جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حیدر هراسانیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید حیدر  هراسانیان

از همه برادران استد عا دارم كه با خلوص ايمان در حفظ تماميت ارضي ودفاع از حيثيت اسلام و ولايت فقيه كه تبلور آن امام امت خميني بت‌‌شكن است كوشا باشند و بدانيد كه آيه « و نريد ان نمن علي الذين استضعفو افي الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثين» وعده خدا نزديك است.  

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حیدر  هراسانیان
نام پدر :محمد اسماعیل
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۲/۰۶
محل تولد :کلاته
شغل :کشاورز 
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون گروهان ادوات تیپ قدس 
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۸/۰۱
محل شهادت :جاده بانه - سردشت 
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پشت

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

ششم اردیبهشت‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌ودو، کوهسار شمالی دامغان، کلاته‌رودبار، نم‌نم بارش باران‌های بهاری بود و رویش غنچه‌های دعا و اشک. در میان زمزمه‌های شیرین نجواهای مادر و آسمان بلند مهربانی پدر، کلاته‌رودبار آغوشش را برای در بر گرفتن دشت تن حیدر گشود. با پیچیدن عطر تولدش، نفس ثانیه‌های زندگی محمداسماعیل و بانوی صبور خانه‌اش  به بوی صلوات معطر شد. در نجواهای صادقانه با خدای خویش چه گفتند و چه شنیدند خدا می‌داند.

آسمان پاک روستا و طبیعت سرسبز و مردمان با صفایش و دل‌های پاک پدر و مادر، هر روز حیدر را تا خدا می‌برد. در دامان نیایش‌های مادر و ذکرهای پدر قد کشید.

 در همان روستا تا اول راهنمایی درس خواند و پس از آن هم‌پای پدر در مزرعه و باغ، کار و کوشش و تلاش و عزت نفس را تجربه کرد و افتخارش پینه دستان پدر بود. در آغوش محبت خانواده بالید و رشید شد. جوانی پاک و دوست‌داشتنی. با کمال تواضع و ادب. مهربان و متدین و غیرتمند. در آسمان نگاهش دشتی پر از ستاره و گل داشت.

شیپور جنگ که به صدا درآمد دیگر جای درنگ نبود. رفتن به جبهه و جهاد در راه خدا و دفاع از اسلام و میهن اسلامی را وظیفه خویش می‌دانست. برای خدمت مقدس سربازی، سپاه را انتخاب نمود و به جبهه‌ها اعزام شد. حضورش در میان غیرتمندان سرزمینش، همانانی که ارتفاع ایمان‌شان به مدد دست‌های پربرکت حضرت امام خمینی (ره) رسم شده بود، از او دلاورمردی بی نظیر ساخت که خورشید، بارقه چشمانش را تلاوت می‌کرد. حیدر در کسوت یک سپاهی دلیر و شجاع، حکایت کامل خاکساری و بی پایانی اخلاص بود.

شایستگی‌های بی بدیل حیدر او را تا سمت معاون گروهان ادوات تیپ قدس برد. پس از ماه‌ها حضور در جبهه، اولین روز آبان‌ماه هزاروسیصدوشصت‌ودو در جاده بانه- سردشت، آتش‌های بی‌امان دشمن بر سینه صحرای جنگ جاری بود. اصابت ترکش‌های دشمن به پشت جوان رعنای کلاته‌رودبار، بال پروازی برای عروجش تا آسمان شد. با پیچیدن پژواک ندای «ارجعی…» قهقهه مستانه «عند ربهم یرزقونش» از خاک تا افلاک پیچید و با حضور پرشکوه فرشتگان تا هشت بهشت بدرقه شد. پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در آغوش خاک پاک گلزار شهدای کلاته‌رودبار جای گرفت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

«ولا تحسبن الذين قتلوافي سبيل ا..امواتااحياءعند ربهم يرزقون»

امام خميني: عاشورا را زنده نگه داريد تا كشورشما آسيب نبيند.

با نشئت از قرآن و فرامين اسلامي اينك كه آماده اعزام به جبهه جنگ عليه باطل مي‌‌باشم لازم مي‌‌دانم طبق سنت مسائلي را به پدر و مادر، خويشان و مخصوص برادران حزب‌‌اللهي كه خود افتخار عضويت آن را داريم مطرح نمايم كه خوشبختانه مواجه با اول ماه محرم ماه شهادت، ماه پيروزي خون بر شمشير مي‌‌باشد.

وآن كه علي(ع) عليه مارقين و ناكثين و قاسطين قيام مي‌‌كند فرزند بزرگوارش راه پدر را ادامه مي‌‌دهد و تاريخ پرافتخار اسلام را به نفع مستضعفين عليه استكبار ورق مي‌‌زند آن‌‌كه شهادت را با تمام معني و مفهوم در عمل نشان داد و سازش‌‌ناپذيري خود داد با نداي هيهات من الذله به يزيديان تاريخ سرداد و راه فداكاري ايثار وگذشت را در جهت ا.. نشان داد و عاشورا را روز حركت، روز سرنوشت و روز مسئوليت و تعهد براي مكتب سرخ تشيع و نقطه عطف تاريخ است كه مكروحيله دشمن را خنثي و كاروان بشريت را با خطوط ترسيم شده به لقاءا.. رهنمون ساخت

و ما فرزندان اين مكتب اسلام كه آرزوي شهادت را در دل خود پرورانده بوديم با انقلاب اسلامي واستقرار نظام جمهوري اسلامي به رهبري امام خميني كه پرچمدار همان انقلاب حسيني است شعار گذشته را به شعور مبدل ساخته تا به اين اميد كه جنگ به سرافرازي اسلام و انقلاب تمام شود.

و از همه برادران استد عا دارم كه با خلوص ايمان در حفظ تماميت ارضي ودفاع از حيثيت اسلام و ولايت فقيه كه تبلور آن امام امت خميني بت‌‌شكن است كوشا باشند و بدانيد كه آيه « و نريد ان نمن علي الذين استضعفو افي الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثين» وعده خدا نزديك است.

والسلام علي من التبع الهدي

حيدر هراسانيان

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.