جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رجبعلی گرزالدین

فرازی از وصیت نامه:
شهید رجبعلی گرزالدین

هم‌‌چنان اي مردم دامغان و اي مردم چهارده با هم در عزاداري‌‌هاي اهل بيت شريك باشيد كه ما هر چيزي داریم از بركت اهل بيت است و مبادا در عزاداري‌‌هاي اهل بيت شركت نكنيد در قيامت خداوند از شما مي‌‌خواهد و مي گويد اي مسلمان شما كه مي گفتي من مسلمان هستم اين نامه اعمالت چرا با عزاداري اهل بيت شركت نكردي در آنجا جوابي براي خدا نداريد بدهيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رجبعلی گرزالدین
نام پدر :نصرت الله
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۲/۱۴
محل تولد :دیباج
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۷/۲۵
محل شهادت :بانه
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر به سینه

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :ورزن 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

رجبعلی فرزند نصرت‌الله سال هزاروسیصدوچهل‌‌ودو در روستای ورزن چهارده (شهردیباج) دامغان، در یک خانواده مذهبی به‌‌دنیا آمد. با شروع مدرسه، همانند دیگر دوستان هم‌‌سن‌‌وسالش وارد کلاس و درس شد. مقطع ابتدایی را در مدرسه دیانت و راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر دیباج گذراند. تا دوم راهنمایی درسش را ادامه داد.

به‌‌عنوان کارگر مشغول به کار شد. از نظر مالی، وضعیت مناسبی نداشتند؛ برای همین به هر کاری مثل خشت‌زنی، چوپانی و… دست می‌زد تا خانواده‌اش در آرامش به سر ببرند.نسبت به فراگیری مسائل، انجام واجبات و امور مستحب هم اهتمام می‌ورزید.
اول آذرماه هزاروسیصدوشصت‌‌ویک به‌‌عنوان مسئول دسته به جبهه رفت. شانزدهم اسفندماه هزاروسیصدوشصت‌‌ویک، در سنندج براثر اصابت تیر مستقیم، از ناحیه پا مجروح شد. مدت ده ماه در جبهه حضور داشت.
سرانجام در بیست‌‌وپنجم مهرماه هزاروسیصدوشصت‌‌ودو در محور عملیاتی بانه، براثر اصابت تیر به قلبش به شهادت رسید. پیکرش پس از تشییع در گلزار شهدای زادگاهش دفن شد.
از وی دو فرزند پسر به نام‌های محمدعلی و رجبعلی به یادگار مانده است.


“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

« ان اله يحب الذين يقاتلون في سبيل حنفا كانهم بنيان مرصوص »

به درستي كه خدا دوست مي‌‌دارد كساني كه در راهش چون دژهاي استواري پيكار مي‌‌كند.

معبودم ا… مكتبم اسلام كتابم قرآني حزبم حزب‌‌ا… رهبرم روح‌‌ا… خداوند را سپاس مي‌‌گويم كه مرا در اين برهه از زمان به دنيا آورد و به من توانايي داد تا صف جندا… قرار گيرم.

خميني را درود مي فرستم او را از صميم قلب دوست مي دارم زيرا مرا آن چنان رهبري نمود تا به معبودم الله رسيده‌‌ام آن گلوله را دوست مي‌‌دارم كه پيكرم را سوراخ سوراخ مي‌‌كند آن خمپاره را دوست مي‌‌دارم كه پيكرم را پاره پاره مي‌‌كند چرا چون مرا  بست رهايي مي بخشد و به لقاءالله پيوند مي‌‌دهد من و همسنگرانم به مبارزه خود ادامه مي‌‌دهيم تا قيام مهدي اگر لياقت شهادت را پيدا كرده‌‌ام و اگر شهيد شده‌‌ام مرا ببخشيد كه به شما بدي كرده‌‌ام.

مادرم و پدرم براي من زياد زحمت كشيده‌‌ايد كام مرا به اين جواني رسانيده‌‌ايد شما اين را بدانيد كه من مال شما نيستم بلكه يك امانتي هستم به دست شما مبادا به دل شما چنين فكري به دست بيايد كه فرزندم كشته شده است اگر چنين فكري كنيد خداوند شما را نمي‌‌بخشد ما همه فرزندان الله امانتي هستيم به دست شما اگر شما توانسته‌‌ايد اين امانت را خوب به ثمر رسانيد نزد خدا بدهيد كار و سربلند هستيد حضرت صادق مي‌‌فرمايد:

نور مومن براي اهل آسمان مانند ستارگاني آسمان براي اهل زمين مي درخشند و اين را شما بدانيد كه مؤمن در نزد خدا خيلي عزيز هست و براي اهل زمين.

هم‌‌چنان اي مردم دامغان و اي مردم چهارده با هم در عزاداري‌‌هاي اهل بيت شريك باشيد كه ما هر چيزي داریم  از بركت اهل بيت است و مبادا در عزاداري‌‌هاي اهل بيت شركت نكنيد در قيامت خداوند از شما مي‌‌خواهد و مي گويد اي مسلمان شما كه مي گفتي من مسلمان هستم اين نامه اعمالت چرا با عزاداري اهل بيت شركت نكردي در آنجا جوابي براي خدا نداريد بدهيد.

شما كه مي گویيد اي حسين من اگر در كربلا بودم به ياري مؤمن شتافتم اي كوردلان اي بدني توان فرزند حسين نائب بر حق امام زمان قيام كرده است چرا كه به ياري اجر نمي شتابيد ای کوردلان شمادروغ مي‌‌گوئيد كه من اگر در كربلا بودم به ياري تو مي‌‌شتافتم برو خداوند شما را ببخشد وگرنه شما نابود هستيد كسي كه در راه خدا كرده است از هيچ چيز بر آستين ندارد كسي كه به راه خدا رفته است از مال از خانه و خانواده دل مي كند و به راه خدا مي‌‌شتابد.

اي مردم محل چهارده كسي كه در بين شما تفرقه مي‌‌اندازد نگذاريد كه او ريشه پيدا كند ريشه او را از بن بكشيد.

فرزند عزيزم اگر كه شما كوچك بودي وشما قدرتي نداشتي كه به ياري امام عزيز بشتابيد. بعد از مدتي كه بزرگ شده‌‌ايد راه مرا ادامه بدهيد و به اين كوردل‌‌ها بفهمان كه چرا پدرم و عزيزاني كه براي اسلام فداكاري مي‌‌كردند به چه جرمي آن‌‌ها را به رفیع شهادت رسانده اید مگر به جز اسلام راهي ديگري در پيش گرفته‌‌اند مرگ گناه آن‌‌ها به جز وفاداري به اسلام چيز ديگري نبوده است.

 اي مردم چهارده در شوهر دادن دخترتان يك طوري نشود كه آن فرزند اسلام نتواند دختر شما را بگيرد مهريه دخترتان را با مهريه فاطمه زهرا همساز كنيد كاري نكنيد كه فاطمه زهرا قيامت گريبان‌‌گير شما شود.

پدر عزيز شما كه دختر را به شهر در مي‌‌دهيد برو به دنبال داماد متدين همين‌‌طورشيوه محمد را بياموزيد نكنيد كه علي از شما ناراضي شود محمد از شما ناراضي شود كو دم از محمد و علي مي‌‌زنيد و مي‌‌گویيد كه ما مسلماني هستيم به خدا دروغ مي‌‌گویيم

ببخشيد كه در وصيت نامه‌‌ام تند رفتاري كرده‌‌ام تند رفتاري من درباره اسلام بوده است و هركس كه ناراحت مي‌‌شود با محمد نيست و خدا  او را دوست ندارد پيامبر(ص) مي‌‌فرمايد كه: غافل‌‌تر از همه مردم كسي است كه از تغيير احوال جهاني پند نگيرد.  مردم در نمازهاي جماعت و نماز جمعه شركت كنيد كه پيامبر(ص) مي ‌‌فرمايند: دعا كنيد، دعا براي رزمندگان كنيد نماز و نماز كليد بهشت است اگر مي‌‌خواهيد از جهنم شما را بيرون كنند كار خير انجام بدهيد.

پيامي براي خانواده خودم دارم وشما را به خدا مي سپارم كه شما در زندگي خود شادي نكرده‌‌ايد آن موقعي‌‌اي كه شما را به همسري برگزيده‌‌ام به جبهه رفته‌‌ام وشما را تنها گذاشته‌‌ام اين راه خودت مي‌‌داني كه من به جز رضاي خدا از شما جدا نشده‌‌ام ومرا مي‌‌بخشيد و اميدوارم كه شما و خواهران همشهري‌‌مان راه زينب را ادامه بدهيد كه مرگ در انتظار همگي شماست خداحافظ به اميد پيروزي رزمندگان اسلام و آزادي قدس عزيز.

والسلام عليكم

وصيت رجبعلي گرزالدين

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.