جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رحمت الله عالیشاهی

فرازی از وصیت نامه:
شهید رحمت الله عالیشاهی

امروز ما در مقابل جریان قرار گرفته‌‌ایم اسلام و کفر و صحنه حق و صحنه علیه باطل. جریان حسینی، جریان یزیدی و امروز تمامی حق در مقابل تمامی باطل، تمامی اسلام در مقابل تمامی کفر قرار گرفته باید به خود نگاه کنیم در کدام جریان هستیم؟ جریان حسینی یا جریان یزیدی؟ راه سومی نیست شهدا رفته‌‌اند و مسئولیت خودشان را درست انجام داده‌‌اند اما ما چکار می‌‌کنیم...؟

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رحمت الله عالیشاهی
نام پدر :علی
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۶/۰۸
محل تولد :روستای بادله کوه دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده پایگاه - کردستان
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۹/۰۴
محل شهادت :مريوان
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در پس لبخند هشتمین روز از آخرین ماه تابستان سال ‌هزاروسیصدوچهل‌ویک راز یک میلاد سبز نهفته بود. گویی رحمت خدا بی‌شائبه بر خانه علی و سیده‌‌معصومه یک‌جا باریدن گرفت. طلوع زیبای زندگی رحمت‌الله در روستای سرسبز و زیبای بادله‌کوه دامغان بود. او سومین فرزند پسر خانواده بود که غنچه عمرش هر روز شکوفاتر و شکوه کمالش دل‌آرام‌تر می‌شد.

در دامان مادری پرورش یافت که معلم قرآن بود و از عشق به معصومین هرآن‌چه که در دفتر قلبش داشت به او می‌آموخت. رحمت‌الله تحصیلات ابتدایی را در روستا به پایان برد. پدرش دامدار بود. مردی باغیرت، متدین، باصلابت و سخت‌کوش. رحمت‌الله هر روز در زلال جاری ایمان مادر غوطه می‌خورد و سیراب می‌شد. او در عبور از سال‌های زندگی و کار و تلاش در میان مردمی سخت‌کوش، هر روز آب‌دیده‌تر می‌شد.

دوران نوجوانی رحمت‌الله و هم‌زمانی آن با انقلاب اسلامی او را به مریدی از مریدان امامش تبدیل کرده بود. بعد از پیروزی انقلاب با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه به صفوف شیران مدافع وطن پیوست. سال هزاروسیصدوشصت به استخدام سپاه پاسداران کردستان (مریوان) درآمد.

با اراده‌ای پولادین و عزمی راسخ که خاک وطنش را قطعه‌ای از خاک بهشت می‌دانست بیش از سیصد روز، دلاورانه رودرروی دشمن ایستاد و جنگید و به این پایداری مباهات می‌کرد.

سرانجام آن فاتح سرزمین‌های پایداری در چهارمین روز از آذرماه سال هزاروسیصدوشصت‌ویک رنگ‌‌وبوی ملکوت به خود گرفت و در راه بازگشت از عملیات پاک‌‌سازی منطقه مریوان در کمین دشمن قرار گرفت و با اصابت تیر مستقیم به سر، آسمانی شد تا برای همیشه به‌‌عنوان جهت‌نمای شرافت و عبودیت و تقوا در صحیفۀ روزگار، نامش پاینده و راهش جاودانه شود.

پیکر پاکش در گلزار شهدای دامغان، قرارگاه دلدادگان راه حق و حقیقت است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

« إن الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیانا مرصوص »

خداوند دوست می‌‌دارد کسانی را که در راهش جهاد می‌‌کنند و صف‌‌های محکم و استوار در مقابل دشمنان درست می‌‌کنند.

جان بر کفان را پیروی از جان نیست

                              هرکس ز جان پیروی کند از عاشقان نیست

سپاس خداوند بزرگ را که نعمت انقلاب اسلامی را بر ما ارزانی داشت و با این نعمت ما را از زندگی پست مادی به سرزمین نور هدایت نمود.

درود به شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی که برای دفاع از اسلام و قرآن قامت سرخ بستند و سلام به رزمندگان جان بر کف که با تمام وجود در مقابل هجوم قدرت‌‌های شیطانی ایستاده‌‌اند و بر سر آن هستند که بر روی ویرانه‌‌های شرک و ظلم و کفر در سراسر جهان پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله را به اهتزاز در آوردند.

امروز ما در مقابل جریان قرار گرفته‌‌ایم اسلام و کفر و صحنه حق و صحنه علیه باطل.  جریان حسینی، جریان یزیدی و امروز تمامی حق در مقابل تمامی باطل، تمامی اسلام در مقابل تمامی کفر قرار گرفته باید به خود نگاه  کنیم در کدام جریان هستیم؟ جریان حسینی یا جریان یزیدی؟ راه سومی نیست شهدا رفته‌‌اند و مسئولیت خودشان را درست انجام داده‌‌اند اما ما چکار می‌‌کنیم؟

برادران و خواهران امروز همه حرامیان جمع شده‌‌اند تا خورشید جهان تاب اسلام را خاموش کنند.

امروز همه قدرت‌‌های استکبار هم‌‌قسم شدند تا انقلاب کفر ستیز و مستکبرشکن اسلامی ایران را شکست بدهند تا بتوانند دوباره به غارت و چپاول بپردازند. انقلاب اسلامی رسالتش شکستن همه زنجیرهایی است که مستکبرین به دست و پای مستضعفین بسته‌‌اند و بی‌‌تفاوتی نسبت به انقلاب اسلامی و کوتاهی در حمایت از انقلاب اسلامی خیانتی بزرگ است  و امروز امام خمینی که درد همه محرومین را در سینه و زخم همه مسلمین را بر پشت دارد رهبری و امامت این حرکت اسلامی را دارد که با تمام وجود باید از این فرزند حسین حمایت و او را یاری کرد زیرا او هرچه می‌‌گوید از اسلام می‌‌گوید فریاد او برای قرآن است عدم  حمایت از او عدم حمایت از اسلام و قرآن است.

برای تداوم انقلاب اسلامی باید توجه داشته باشیم که عامل پیروزی انقلاب چیست ؟ انقلاب اسلامی با معنویت پیروز شد و تاکنون هم با معنویت تداوم یافت و از این به بعد هم با معنویت تداوم می‌‌یابد.

برادران و خواهران اگر لحظه‌‌ای بین ما و نماز ما و دعا فاصله بیفتد آن روز روز شکست انقلاب اسلامی و روز پیروزی دشمنان است. ما با نماز و دعا تا این‌‌جا آمدیم و ضامن تداوم انقلاب اسلامی هم همین نمازها ودعاهای ماست و خدایا سپاس بی‌‌کران به درگاهت که شهادت را نصیبم فرمودی.

امام را دعا کنید مجالس دعا و قرآن را لحظه‌‌ای ترک نکنید.

پرتوان باد انقلاب اسلامی ایران بر رهبری روح خدا خمینی

نابود باد استعمار سرخ و سیاه

رحمت‌‌اله عالیشاهی 61/08/30

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.