جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین شعبانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین شعبانی

همانا اي پدران و مادران عزيز اگر فرزندان شما در راه اسلام مي‌‌خواهند قدم بردارند از آن‌‌ها جلوگيري نكنيد كه در آخرت بايد جواب‌‌گويي علي(ع) فاطمه زهرا(سلام ا… عليه) باشيد آن‌‌ها را در اين راه آزاد بگذاريد كه هيچ بلكه تشويقشان بكنيد تا بتوانند به خوبي در راه اسلام خدمت كنند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین شعبانی
نام پدر :غلامعلی 
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۶/۰۸
محل تولد :روستای ابراهیم آباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۵
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :ابراهیم آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای ابراهیم آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در شهریور‌ماه سال ‌‌‌هزاروسیصدوچهل‌وسه در روستای ابراهیم‌آباد دامغان به دنیا آمد و بیست بهار و زمستان زیست. پدرش غلامعلی اهل روستای سبحان بود. حسین تحصیلات ابتدایی را در مدرسۀ فیضیه روستای سبحان گذراند و برای ادامۀ تحصیل به مدرسه راهنمایی اقبال‌لاهوری قدرت‌آباد رفت.

در کار کشاورزی به پدر و در امور خانه به مادر کمک می‌کرد. شوخ‌طبع بود و شیطنت‌های شیرین خودش را داشت. بزرگتر می‌شد و به خانواده‌اش علاقه‌مندتر. زرنگ بود و باهوش. برای همۀ کارهایش دلیل داشت. خودش را برای کسانی که دوست‌‌‌شان داشت به آب و آتش می‌زد.

عاشق رفتن به مسجد بود. به هر بهانه‌ای از مسجد سر درمی‌آورد. برای نمازخواندن، دعا، قرآن‌‌‌خواندن یا تمیزکردن مسجد؛ بعضی شب‌ها حتی در مسجد می‌خوابید. مداح و عاشق اهل ‌بیت(ع) بود.

پس از شروع جنگ بدون اطلاع پدر و مادر، سراسیمه به جبهه رفت؛ اما بار دوم با رضایت آن‌ها راهی شد. از طرف جهاد سازندگی در عملیات والفجر۳ راننده لودر بود که بر اثر موج انفجار از روی لودر پرت شد و در بیمارستان اصفهان بستری گردید؛ اما دوباره به جبهه برگشت و سپس در سپاه سمنان به‌‌عنوان راننده استخدام شد.

حسین بیش از پانصد روز در جبهه ماند و جنگید و سرانجام در بیست‌‌وپنجم اسفند سال هزاروسیصدوشصت‌‌وسه در عملیات بدر و در شرق دجله با برخورد گلوله به بدن و ازدست‌دادن سر، بر خوان ربوبی نشست؛ اما پیکر مطهرش در روستای ابراهیم‌آباد (امامزاده محمد) دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« الذين امنوا و هاجروا و جاهدوا في سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله اولئك

هم الفائزون »

آنان كه ايمان آوردند و از وطن هجرت گزيدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد كردند آن‌‌ها را

نزد خدا مقام بلندي است و انسان به خصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.

با سلام و درود خداوند متعال و يكايك پيامبرانش بر حضرت مهدي(عج) و نائب برحقش امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي اميد مستضعفان جهان و كوبنده ستمگران، و با سلام و درود بر تمامي رزمندگان شهداي عزيز اسلام بالاخص سرور شهيدان حسين‌‌بن علي(ع) و شهداي عمليات خيبر، با سلام و درود به تمامي دوستان خالص خداوند و شما خانواده‌‌هاي شهدا و امت شهيدپرور ، هرگاه پيكر همسنگري را تشييع مي‌‌كنند آتش شوق در جانم زبانه مي‌‌كشد و مرا به سر منزل مقصود فرا مي‌‌خواند كه هم‌‌چون سردار شهيدان حسين‌‌بن علي(ع) گفت من مرگ با عزت را بهتر مي‌‌دانم تا آن كه در زير بار ذلت باشم اگر من لياقت و سعادت پيدا كردم در اين راه شهيد شدم چه بهتر شماها عزيزان مبادا از رفتن به اين مسير و رسيدن به اين سعادت كه لطف خداوند تبارك و تعالي و رحمتش در اين راه مي‌‌باشد ناراحت بشويد كه در اين راه جز الطاف الهي چيز ديگري وجود ندارد و رفتن به اين راه سعادت است و اين سعادت باعث افتخار شما عزيزان است.

شماها عزيزان خودتان را براي رسيدن به اين افتخارات آماده سازيد. شماها مادران و پدران خيال نكنيد فرزندي از دست داده‌‌ايد و مصيبتي بر شما وارد شده است خير اصلاً هيچ وقت از اين فكرها نكنيد كه اين مصيبت نيست بلكه كمال افتخار است شماها بايد شكر خدا را بجا آوريد كه فرزندي داشته‌‌ايد كه در راه خدا هديه كرده‌‌ايد مواظب باشيد كه با ناراحتي كردن شما باعث نارضايتي خداوند نباشد مادري است كه چهار فرزندش را در راه اسلام هديه كرده و باز هم شكر خدا را بجا مي آورد و  مي‌‌گويد خدايا من در مقابل تو هيچ فرزندي ندارم.

مادران ، پدران ، صبر و استقامت شماها در اين راه ، اجري عظيم در پيشگاه پروردگار دارد بدان خدايي كه بخشنده حيات است گيرنده جان است و آن كه آفريننده است ميراننده است آن كه جانشان است دهنده جان است و آن كه مبتلا كننده است شفا دهنده است خلاصه زمام كليه امور آفرينش از دو در مرگ و حيات به دست قدرت اوست و خداوند بنده‌‌اش را آفريده است و هر لحظه‌‌اي كه مصلحت بداند لطفش را شامل حال بنده‌‌اش مي‌‌گرداند.

از شما خانواده و فاميلان پدرم و مادرم گريه براي من نكنيد گريه براي حسين‌‌بن علي (ع) كنيد همچو زينب‌‌وار باشيد، چرا كه شهادت يك نوع سعادت است كسي كه سعادت و رحمت خداوند نصيبش گشته است براي او گريه كردن ندارد لذا در اين راه صبر و استقامت شما باعث كوبنده منافقين و دشمنان اسلام مي‌‌باشد چنان كه اگر شما عزيزان نتوانستيد نبودن مرا در ميان خودتان تحمل كنيد عرض كردم براي من گريه نكنيد براي اولين پيشواي شيعيان جهان گريه كنيد براي فرمانده ما علي بن ابيطالب كه در محراب عبادت ابن ملجم لعنتي با شمشير زهرآلود بر فرق مبارك آن حضرت ضربتش را وارد كرد كه ناگهان علي(ع) فرياد زد « فزت و رب الكعبه » به خداي كعبه رستگار. شدم علي(ع) مرگ را دوست مي‌‌داشت عاشق شهادت بود.

همانا اي پدران و مادران عزيز اگر فرزندان شما در راه اسلام مي‌‌خواهند قدم بردارند از آن‌‌ها جلوگيري نكنيد كه در آخرت بايد جواب‌‌گويي علي(ع) فاطمه زهرا(سلام ا… عليه) باشيد آن‌‌ها را در اين راه آزاد بگذاريد كه هيچ بلكه تشويقشان بكنيد تا بتوانند به خوبي در راه اسلام خدمت كنند.

اي عزيزان در جبهه احتياج به جوان‌‌هاي شما دارند مبادا مانع رفتن آن‌‌ها به جبهه‌‌ها بشويد جنگ ما جنگ اسلام با كفر است همانا شما اگر ايمان به اسلام داريد و شيعه هستيد جوان‌‌هاي خودتان را براي هدايت خود و هدايت وطن و اسلام وادار كنيد. برادران عزيز سعي كنيد كه تا قبل از اين‌‌كه مرگ به سراغ شما بيايد شماها به استقبال مرگ برويد.

اي عزيزان دل باين دنيا نبنديد كه اين دنيا محل امتحان بشر است و همچون شما ملت شهيدپرور دست از كمك‌‌هاي مالي و جاني برنداريد دست دعا به امام و رزمندگان برداريد من عاجزانه از شما عزيزان مي‌‌خواهم كه امام را تنها نگذاريد كاري نكنيد كه باعث  ناراحتي قلب امام بشود.

پدر و مادر عزيزم برادر و خواهر عزيزم مرا ببخشيد اگر اين فرزند حقير شما را اذيت كرده است اگر قلب شما را ناراحت كردم شماها به بزرگي خودتان و به خوبي و محبت‌‌هاي خودتان مرا عفو كنيد، فاميلان عزيزم اگر به شما توهين يا بي‌‌معرفتي كرده‌‌ام مرا به بزرگي و به خوبي و محبت‌‌هاي خودتان عفو كنيد.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.