جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید یدالله صادقی

فرازی از وصیت نامه:
شهید یدالله صادقی

برادر و خواهر عزیزم از شما انتظار دارم که دنباله رو راه شهدا باشید و نگذارید که خون این همه شهید که تاکنون داده اید پایمال شود.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :یدالله صادقی
نام پدر :عباسعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۶/۲۱
محل تولد :روستای کلاته ملا دامغان
شغل :کشاورز
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون دسته پیاده
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۵/۰۵
محل شهادت :اسلام آباد غرب
نام عملیات :مرصاد
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :سوختگی در درگيری مستقیم

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :کلاته ملا
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای کلاته ملا

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

یدالله در بیست‌ویکمین روز از ماه شهریور سال هزاروسیصدوچهل‌وپنج در روستای کلاته‌ملای دامغان متولد شد. پدرش کشاورزی با صفا و زحمت‌کش بود و مادرش زنی مهربان و مؤمن که دوشادوش همسرش در خانه و مزرعه کار می‌کرد. یدالله از دست‌های پینه‌بستۀ پدر و کمر همیشه بستۀ مادر درس غیرت، مهربانی و مسلمانی را آموخت.

هنوز نوجوان بود که به عضویت بسیج درآمد. به جلسات قرآن پا گذاشت و به‌‌‌ شدت به رعایت حدود الهی می‌‌‌پرداخت. چهارده سال بیشتر نداشت که با اصرار و پی‌گیری توانست در صف دلیرمردان صحنۀ نبرد جای بگیرد و بزرگ‌مردی‌ها را از خود به نمایش بگذارد. در واحد پدافند جانبازی‌ها کند؛ شیمیایی شود و بعد از سپری‌‌کردن دورۀ سربازی در یگان موشکی خدمت کند.

سرانجام در پنجمین روز از پنجمین ماه سال در عملیات مرصاد سال   شصت‌‌وهفت، توانست پس از ششصدوسی‌‌وچهار روز حضور در مناطق جنگی در تنگۀ چارزبر، شربت جاودانگی از دستان فرشتۀ ربانی بنوشد و تا ابد بر ستیغ مردادماه بتابد اگرچه به ظاهر در خاک سرد کلاته‌ملا خفته باشد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

« و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون »

هرگز کسانی که در راه خدا کشته می‌‌شوند مرده نپندارید بلکه آنان زنده‌‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌‌خورند.

به نام الله قلم بنویس، بنویس حقایق را نه ریا که اگر برای ریا کار کنی بشکند آن دستی که تو را بلرزه درمیاورد بنویس که در تاریخ ثبت گردد و تو هم ای تاریخ جامی ده در قلب خودت آنچه که حق است و اگر تو نیز حق را انکار کنی به حقانیت حسین علیه‌‌السلام روزی رسوا خواهد شد. با درود و سلام به امام زمان ولی عصر(عج) تعالی فرجه الشریف و با درود بیکران به امام امت حضرت امام خمینی و با درود و سلام به روان پاک شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی ایران و شهدای کربلای حسینی تا کربلای خمینی، با درود و سلام به تمام رزمندگان همیشه پیروز جبهه های نور علیه ظلمت. اینجانب برادر حقیر شما یدالله صادقی وصیت‌‌نامه خود را به نام الله آغاز می‌‌کنم خدمت پدر و مادر عزیزم سلام عرض می‌‌کنم.

پدر و مادر عزیزم شما در بوته آزمایش الهی هستید حال نوبت رسیده که چگونه امانت خود را باز می‌‌گردانی آیا از پس دادن فرزندتان به هستی مطلق کراهت به خرج می‌‌دهید یا همچون امانت‌‌دار پاک به عهد خود وفا می‌‌کنید و اخلاص می‌‌ورزید من که خدا را انتخاب کرده‌‌ام و بالاترین سرمایه‌‌ام را برای او فدا می‌‌کنم  ان‌‌شاءالله.

مادرم پدرم، برادرانم و خواهرانم دوستان و آشنایان گرامی شما که در پشت جبهه مشغول به خدمت به اسلام هستید از شما می‌‌خواهم در پشت جبهه مبلغی برای اسلام و دین و انقلاب باشید و در جبهه رزمنده‌‌ای دلیر و سلحشور برای اسلام باشید. برادرانم و خواهرانم شما را  دعوت می‌‌کنم به نماز و تقوی الهی که پایه دین اسلام می باشد از شما می‌‌خواهم در مجالس مذهبی و نمازجمعه و مراکز دینی شرکت نمائید و آنچه که جوانان ما را با آموزششان به جبهه بدرقه می‌‌کنند دعوت می‌‌کنم.

بارالها مرا ببخش که بیش از این جان ندارم که در راه تو فدا کنم بار خدایا تو بخشنده توانایی پس ببخش گناهان ما را. مادر بزرگوارم مادری که با تمام هستی‌‌ات در راه بزرگ کردن فرزندان خود کوشیده‌‌ای مادرجان اگر کشته می‌‌شوم فقط دعا کنید که خدا مرا در زمره شهیدان درگاهش قرار دهد و مرا غسل ندهید و کفن نکنید چون رهبرم حسین علیه‌‌السلام نه کفن داشت و نه غسل. اما به خون شهید بهشتی قسم که تا خون در بدن دارم از پای ننشینم و وقتی شهید شدم ناراحتی به خود راه ندهید زیرا «کل ارض کربلا» و اگر جنازه ام به دستتان رسید دوست ندارم افرادی چه در ظاهر و چه در باطن که با این انقلاب نیستند بر سر مزارم بیایند مادرم و پدرم برای من گریه نکنید برای مظلومیت حسین گریه کنید که چه مظلوم، در صحرای کربلا به شهادت رسیدند.

پدر و مادر و برادر و خواهر، از شما خواهش می‌‌کنم حلالم کنید حلالم کن تا همچون پرنده‌‌ای آزاد در آسمان آرزوهایم پرواز کنم مرا حلال کن تا خدایم مرا ببخشد مرا ببخشید که شما را در این مدت عمر کوتاهم ناراحت کردم و امیدوارم با شهادت من و دیگر عزیزان این کشور و اسلام که با شهادت خود تداوم این انقلاب را ضمانت می‌‌کند دنباله رو راهشان باشید و از امام خود تا آخرین لحظاتی که خون در بدن دارید دفاع کنید و نگذارید که ضدانقلاب‌‌ها به کشور و انقلاب ما ضربه‌‌ای وارد کنند و دیگر این که اصلاً به خود ناراحتی راه ندهید چون امانتی بودم نزد شما و امانت دهنده‌‌اش امانت خود را بدون هیچ قید و شرطی از شما گرفته است صاحب اصلی من همان امانت دهنده است و دیر یا زود باید به پیش او برگردید پس چه بهتر که این راه، راه شهادت باشد.

برادر و خواهر عزیزم از شما انتظار دارم که دنباله رو راه شهدا باشید و نگذارید که خون این همه شهید که تاکنون داده اید پایمال شود. و در آخر پیامی به خانواده‌‌های شهدا و مردم حزب‌‌الله پدران و مادران و خواهر و برادران و همسران و فرزندان برای شما آرزوی صبر از خداوند را دارم و امیدوارم خداوند شما را یاری کند زیرا «و ما النصر الا من عند الله» یاری فقط نزد خداوند است.

و هم‌‌چنین از مردم حزب‌‌الله می‌‌خواهم همیشه در صحنه باشند در جبهه‌‌ها شرکت کنند و نگذارند دشمنان به انقلاب ضربتی وارد کنند و همیشه دنباله رو امام امت باشند و اتحاد خود را حفظ کنند و در آخر سلامتی امام امت را از خداوند متعال خواستارم به امید پیروزی نهایی اسلام.

پدر و مادر عزیزم من دو سال روزه و نماز بدهکارهستم اگر کشته شدم بدهید برایم بگیرند و اگر کشته شدم روی سنگ قبرم بنویسید خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. به امید  پیروزی رزمندگانی که در جبهه های حق علیه کفر جهانی می‌‌جنگند ان‌‌شاءالله.

ما در ره عشق نقص پیمان نکنیم                                    گر جان طلبند دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود                                               ما پشت به سالار شهیدان نکنیم

در مسلخ عشق جز نکور انکشند                                      رو به صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقی ز مردم مهراس                                    مرد ار بود هر آنکه او را نکشند

ما جان به خدا دادیم تا زنده شما باشید                            در خاک مزار ما یک دم به دعا باشید

ان‌‌شاءالله و من الله التوفیق

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

66/09/26

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.