جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید ابراهیم مطهری نژاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید ابراهیم مطهری نژاد

پيام به خواهران عزيزم: من از خواهر (محروم) هستم ولي خواهران ديني زياد دارم و اين را به مادر و خواهران دينيم مي‌‌گويم كه هميشه حجاب اسلاميتان را رعايت كنيد و با اين كار مشتي محكم به دهان ابرقدرت‌‌هاي جهان خوار بزنيد كه اگر اين حجاب شما نباشد فحشا و فساد همه ايران را پر مي‌‌كند به اميد آن‌‌كه اين را رعايت كنيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :ابراهیم مطهری نژاد
نام پدر :رجبعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۱۰/۰۹
محل تولد :تهران
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :بی سیم چی گروهان
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروندرود
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پا

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

ابراهیم فرزند رجب‌‌علی و فاطمه در نهم دی‌‌ماه چهل‌‌وشش در تهران دیده به جهان گشود. تا دوم دبیرستان درس خواند و راهی جبهه شد. هشت ماه سابقه حضور در جبهه را در پرونده زندگی خود ثبت کرده است. در اوقات بیکاری به کشاورزی و صاف‌‌کاری ماشین مشغول بود. برادرش یدالله (امیر) هم قبل از او به شهادت رسید.

در عملیات والفجر ۸ شرکت کرد و در همان ساعت‌‌های اولیه عملیات در روز بیست‌‌ویکم بهمن سال شصت‌‌وچهار در منطقه شلمچه به شهادت رسید. پس از تشییع، پیکرش در گلزار شهدای فردوس‌‌رضای دامغان دفن گردید.

       

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان و يگانه بانوي اسلام فاطمه الزهرا و با سلام و درود بر امامان اطهار(ع) كه اولين و مظلوم‌‌ترين آنها اميرالمومنين(ع) است. سلام و درود خدا بر سالار شهيدان حسين‌‌بن‌‌علي(ع) و ياران با وفاي آن حضرت از قاسم‌‌بن‌‌حسن گرفته تا حبيب بن مظاهر و سلام و درود خدا بر سربازان پاك امام زمان(عج) و نائب بر حقش خميني بت‌‌شكن و حمد و سپاس خداوندي را كه چنين رهبري در اين زمان به ما عطا فرمود و ما را از ظلم و فحشا و فساد به صراط مستقيم هدايت كرد.

حمد و سپاس خداوندي را كه به ما انديشه داد تا اسلام را بشناسيم و به ما قلب داد تا راه اسلام را دوست بداريم و به ما جان داد تا در راه اسلام فدا كنيم و به فيض بزرگ شهادت نائل آييم حمد و سپاس خداوندي را كه در اين برهه از زمان توفيق جهاد در راهش را به ما داد و از او مي خواهم كه از اين حقير قبول فرمايد.

پيام به امام خميني: اي امام عزيز من به جبهه آمدم به فرمان شما و مي‌‌روم با ياد جد شما امام حسين(ع) و با ياد خداوند متعال مي‌‌ميرم. اي مردم مسلمان ايران اين امام عزيز را تنها نگذاريد هميشه در شعارهايتان اين را فراموش نكنيد كه ما اهل كوفه نيستيم امام تنها بماند و اين شعارتان را از ته قلب بگوييد و عمل هم بكنيد تا باشد كه به رهبري امام مهدي(عج) و در كنار امام خميني به جنگ كفار برويم و آن‌‌ها را به جزايشان برسانيم.

پيام به خواهران عزيزم: من از خواهر (محروم) هستم ولي خواهران ديني زياد دارم و اين را به مادر و خواهران دينيم مي‌‌گويم كه هميشه حجاب اسلاميتان را رعايت كنيد و با اين كار مشتي محكم به دهان ابرقدرت‌‌هاي جهان خوار بزنيد كه اگر اين حجاب شما نباشد فحشا و فساد همه ايران را پر مي‌‌كند به اميد آن‌‌كه اين را رعايت كنيد.

پيام به نوجوانان انقلاب، محصل‌‌ها: و شما دانش‌‌آموزان درستان را خوب بخوانيد كه جوانان آينده انقلاب شما هستيد و با درس خواندن خودتان تيري به قلب منافقان و دشمنان اسلام بزنيد و از خداوند متعال آرزوي موفقيت برايتان مي‌‌كنم.

اي پدر و مادرم كه مرا بزرگ كرده‌‌ايد و به من تمام امكانات را داديد و به جبهه فرستاديد از شما تشكر مي‌‌كنم. اي مادرم و برادرانم از اين‌‌كه از شما خداحافظي نكردم عذر مي‌‌خواهم. اي پدر و مادر عزيزم مي‌‌خواهم كه مرا مورد عفو خود قرار دهيد.

اي مادر عزيزم مثل حضرت زينب(س) شيرزني باش كه منافقين از روحيه‌‌ات بترسند و به فكر اخلال‌‌گري در بين مردم نباشند و مثل آن موقع كه امير برادر بزرگ‌‌ترم شهيد شد روحيه‌‌ات را از دست نده. فكر نكني كه دو پسرت در راه خدا رفته‌‌اند تنها هستي از شما مي‌‌خواهم برايم دعا كنيد تا بتوانم جواب خون شهداي اسلام را بدهم و مي‌‌خواهم كه براي من گريه نكني و سياه نپوشي و اگر مي‌‌خواستي گريه كني و يا  اين‌‌كه لباس سياه بپوشي به ياد مفقود‌‌الأثرهاي جنگ باشد و به ياد امام حسين(ع) و يارانش گريه كني كه مظلومانه به شهادت رسيدند.

و حالا براي دوستان و آشنايان كه با آن‌‌ها رفت و آمد داشتم: اي كساني كه مرا مي‌‌شناسيد از شما مي‌‌خواهم كه هر بدي از من ديده‌‌ايد يا پشت سر شما غيبت كرده‌‌ام مرا ببخشيد و از طرف من به كساني كه احياناً پشت سرشان حرفي يا غيبتي پيش شما كرد‌‌ام اگر يادتان است از آن‌‌ها طلب مغفرت كنيد و به آن‌‌ها بگوييد كه مرا ببخشند. متشكرم.

به شما تذكر مي‌‌دهم كه از گناهان كبيره يعني حق الناس و دروغ و غيبت و غيره بپرهيزيد از شما التماس دعا دارم . از شما  مي‌‌خواهم كه اگر من شهيد شدم براي من نگرييد بلكه براي مفقودالأثرهاي اين جنگ گريه كنيد از شما برادرانم مي‌‌خواهم كه اسلحه بر زمين افتاده شهيد را كه بر زمين افتاده است برداريد و با ايمان مستحكم‌‌تان به جنگ دشمن اصلي يعني آمريكا برويد.

وصيت‌‌نامه ابراهيم مطهري‌‌نژاد 64/11/20

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.