جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسن شیرآشیانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسن شیرآشیانی

 ای امت شهید پرور حزب‌‌‌الله از شما می‌‌‌خواهم که امام(ره) را تنها نگذارید و در تمام سختی‌‌‌ها و رنج‌‌‌ها چون کوهی استوار و تکیه به قدرت الهی در کنار امام(ره) باشید که به راستی این اسوه تقوا و مقاومت، هدیه‌‌‌ای الهی به امت شهیدپرورمان می‌‌‌باشد

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسن شیرآشیانی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۱۶/۰۳/۰۸
محل تولد :دامغان
شغل :کارگر کارخانه چیت سازی تهران
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :راننده تانکر سوخت و آبرسانی
سن :۴۷
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳ /۰۴/۰۲
محل شهادت :جنوب - طلائیه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :دفاع مقدس
نحوه شهادت :رفتن تانکر سوخت بر روی مین

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :تهران
شهر :تهران
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :بهشت زهرا تهران

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداء و الصدیقین”

هشتمین روز خردادماه سال هزاروسیصدوشانزده، دفتر روزگار نام حسن شیرآشیانی فرزند علی‌اکبر را در خود ثبت کرد. در خانواده‌‌‌ای متدین و مذهبی در شهرستان دامغان به دنیا آمد. تا ششم ابتدایی درس خواند. کودکی بیش نبود که سایه مهربان پدر را از دست داد. درس و تحصیل را رها کرد و برای پیداکردن کار و ادامه زندگی به تهران رفت.

 ازدواج کرد و حاصل ازدواجش شش فرزند بود. در مسیر پرپیچ‌‌‌ و تاب زندگی پناهش خدا بود و تکیه‌‌‌گاهش توکل. دلش برای اسلام و انقلاب می‌‌‌تپید و به امام خمینی(ره) عشق می‌‌‌ورزید. گرم و سرد روزگار را چشیده بود و رنج مردمان میهنش دل پاکش را به درد می‌‌‌آورد.

حسن، خوش‌‌‌خلق‌‌‌وخو، مهربان، مهمان‌‌‌نواز و سخاوتمند بود.

با شروع جنگ داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه‌‌‌ها شتافت و سرانجام این اسوه تقوا و مقاومت، مردی و مردانگی در غروب خون‌‌‌رنگ طلائیه (جاده سیدالشهدا) در تاریخ دوم تیرماه شصت‌‌‌وسه، غرق در نگاه حضرت حق گردید و به جانان پیوست و نامش در زمره شهیدان و شاهدان میهنش ثبت شد.

«هرگز نمیرد آن‌‌‌که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما»

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

اینجانب حسن شیرآشیانی فرزند علی‌‌‌اکبر متولد هزاروسیصدوشانزده صادره از دامغان وصیت می‌‌‌نمایم:

در وهله اول از خداوند متعال می‌‌‌خواهم که تا انقلاب مهدی (عج) امام خمینی(ره) را نگه‌‌‌دارد. این انقلاب را از گزند اجانب شرقی و غربی و مزدوران داخلی محفوظ بدارد. امیدوارم که این انقلاب را متصل به انقلاب منجی عالم بشریت و رهبر مستضعفین، امام زمان(عج) بگرداند و به‌‌‌زودی رزمندگان غیور اسلام را در سایه تاییدات خداوند متعال و دعاهای امام(ره) و امت شهیدپرور ایران، هر چه زودتر رژیم سرسپرده و سفاک صدام یزید را از صحنه روزگار محو و نابود بگرداند و مردم  ستم‌‌‌کشیده عراق را از چنگال این رژیم جنایتکار آمریکایی نجات داده و در کربلای خون‌‌‌بار امام‌‌‌ حسین(ع) با امام امت نماز وحدت بخوانیم و به امید روزی که از راه کربلا، قدس عزیز را از چنگال صهیونیست‌‌‌های غاصب آزاد نماییم.

ای امت شهید پرور حزب‌‌‌الله از شما می‌‌‌خواهم که امام(ره) را تنها نگذارید و در تمام سختی‌‌‌ها و رنج‌‌‌ها چون کوهی استوار و تکیه به قدرت الهی در کنار امام(ره) باشید که به راستی این اسوه تقوا و مقاومت، هدیه‌‌‌ای الهی به امت شهیدپرورمان  می‌‌‌باشد

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.