جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسن خادمیان وامرزانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسن خادميان وامرزاني

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسن خادميان وامرزاني
نام پدر :غفار
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۵/۰۴ 
محل تولد :تهران
شغل :کارگر
وضعیت تاهل :مجرد 
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۹/۰۶
محل شهادت :سومار
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :وامرزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای وامرزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسن، ششمین فرزند خانواده حاج‌غفار و عذراخانم در چهارمین روز مردادماه سال چهل‌ویک در تهران به‌دنیا آمد. قبل از شروع تحصیل از تهران به روستای وامرزان دامغان آمدند.

تا پنجم ابتدایی را در همان روستا درس خواند. ترک تحصیل کرد و به کار آزاد مشغول شد. بعدها برای کار به قزوین رفت و در یک مرغداری مشغول به ‌کار شد. برای خودش درآمد داشت و در امور خیریه هم کمک می‌کرد.

به‌طور کلی دل‌بستگی به دنیا نداشت و بیشتر به آخرت می‌اندیشید. فردی منظم و باسلیقه بود و به نظافت شخصی اهمیت می‌داد. به کار کسی کار نداشت و معمولاً ساکت و سربه‌زیر بود. پدر و مادر و دو برادرش فوت کرده‌اند. دو برادر و دو خواهر مانده‌اند و در قید حیات هستند.

حسن به سن سربازی می‌رسد و سرباز ارتش می‌شود. سرباز لشکر ۵۸ ذوالفقار. بعد از آموزش به جبهه اعزام می‌شود. محل مأموریتش منطقه سومار است. یک بار از ناحیۀ پا و دست چپ مجروح و هم‌زمان دچار موج‌گرفتگی هم می‌شود. مدتی در بیمارستان و منزل تحت درمان و استراحت قرار می‌گیرد. بعد از تمام‌شدن مدت استعلاجی و بهبود نسبی، باز به منطقه برمی‌گردد.

دوباره در همان منطقه از ناحیه سر مورداصابت ترکش قرار می‌گیرد و سخت مجروح می­شود و به بیمارستان مشهد اعزام می‌گردد. معالجه و عمل روی او کارساز واقع نمی‌شود و در ششمین روز از آذرماه شصت‌ویک در بیمارستان شهید می‌شود. پیکرش پس از طواف در حرم امام‌رضا(ع)، به دامغان منتقل و در گلزار شهدای روستای وامرزان به خاک سپرده می‌شود.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.