جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید یحیی میرزاپور

فرازی از وصیت نامه:
شهید یحیی  میرزاپور

امام عزيز فرياد هل من ناصر ينصرني را بلند كرد و با شنيدن اين فرياد امام نتوانستم طاقت بياورم وكوشيدم تا خودم را به جبهه برسانم و بار اول كه در جبهه غرب بودم و حال در جبهه جنوب در حال خدمت به اسلام و امام و قرآن و ملت شهيد پرور ايران هستم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :یحیی  میرزاپور
نام پدر :اسماعیل
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۱/۲۰
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۱۴
محل شهادت :عین خوش
نام عملیات :محرم
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر به سینه

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

زیر سقف بلند آسمان، روی دامان زمین، دست‌‌های رقیه‌‌خانم در صبحگاه بهاری بیستم فروردین لایق شکوفه‌‌های اجابت شد. خدا گل وجود یحیی را به گلستان زندگی‌‌شان هدیه داد.یحیی فرزند اسماعیل، در سال هزاروسیصدوچهل در خانواده‌ای مذهبی در شهر دامغان به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا دیپلم خواند. پدرش نابینا بود و در حمام کار می‌کرد.

در دوران نوجوانی پدر خود را از دست داد و تکیه‌‌گاه خانواده شد. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و به نبرد حق علیه باطل پرداخت.

یحیی خودساخته، مؤدب، آرام و صبور، اهل رازونیازهای شبانه بود. در مسیر ولایت اهل‌‌بیت(ع) بود. دلش به یاد شهدا می‌‌تپید.

در مسیر سختی‌‌های جبهه و جنگ و در طوفان حوادث سخت، دلش تکه‌‌تکه می‌‌وزید؛ تا سرانجام بعد از صدونودوسه روز حضور در جبهه‌ها، چهاردهم آبان هزاروسیصدوشصت‌‌ویک در عملیات محرم، منطقۀ عین‌‌خوش، اصابت  گلوله راز جاودانگی یحیی شد تا در نگاه رازآلود پروردگارش احیا شود و به مقام شامخ شهادت نایل آید.

پیکر پاکش در فردوس رضای دامغان به خاک سپرده ‌شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« من المومنين رجال صدقو ما عاهدوالله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا»

با عرض احترام و درود و سلام بر پيشگاه مقدس منجي انسان‌‌ها ولي عصر امام زمان(عج) و درود و سلام به پيشگاه نائب بر حقش كوبنده ستمگران و ياور مستضعفان جهان و يگانه رهبر بزرگ عالي‌‌قدر ملت ايران حضرت نايب الامام روح الله موسوي خميني و درود وسلام خدمت مردم شهيد پرور و شهيدان اسلام از كربلاي حسين(ع) تا كربلاي ايران و بعد از عرض احترام مشخصات خودم كه فرزندي از اسلام هستم به عرض شما مي‌‌رسانم.

اينجانب يحيي ميرزاپور داراي شماره شناسنامه 8423 متولد دامغان در خانواده‌‌ا‌‌ي محروم رشد نموده تا به اين سن  و سال رسيدم و متوجه شدم كه بايد دين خود را نسبت به انقلاب ادا نمايم وتنها راه رفتن به سپاه بود حال كه به اين آرزوي ديرينه خود رسيدم باز خيالم راحت نيست و نمي‌‌توانم روي پاي خود ايستاده و بفهمم كه برادران و پدران من در جبهه مي‌‌جنگند و شهيد مي‌‌شوند و من در اين حال باقي بمانم كه فرصت پيش آمد و قسمت بود كه امام عزيز فرياد هل من ناصر ينصرني را بلند كرد و با شنيدن اين فرياد امام نتوانستم طاقت بياورم وكوشيدم تا خودم را به جبهه برسانم و بار اول كه در جبهه غرب بودم و حال در جبهه جنوب در حال خدمت به اسلام و امام و قرآن و ملت شهيد پرور ايران هستم.

و سخني با مادر عزيز و مهربانم كه اي مادر در اولين سخن با تو بايد بگويم كه مادر مرا حلال كن و از اين فرزند ناخلف خود راضی باش چون مادر قدر تو را ندانستم و تو را مي‌‌سپارم به امام زمان. ناراحت نباش مادر مي‌‌دانم كه تو تمام‌‌وقت گران‌‌قدر خود را براي حفاظت و به ثمر رسيدن من صرف كردي و تمام عمرت را براي فرزندي كه احترام تو را نداشت فدا كردي.

مي‌‌دانم كه ناراحت نمي‌‌شدي و خيلي بردبار و صبور هستي آن‌‌طور كه من فكر مي‌‌كنم و انتظار دارم از تو مادرم كه هيچ ناراحتي بر خودت راه مده كه با ناراحت شدن تو دشمن خوشحال مي‌‌شود چون مادرم راه من راهي است كه براي اسلام و قرآن و براي نگاه داشتن خاك عزيز اسلامي است و از همه مهم‌‌تر آنست كه من به نداي حسين زمان لبيك گفته تا اگر مورد بخشش خداوند قرار گرفتم بتوانم با قطره خون خود كه در بدن دارم بتوانم با ريختن آن راه شهيدان را ادامه داده و درخت قوي اسلام را آبياري كرده باشم.

مادرم درست هست كه مادرم هستي ولي در اصل به گفته اميد امام آيت‌‌الله منتظري كه فرمود پدران و مادران خيال نكنيد كه فرزندان براي شما هستند اين جوانان فرزندان اسلام و قرآنند و پدران و مادران وظيفه‌‌اي كه دارند كه آن‌‌ها را پرورش داده و تحويل اسلام و انقلاب بدهند. سخني با تو اي برادر، اميدوارم همان‌‌طور كه در خط اسلام هستي باشي و براي اين ملت شهيد پرور و مستضعف بكوشيد تا خدا پاداش شما را بدهد.

و اي مادر اميدوارم وقتي كه بخواست خداوند شهيد شدم و افتخار شهادت نصيبم گرديد ناراحت نشوي و خوشحال باشي كه جواني را در راه اسلام و قرآن و ملت شهيدپرور فدا كردي پيامي كه از شهيدان به ارث رسيده به شما ملت هميشه در صحنه مي‌‌گويم ولي من كوچك‌‌تر از آن هستم كه با شما سخن بگويم شهيدان ما گفتند اي ملت عزيز مگذاريد كه جبهه‌‌ها خالي باشد ونداي هل من ناصر ينصرني حسين زمان را لبيك گويد و قدر امام عزيز را بدانيد ودر هر نيمه شب كه بيدار هستيد امام را دعا كنيد و از خداوند بخواهيد كه عمر امام را زياد گرداند و انقلابش را به انقلاب حضرت مهدي امام زمان متصل گرداند و سفارش هميشگي فراموش نشود.

خدايا ،خدايا ترا بجان مهدي خميني را نگهدار

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.