جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید عباس راسخی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید عباس راسخی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید عباس راسخی
نام پدر :سید امیر
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۱۱/۰۷
محل تولد :روستای مایان دامغان
شغل :کارگر - دامداری
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۴/۲۳
محل شهادت :مریوان - ملخ خور
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :مایان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای مایان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سیدعباس فرزند سیدامیر در تاریخ هفتم بهمن‌ماه سال ‌هزاروسیصدوچهل‌وهفت در شهر دامغان به دنیا آمد. تحصیلات دوره ابتدایی را تا سال پنجم در مدرسه خاقانی روستای مایان و دوران راهنمایی را در مدرسه شهید حسن‌‌بیکی ادامه داد.

شهید با آن‌که برخوردار از استعداد و هوش سرشار بود ترجیح داد در کنار پدر بزرگوارش به شغل دامداری بپردازد. در خانواده، او را به نام سیدابوالفضل صدا می‌زدند. ایشان از همان دوران کودکی به نقاشی علاقه‌ای وافر داشت و اوقات فراغت خویش را این‌گونه پر می‌کرد.

سیدعباس علاقۀ زیادی به ورزش فوتبال داشت. با گام‌‌نهادن به دوران نوجوانی تحولات روحی و اندیشه‌ای برای او به وجود آمد و این تغییرات هم‌‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. شجاعت و خودباوری از بارزترین شاخصه‌های زندگی ایشان است. شهید تا زمان رفتن به خدمت سربازی در فعالیت‌های انقلابی و اجتماعی مانند عضویت در گروه بسیج و انجمن اسلامی و حضور در نمازهای جمعه و جماعات نقش بسیار پررنگی داشت.

سیدعباس به‌‌خاطر اعتقاد به مکتب انسان‌ساز اسلام و خدمت در راه وطن در تاریخ نوزدهم آبان‌ماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وشش به‌‌عنوان سرباز وظیفه در سپاه پاسداران مشغول گردید و از طریق سپاه پاسداران عازم منطقۀ غرب کشور شد.

مدت حضورش در جبهه جمعاً شش ماه ثبت شده است. او در خط پدافندی ملخ‌خور (خرمال عراق) در تاریخ بیست‌وسوم تیرماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وهفت براثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل گشت و مزارش اکنون در روستای مایان زیارتگاه مشتاقان و اهل دل است.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.