جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید قربانعلی غربا

فرازی از وصیت نامه:
شهید قربانعلی  غربا 

 و پیام من به شما ملت همیشه در صحنه ایران این است که هیچ وقت امام(ره) را تنها نگذارید و جبهه‌‌ها را خالی نگذارید و تا این ساعت همیشه در صحنه بودید و جبهه را پر کردید، همیشه جبهه‌‌ها را پر نمایید و وحدت را حفظ کنید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :قربانعلی  غربا 
نام پدر :نوروز علی 
تاریخ تولد :۱۳۲۱/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای طزره دامغان 
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۴۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۰۷/۱۷
محل شهادت :جاده خندق 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

قربانعلی در سال هزاروسیصدوبیست‌‌ویک در روستای طزره به دنیا آمد. نام پدرش نوروزعلی بود. در سوم ابتدایی درس را رها کرد. برای تأمین هزینه خانواده به کشاورزی پرداخت. در روستای بق دامغان، زندگی مشترک را با همسرش شروع کرد و صاحب هفت فرزند شد.

سال‌‌ها در روستا عضو شورا بود. به مردم در کار حمام‌‌سازی، آبیاری و… کمک می‌کرد. از طرف بسیج به جبهه رفت. مدت نودودو روز به‌‌عنوان تک‌‌تیرانداز خدمت کرد. هفدهم مهر سال هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج، با برخورد ترکش به بدن، در جاده خندق در جزیره مجنون شهید شد. او را پس از تشییع در گلزار شهدای طزره دفن کردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

با سلام و درود فراوان بر رهبر عظیم‌‌الشأن انقلاب اسلامی ایران، نایب بر حق امام ‌‌زمان(عج) و درود بر شهدای صدر اسلام تا انقلاب و جنگ تحمیلی ایران که با ایثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده‌‌اند.

شهادت تقدیری است الهی که نصیب همۀ افراد نمی‌‌شود. اینجانب بر حسب وظیفۀ شرعی و به حکم خدا و به فرمان امام امت، پیشوای شیعیان جهان اسلام که فرمود: «رفتن به جبهه و دفاع از اسلام واجب کفایی می‌‌باشد و جبهه‌‌ها را پر کنید» عازم جبهه‌‌های حق علیه باطل شدم که از اسلام عزیز دفاع کنم. این میراث اسلام‌‌داری از نسل آدم تا خاتم پیامبران محمد(ص) و علی(ع) و حسین(ع) شهید دشت کربلا و تا این زمان که نایب امام‌‌ زمان(عج) خمینی  بت‌‌شکن، این پیر جماران، هوشیار توانا می‌‌باشد.

و پیام من به شما ملت همیشه در صحنه ایران این است که هیچ وقت امام(ره) را تنها نگذارید و جبهه‌‌ها را خالی نگذارید و تا این ساعت همیشه در صحنه بودید و جبهه را پر کردید، همیشه جبهه‌‌ها را پر نمایید و وحدت را حفظ کنید.

پیام دیگر من به خانواده‌‌ام که صبر را از زینب(س) سرمشق بگیرید و فرزندان مرا به ولایت(ع) و اولادشان هدایت کنید.

گزیده‌‌ای از وصیت‌‌نامه

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.