جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سعید شامانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سعید  شامانی

اميدوارم بتوانم راه شهيدان را ادامه بدهم و اين خون ناچيز خود را در راه اين انقلاب اسلامى ايران بدهم و اميدوارم با ريختن اين خون ناچيز ما پيروزى رزمندگان اسلام نزديك‌‌تر بشود.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سعید  شامانی
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۶/۲۰
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مخابرات گروهان پیاده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۱۶
محل شهادت :عین خوش
نام عملیات :محرم
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سعید فرزند محمد در بیستم شهریور هزاروسیصدوچهل‌‌وسه در تهران به دنیا آمد. سه برادر و چهار خواهر دارد. چهارساله بود که خانواده‌اش به دامغان عزیمت کردند. ابتدایی را در دبستان شریعتمداری و راهنمایی را در مدرسه شهید امینیان فعلی پشت‌‌سر گذاشت. دبیرستان را در مدرسه شریعتی در رشته ریاضی خواند. به کارهای فنی علاقه‌مند بود. در تابستان به کارآموزی در رشته‌های لوله‌کشی ساختمان و تعمیرات وسایل برقی می‌پرداخت و مدرک آن‌‌‌ها را از فنی‌‌وحرفه‌ای دریافت کرد.

بیشتر وقت او در پایگاه بسیج صرف می‌شد. از بنیان‌‌گذاران انجمن‌‌اسلامی دبیرستانش بود.

سوم دبیرستان بود که درس را رها کرد و از طریق بسیج به جبهه رفت. آرپی‌جی‌زن بود. سرانجام پس از صدوهفت روز حضور در جبهه، در شانزدهم آبان شصت‌‌ویک در منطقه عین‌خوش با برخورد گلوله دشمن در عملیات محرم به شهادت رسید.

پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای فردوس‌‌‌رضای دامغان آرام یافت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بسم الله الرحمن  الرحيم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان.

« و من يقاتل فى سبيل الله فيقتل او يغلب  فسوف  نوتيه اجرا عظيما » هر كس  در جهاد  براى خدا كشته شد يا فاتح  گرديد به زودى  او را اجرى عظيم دهيم.

براى ملت ما شهادت يك رستگارى بزرگ است و بچه خردسال و پيرمرد بزرگ آرزوى شهادت  مى‌‌كند. (امام خمينى)

با درود بر رهبر كبير انقلاب و با درود به تمام رزمندگان  اسلام و با سلام به تمام شهيدان انقلاب اسلامى ايران اميدوارم بتوانم راه شهيدان را ادامه بدهم و اين خون ناچيز خود را در راه اين انقلاب  اسلامى ايران بدهم و اميدوارم با ريختن اين خون ناچيز ما پيروزى رزمندگان  اسلام نزديك‌‌تر بشود.

مادر بايد افتخار كنى كه چنين فرزند را داشته‌‌اى كه در راه خدا و مملكت خود شهيد شد. مادر و برادرها و فاميل‌‌ها گريه نكنيد چون دشمنان اسلام و قرآن خوشحال مى‌‌شوند و مادر و برادرها اگر مجلس ختم گرفتيد سبك‌‌تر باشد و نگذاريد منافقين در تشييع  جنازه من و ختم من شركت  كنند و تا خون در رگ دارم مى‌‌گويم حزب فقط حزب‌‌الله ر هبر فقط روح‌‌الله و مى‌‌گوييم حزب‌‌الله مى‌‌ميرد و مي‌‌جنگد سازش نمى‌‌پذيرد و اسلام  پيروز است چپ و راست نابود است.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

یک دیدگاه برای “شهید سعید شامانی”

  1. حمید رضا محکم کار گفت:

    درود وسلام بر این شهید بزگوار اولویت نامه زیبایی داشت.خواندم ودرس گرفتم .سعید بچه محله ما بود چند بار از نزدیک دیده بودم اورا…سلام خدا بر او باد.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.