جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسینعلی قوسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسینعلی قوسی

آرزو داشتم شهید شوم تا زود تر به خدا نزدیک شوم و دور از گناه باشم. از کسانی که ضد دین و قرآن و امام حرکت می‌‌کنند به حق خداوند نتوانند جواب خون شهدا را بدهند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسینعلی قوسی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۳۱/۰۲/۰۸ 
محل تولد :روستای وامرزان دامغان
شغل :کارمند شرکت نفت
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :راننده
سن :۳۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۶/۲۱
محل شهادت :مریوان
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :سانحه رانندگی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسینعلی قوسی در تاریخ هشتم اردیبهشت هزاروسیصدوسی‌ویک در دامغان به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی خواند و به تهران عزیمت کرد. به شغل دست‌‌فروشی لوازم خانگی پرداخت.

بعد از مدتی به دامغان بازگشت و در شرکت نفت مشغول به کار شد. ازدواج کرد و پنج فرزند از او به یادگار مانده است.

سه مرحله داوطلبانه به جبهه اعزام شد.  یک بار هم از ناحیه دست و پا مجروح شد. بیست‌ویکم شهریور هزاروسیصدوشصت‌ودو در حین انجام ماموریت در مریوان به درجۀ رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش در گلزار شهدای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت‌‌نامه اینجانب حاج حسینعلی قوسی به شرح زیر می‌‌باشد:

مورخه 1361/03/20 روزی که عازم جبهه می‌‌خواستم بشوم خیلی خوشحال و سر حال بودم و هیچ روزی مثل آن روز نبود. 1- آرزو داشتم شهید شوم تا زود تر به خدا نزدیک شوم و دور از گناه باشم. 2- از مادرم و برادرانم و خواهرانم و بچه‌‌هایم می‌‌خواهم از مرگ من افسرده نباشند.

3- مقدار مبلغ 20 هزار تومان حتما رد مظلمه می‌‌دهید. 4- مقدار 3 ماه روزه و 5 سال نماز برایم بخوانید. 5- مقدار 10 هزار تومان سهم امام و 10 هزار تومان خمس می‌‌دهید.

6- اگر کسی آمد و طلب پولی از من کرد باید بدهید. 7- تلقین و نماز وحشت و خاک سپاردن را به یک روحانی بدهید انجام دهد. 8- از تمام قومان و خویشان می‌‌خواهم که طلب مغفرت برایم کنند و مرا قربت نمایند.

9- به اولاد خود می‌‌گویم اگر کسی ضد قرآن و ضد دین و ضد اسلام بود آن را ترک کنند و به مردم مسلمان شناسایی کنند. 10- به دنبال دین رفتید من هم دعا می‌‌کنم به حق خداوند گشایش حال و کارشان باشد و همه هفته سر قبرم بیایید. اگر امکان داشت تا آنجا که می‌‌توانید نماز و روزه خودتان برایم بگیرید و بخوانید. شب‌‌های جمعه برایم قرآن ختم کنید و طلب آمرزش نمایید. از مادرم می‌‌خواهم مرا غربت کند.

11- مادر جان به خدا می‌‌دانم داغ اولاد چقدر سخت است اما بدان مادرجان در این راه چقدر خوب است. برایم دعا کنید. 12- مادرجان تا آن‌‌جا که می‌‌توانید به بچه‌‌ها قرآن و راه خدا را بیاموز. 13- از کسانی که به دنبال راه مرا انتخاب و در راه قرآن حرکت می‌‌کنند کمال رضایت و تشکر را می‌‌کنم.

14- از کسانی که ضد دین و قرآن و امام حرکت می‌‌کنند به حق خداوند نتوانند جواب خون شهدا را بدهند. 15- برایم مجلس ختمی بگیرید و در آن مجلس سخنرانی و قرآن و اشعار و بعداً این مطالب را بگویید: اول: دنبال روی امام و دعا کردن آن در راه اسلام و راه شهیدان را مقدم بدانیم.

دوم: به خانواده شهیدان احترام بگذاریم چون آن‌‌ها هم مثل شما کسی را داشتند. سوم: ضد انقلاب را معرفی و دستگیر کنید. چهارم: از خداوند و امام زمان بخواهید طول عمر به امام بدهد و پرچم اسلام را در سراسر گیتی برافراشته کند. پنجم: این خون ناقابل مرا که در راه اسلام داده‌‌ام قبول درگاه خداوند خودش قرار دهد.

ششم: امیدوارم که هر شهیدی که پرچم را بر زمین می‌‌گذارد رزمندگان دیگر به جای آن پرچم را بلند کنند. امیدوارم مردم مرا حلال کنند من خودم را به شهدا و انقلاب و امام را ادا کردم. این وصیت‌‌نامه اعتبار قانونی و خدایی دارد. امیدوارم کاملاً به وصیت‌‌نامه رفتار شود خداوند نگهدارش باشد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

این وصیت نامه اول مربوط به جهاد است بعداً به خانواده ام تحویل دهید.

خداحافظ حاج حسینعلی قوسی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.