی که در جهاد بردسکن مشغول بود ازدواج کرد و در همان‌‌جا ساکن شد.

از دیگر ویژگی‌‌های او ساده‌‌زیستی و داشتن زندگی بی‌‌آلایش بود. بیشتر به فکر مردم مستضعف بود و درآمدش را صرف محرومان می‌کرد. زمانی که ازدواج نکرده بود حقوقش را به فقرا می‌‌داد و حتی خرجی‌‌اش را از پدرش می‌‌گرفت.

سه بار هم برای خدمت در جبهه به منطقه اعزام شد که به مدت هفت ماه و بیست‌‌و‌‌پنج روز سابقه حضور در پرونده‌‌اش ثبت شده است.

آخرین بار در اول مردادماه شصت‌‌ودو به جبهه اعزام و در منطقه مهران به‌‌عنوان مسؤول گروهان مشغول شد. چون راننده بلدوزر هم بود، روزها و شب‌‌ها کمک می‌‌کرد تا خاک‌‌ریز و سنگر رزمندگان را آماده کند.

در هشتم مرداد شصت‌‌ودو در عملیات والفجر۳ در حال رانندگی بلدوزر و زدن خاک‌‌ریز به شهادت رسید. پیکرش پس از انتقال به پشت جبهه، در سمنان تشییع و در جوار امامزاده اشرف محلات سمنان دفن شد.

مردم دل‌‌سوخته بردسکن برای پاسداشت این شهید نماد قبری را به یادش ساخته‌‌اند.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.