جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید امیر معظمی گودرزی

فرازی از وصیت نامه:
شهید امیر معظمی گودرزی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :امیر معظمی گودرزی
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۰۷/۲۸
محل تولد :تهران
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :عملیات تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

شب‌های سرد پاییزی داشت کم‌کم طولانی‌تر می‌شد و امیر در بیست‌وهشتم مهرماه سال چهل‌ونه در شهر بزرگ تهران، چشمان مهربانش را به روی دنیا گشود.

 مادر و پدر در کنار هم زیر پرتوهای روشن و گرم توحید و بندگی خدا، امیر را خوش‌‌آمد گفتند.یک سال داشت که پدرِ امیر خانه امن و سه‌نفره‌شان را ترک کرد. مادر به‌ناچار مشغول کار شد. امیر در تهران بزرگ می‌شد. آغاز هفت‌سالگی و شروع درس و مدرسه برای او دوره جدیدی در زندگی بود.

 صبح‌ها درس می‌خواند و بعدازظهرها در دندان‌پزشکی کار می‌کرد تا امید مادر در سختی‌ها و دشواری‌های زندگی باشد. دو سال در عکاسی هم کار کرد. تحصیلات دوره ابتدایی را تا انتها با موفقیت گذراند. در هر رنجی که می‌برد، پله‌پله به خدایش نزدیک‌‌تر می‌شد. بیشتر اوقات را روزه‌های مستحبی می‌گرفت و با نماز شب و جسمی که همیشه باوضو بود و روحی که همواره آرام؛ کودکانه‌هایش را با فرشتگان و هنگام راز و نیاز با خدا می‌خواند. همه فرشتگان در سکوت می‌ماندند وقتی صدای زیبای صوت قرآن امیر بلند می‌شد.

 دوازده‌ساله بود که روزهای سخت جنگ در حال عبور بود و مردم به میزبانی لاله‌ها در قاب خاطرات مبارزه و جهاد عادت کرده بودند. امیر داوطلب حضور در جبهه و میدان رزم شد؛ اما هم سن و هم جثه‌اش همراهی‌اش نمی‌کردند ولی تسلیم نشد. با دستکاری و تغییر سال تولد بزرگ شد! در دو مرحله به کردستان رفت و در آخرین اعزامش، تابستان سال شصت‌وشش به جزیره مجنون رفت و در محل آموزشی سد گتوند بود که در روزهای گرم تابستان به یاد تشنگی مولایش حسین(ع) و فرزندان او زمزمه‌های شهادت را زیر لب می‌خواند.

آموزش‌های آبی-‌ خاکی در جزیره تمام شده بود. در نیروهای خاکی قرار گرفت و در بیست‌‌و‌‌نهم تیرماه در عملیات تک جزیره جنوبی در زیر آتش بی‌امان دشمن براثر اصابت ترکش پس از صدوسه روز حضور حماسی‌اش به‌عنوان بسیجی عاشق امام و مولایش، نام خود را در امتداد نام کروبیان مجنون ثبت نمود. مزار لاله‌گون شهدای دامغان، نام شهید دیگری از سرزمین مجنون را در لوح سرخ خود ثبت نمود.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

به نام حق. به نام آرام‌بخش قلب‌ها. به نام مبدأ و معاد هستی. به نام معبودی که تمام جان و جهان محو در اوست و تسبیح‌گویانش همواره حمد و ستایشش می‌کنند. درود به انبیا و اولیا و بالأخص خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) و درود خداوند تبارک ‌و تعالی بر خاندان و اهل‌بیت (ع) او که طیب ‌و طاهر هستند و آقا صاحب عصر و الزمان، معشوق عاشقان، مولا مهدی(عج) و نایب برحقش پیر جماران سلاله پاک نبوی امام خمینی(ره) و سلام بر شهیدان خط سرخ آل محمد(ص) پیروان خط ولایت فقیه.

هر شب جمعه در دعای کمیل برای آمرزش گناهانم طلب آمرزش نمایید که شاید در آخرت، نزد اولیا و امام زمان(عج) روسفید باشم. برای طول عمر امام دعا کنید.

   

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.