جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید خلیل بیناباشی

فرازی از وصیت نامه:
شهید خلیل بیناباشی

اينك كه عقابان تيز پرواز در آسمان‌هاي نيلوفر و خونين جبهه‌ها پرواز مي‌كند و پيام فتح و ظفر را به ارمغان مي‌آورد به شما نويد مي‌دهد اي انسان‌ها بيدار شويد و به جهان بنگريد كه چه حماسه‌هايي اين رزمندگان آفريده اند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :خلیل بیناباشی
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۳/۰۸
محل تولد :کلاته
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۲۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروندرود
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر و ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران 
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

خرداد سال چهل از راه رسیده بود و حسین‌‌آقا و گل‌‌خانم روزهای پرالتهابی را پشت‌‌سر می‌‌گذاشتند. منتظر بودند و راضی به هر چه خدا     برای‌‌شان تقدیر کرده‌‌ بود. هشتمین روز خرداد با شنیدن صدای نوزاد، حسین‌‌آقا به‌‌همراه تمام درختان و گل‌‌های روستای با صفای‌‌شان، کلاته‌‌رودبار دستانش را به آسمان برد و با تمام وجود شکرگزار خدایش شد.

نامش را خلیل گذاشتند تا گوهر وجودش با دوستی خدا شکل گیرد و سرانجامی نیک برایش تقدیر شود. تحصیلات ابتدایی‌‌اش را در همان روستا به پایان رساند. از آن پس برای کار به ذوب‌‌آهن رفت و در آنجا مشغول شد.

خلیل دوران خدمت نظام را در تهران گذراند. پس از پایان خدمت سربازی، شریک زندگی‌‌اش را انتخاب کرد. زینب‌‌خانم دخترعموی مهربانش، کسی بود که خلیل به اراده و خواست خداوند در کنارش قرار گرفت و هم‌‌سفرش شد برای ادامۀ راه زندگی.

شش ماه بعد از آن‌‌که زندگی زیر یک سقف را با همسرش تجربه می‌‌کرد، پای ماندن نداشت. او که چند مرحله به جبهه رفته بود و نسیم خوش وصل و عطر میدان‌‌های نبرد را در کنار سجادۀ خونین هم‌‌سنگرانش تجربه کرده بود، دوباره و برای آخرین بار راهی سرزمین پاک‌‌بازی و جان‌‌بازی دوستانش شد. وقتی که می‌‌رفت، می‌‌دانست که بازگشتی ندارد. مهاجری که پروایی از رفتن نداشت. دویست‌‌وده روز حضورش در میدان رزم گواه جان‌‌باختگی‌‌اش بود.

وقتی که رفت، چهارم دی‌‌ماه شصت‌‌وچهار بود. در بیست‌‌ویکم بهمن‌‌ماه در عملیات والفجر۸ زمانی که خواست پیکر پاک دوستان غواص و شهیدش را از دستان اروند بگیرد، خود نیز در آغوش اروند به گمنامی شهره یافت.

خبر شهادت و گمنامی‌‌اش در اروند به همسرش رسید. بیست روز بعد دخترش به دنیا پا نهاد درحالی‌‌که خلیل غرق در دوستی خدا شده بود و گمنام دریای عشق الهی. دوازده سال قصۀ نبودنش به طول انجامید. سرانجام پلاک، تنها نشان خلیل شد. مزار خلیل در زادگاهش روستای کلاته‌‌رودبار دامغان قرار دارد و آرامگاه دل بی‌‌قرار دخترش.

    “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

و من يقاتل في سبيل الله فيقتل او يغلب فسوف نوتيه اجرا عظيما (سوره نسا قسمتي از آيه 70)

و هر كسي در راه خدا جهاد كند كشته شود يا فاتح گردد زود باشد كه او را در بهشت ابدي

اجري عظيم دهيم.

با درود و سلام بي‌شائبه بر خداوند حي و سبحان جليل و غفار مجيد و ابرار و با درود و سلام بر رسولان از نبي آدم تا نبي خاتم همانا خداوند او را اسوه حسنه بر خلائق قرار دادي و با درود سلام بر علي حيدر كرار تا مهدي منجي ابرار با درود و سلام بر شهيدان از هابيل تا ابراهيم و از ابراهيم تا محمد و از محمد تا روح الله و جنگ تحميلي افتخارآفرين خطه ايران و با درود و سلام بر معلولين و مجروحين جنگ تحميلي ايران و با درود و سلام بر خميني بت‌شكن كه تبر توحيد را بر دوش گرفته و بر بت‌هاي كثيف حمله‌ور مي‌شود و آن‌ها را قطعه قطعه مي‌كند و هم‌چون موسي كليم‌الله بر نمرودها و فرعونيان بايد بيضاي خود و با عصاي چوبينش سحر ساحران و جادوگران را به ممات  مي‌پيرايد و با درود و سلام بر ابراهيم زمان كه گلستان سرسبز او آتش خشم فرعونيان در هم مي‌كوبد و در قله هستي و عالم تشيّع رهبري مي‌كند. اينك كه وصيت‌نامه را مي‌نويسم امت اسلام از شما مي‌خواهم كه مسافر كربلا در حال حركت است و هرچه زودتر حركت كند كه سامرا، كاظمين، كربلا و نجف در انتظار ما است تا راه بسته شده اين شهرهاي مقدس را بگشاييم.

همانا تصديق مي‌كنم كه خداوند يگانه است و هيچ شريكي ندارد و من هم خلق او هستم و او خالق من است و همانا گواهي مي‌دهم كه آدم اولين پيامبر ما و آخرين آن حضرت محمد (ص) مي باشد.

و همانا تصديق مي‌كنم كه امامان ما دوازده نفر هستند اول آن علي‌بن‌ابيطالب كه او منافقان هم‌چون خاشاك و هم‌چون كف‌ها روي دريا نابود و محو مي‌شوند و آخر آن‌ها امام زمان كه خود را از ديده‌ها پنهان كرده‌است و روزي كه مصلحت خداوند باشد ظاهر مي‌شود و با ظهور خود مشركان و منافقان را نابود مي‌كند اينك كه عقابان تيز پرواز در آسمان‌هاي نيلوفر و خونين جبهه‌ها پرواز مي‌كند و پيام فتح و ظفر را به ارمغان مي‌آورد به شما نويد مي‌دهد اي انسان‌ها بيدار شويد و به جهان بنگريد كه چه حماسه‌هايي اين رزمندگان آفريده اند و چگونه كشتي نوح با ناخداي خود كه روح‌الله است در سواحل جنوبي و غربي كشور و پرچم ثارالله را كه آرم لا اله الا الله و محمد رسول‌الله در آن گنجانده شده بر تاريك‌ها و ظلمت‌هاي دنيا با خورشيد تابان خود فروزان مي‌كند و بر خاك‌هاي كرملين و بغداد و واشنگتن و اسرائيل برافراشته مي‌كند و هم‌چون موش داخل سوراخ‌هاي از قبل مهيا شده مي‌روند. پيام به امت شهيدپرور هر چند من حقيرتر و كوچك‌تر از شما هستم ولي به خاطر دوستي كه نسبت به شما دارم و نسبت به ولايت و دوستي اهل بيت اين پيام را ابلاغ مي‌دارم.

از امام امت پيروي كنيد و نسبت به فرامين رهبر انقلاب كوشا باشيد خون شهيدان را پايمال نكنيد. و در اقتصاد مملكت چنان پيشرفت كنيد كه دست‌درازي به هر بدبخت و بيچاره را نكنيم.

و پيام به امت شهيدپرور كلاته‌رودبار:

اي امت شهيد پرور كلاته‌رودبار هر چند اين شخص حقير هستم پيامي به شما بدهم ولي بيدار باشيد كه از هر شايعه‌پراكني و از هر چاپلوسي دشمنان اسلام نهراسيد و بر خود فخر بورزيد كه در دوره‌اي هستيد كه به بركت رهبر انقلاب آگاه شده‌ايد و از هر نظر به درجه‌اي رسيده‌ايد كه ملت‌هاي ديگر افسوس مي‌خورند كه چرا اين رهبر را آن‌ها نداشته‌اند و از خواهران  مي‌خواهم كه حجاب خود را حفظ كنيد كه با حفظ كردن حجاب خود ضربه‌اي به دشمنان مي‌زنند كه نفهمند از كجا اين تير زهرآلود را خورده‌اند.

و اي مادر و پدر عزيز هر چند من در كانون خانواده فرزند خوبي نبودم مرا ببخشيد و طلب حلاليت مي‌جويم و اميدوارم كه در قيامت نزد حضرت‌فاطمه رو سفيد شويد و در اين دنيا توشه‌اي باشد براي آخرت.

به اميد فتح و پيروزي كربلا و آزادي قدس عزيز، خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم (امام خميني)

خيلي بينا باشي

64/01/12

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.