جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید داود فتحی

فرازی از وصیت نامه:
شهید داود فتحی

سپاسگزار همه نعمت‌‌هاي خداوند هستم خصوصاً نعمت بزرگي كه در اين زمان به ما عنايت فرموده است و آن حاكميت نظام اسلامي در اين كشور مي‌‌باشد و خطابم به امت اسلامي ايران است و آن اين كه در اين زمان پرچم پرافتخار اسلام كه رهايي بخش انسان‌‌ها از همه اسارت‌‌ها و ذلت‌‌ها مي‌‌باشد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :داود فتحی
نام پدر :علی
تاریخ تولد :۱۳۵۰/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای حاجی آباد دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۲/۲۴
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :بیت المقدس ۳
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تير به صورت

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :حاجی آباد - سبحان 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای حاجی آباد - سبحان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

داود فرزند علی، در خانواده‌‌ای کشاورز و دین‌‌دار، در اولین روز بهار سال هزاروسیصدوپنجاه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود، روستای حاجی‌‌آباد سبحان دامغان گذراند و برای ادامۀ تحصیل در دورۀ راهنمایی به روستای صیدآباد می‌‌رفت. او در حین تحصیل در کار کشاورزی نیز به پدرش کمک می‌‌کرد.

در همان دوران بود که عشق و علاقۀ او به حضور در جبهه شکل گرفت. بارها از خانه و مدرسه برای همراه‌‌شدن با کاروان رزمندگان فرار کرد تا سرانجام در سن چهارده‌‌‌‌سالگی وقتی در پایۀ دوم راهنمایی درس می‌‌خواند، به‌‌عنوان بسیجی، علی‌‌رغم مخالفت اطرافیان به جبهه اعزام شد و در سن شانزده‌‌سالگی در ماووت براثر اصابت تیر به صورت، در تاریخ بیست‌‌وچهارم اسفندماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌وشش، به شهادت رسید و جسم پاکش در حاجی‌‌آباد حاج‌‌علی‌‌محمد در خاک آرمید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله امواتا بل احياء ولكن لا تشعرون » (سوره بقره)

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان عليا ولي الله

درود خداوند بر پيامبران الهي از آدم تا خاتم پيامبران حضرت محمد صلي الله عليه وآله و درود خدا بر  اهل‌‌بيت پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله خصوصا سلام ما بر فرمانده كل ما حضرت امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و درود ما بر رهبر  عظيم الشان انقلاب اسلامي نايب امام زمان عليه السلام امام خميني كه با رهبري‌‌هاي ابراهيم‌‌گونه خود ما را از همه انحرافات عقيدتي و سياسي و اخلاقي و اجتماعي نجات داده است و درود ما بر ارواح طيبه شهدا عزيز اسلام كه با ايثار خون‌‌هاي مطهر خود درخت تنومند اسلام را آبياري نمودند.

سپاسگزار همه نعمت‌‌هاي خداوند هستم خصوصاً نعمت بزرگي كه در اين زمان به ما عنايت فرموده است و آن حاكميت نظام اسلامي در اين كشور مي‌‌باشد و خطابم به امت اسلامي ايران است و آن اين كه در اين زمان پرچم پرافتخار اسلام كه رهايي بخش انسان‌‌ها از همه اسارت‌‌ها و ذلت‌‌ها مي‌‌باشد.

امام خميني آن پرچم را به دوش كشيده است و بر همه ما لازم است كه اين فرزند عزيز زهرا عليها السلام حمايت كنيم و دستورات او را الگوي زندگي خودمان قرار بدهيم كه حمايت از آن بزرگوار حمايت از امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌‌باشد و آن كساني كه هنوز از خواب خرگوشي بيدار نشدند و در مقابل اين انقلاب و اين نظام الهي بي‌‌تفاوت هستند و حاضر نيستند كه حمايت از اسلام و انقلاب اسلامي بكنند بدانند كه اگر در روز عاشوراي امام حسين عليه السلام بود جز صف لشكر يزيد بن معاويه بودند و بر عليه عزيز زهرا سلام الله عليها مي‌‌جنگيدند و آيا اين گروه از افراد جوابي براي قيامت و روز واپسين در نظر گرفتند آن وقتي كه در پيشگاه خداوند و در مقابل شهداء قرار مي گيرند يا نه ؟

خدا را شكر مي كنم كه من را در دامن مادري آزاده آفريد و در دامان او آزاد پرورش داد كه بتوانم راه را شناخته و خدمتگذاري كوچك براي اسلام و انقلاب اسلامي باشم و از پدر و مادر و تمامي خواهران و برادران بهتر از جانم و تمامي خاله‌‌ها و عمه‌‌ها و دايي‌‌هايم معذرت‌‌خواهي مي‌‌كنم كه نتوانستم فرد مفيدي براي آن‌‌ها باشم اميدوارم كه ما را بخشيده و حلال كنند.

و سفارشم به برادرانم سفارش به تقوا و اسلام و انتظاري كه از برادران عزيزتر از جانم دارم اينست كه ادامه دهنده راه شهدا كه همانا اسلام است باشند چون راه حق همين است و بس و تنها راه اسلام و ائمه است كه انسان را خوشبخت و ابدي مي‌‌سازد و از خواهرانم تقاضا دارم كه اگر كاستي از طرف ما بود ما را بخشيده و حلال نمايند.

چون كه انسان جايزالخطا است و درخواستي كه از شما دارم اين است كه حامي اسلام باشند و زينب‌‌وار عمل كنند براي من گريه و زاري نكنند براي آقا ابا عبداله الحسين گريه كنند كه با خانمان رفت براي حفظ اسلام و هم خودش و طفل شش ماهه‌‌اش و علي‌‌اكبرش شهيد شدند و اهل حرمش به اسارت كفر زمان رفتند.

سفارش من به خواهرزادگان و برادرزادگان ارجمند، حفظ حجاب اسلامي است سفارش من به تو از زينب اين خطاب تنها سلاح زن حفظ حجاب و اميدوارم كه به آن عمل كرده و ضمناً اگر كاستي از طرف ما بوده ما را حلال كنند.

تقاضايم از امت حزب الله و شهيد پرور ايران اين است كه راه شهيد را ادامه دهند و نگذارند كه جاي آن‌‌ها خالي بماند كه اگر اين وظيفه را انجام ندهند جوابگوي خون شهدا اين انقلاب و امام زمان هستند.

مرا در قبرستاني حاجي‌‌آباد دفن نماييد. اي دشمن زبون اگر ما را قطعه قطعه كني خون‌‌هايمان دريا خواهد شد و باز مي‌‌گويد مرگ بر آمريكا و چيزهايي كه به نام من است در راه اسلام خرج نماييد.

آخرين وصيتي كه به مردم شهيد پرور دارم اين است كه امام را تنها نگذارند.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

        در مسلخ عشق جز نكو را نكشند رو به صفتان زشت خو را نكشند

قال اميرالمومنين (ع) : لا تخف الا زنبك: (مترس به جز از گناه خويش)

داود فتحي متولد 1350 نام پدر علي متولد حاجي‌‌آباد صادره از فتح‌‌آباد

جبهه 1366/12/04

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.