جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید اسداله مؤمنی

فرازی از وصیت نامه:
شهید اسداله  مؤمنی

من به خاطر این جبهه کردستان را انتخاب کردم زیرا اسلام به تمام معنا مظلوم است. به خدا اسلام در این منطقه مانند مظلومیت حسین(ع) است به خدا قسم هر وقت تنها می‌‌شوم بر مظلومیت اسلام در دل شب، در داخل سنگر گریه می‌‌کنم و برای پیروزی و یاری دین دعا می‌‌کنم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :اسداله  مؤمنی
نام پدر :غلامحسین
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۶/۲۹
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :بی سیم چی گردان
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :سه شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۱/۰۵
محل شهادت :مهاباد 
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

اسدالله فرزند غلامحسین، سال هزاروسیصدوچهل‌‌ویک در محله معصوم‌زاده دامغان در یک خانواده مؤمن و مذهبی پا به عرصه وجود گذاشت. دوره ابتدایی را در مدرسه پهلوی و راهنمایی را در مدرسه اروندرود تمام کرد و در هنرستان شهید چمران در رشته ساختمان دیپلم گرفت.

به ورزش علاقه زیادی داشت. او و دوستانش یک تیم فوتبال تشکیل دادند به نام «طلوع». اسدالله در تابستان سر کار می‌رفت و از دست‌‌مزدی که می‌گرفت به افراد مستمند کمک می‌کرد. کارهای بنایی خانه‌اش را هم انجام می‌داد.

با آغاز انقلاب اسلامی در راه‌پیمایی‌ها شرکت و شب‌ها هم اعلامیه امام(ره) را پخش می‌کرد. در سال هزاروسیصدوشصت‌‌ویک به عضویت گروه بسیج شهید مصحفی درآمد و فنون نظامی را آموخت. تصمیم گرفت برود جبهه. مرحله اول، چند ماه را در غرب کشور و در مهاباد، محل سایت رادیو و تلویزیون و پادگان حمزه بود. مرحله دوم هم دوباره به مهاباد برگشت. در وصیت‌نامه‌اش نوشت بوی غربت اسلام در منطقه غرب می‌آید.

تصمیم داشت در مرخصی که در عید سال شصت‌‌ودو به دامغان می‌آید، برایش بروند خواستگاری؛ اما در پنجم عید همان سال منافقین کومله و دمکرات او را شهید کردند. او اولین شهید خانواده است. بعد از او علی و محمدرضا، دو برادر دیگرش هم به شهادت رسیدند.

پیکر مطهرش در گلزار شهدای فردوس ‌رضای دامغان آرام گرفت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

الله اکبر، اشهد ان لا اله الا الله، اشهد ان محمد رسول‌‌الله، اشهد ان علی ولی‌‌الله

اللهم ما بنا من نعمته فمنک لا ا... الا انت وحدک لا شریک لک

خدایا ما هرچه داریم از توست، جز تو خدایی نیس، اهل توحیدیم، اهل شکریم و از گذشته‌‌ها خود

شرمساریم که نعمت‌‌هایت را از تو ندانستیم( استغفرک و اتوب الیک )

با سلام و درود فراوان بر امام و امت و شهدای عزیزمان که اکنون در جوارشان هستیم. سلام بر ما و شما بندگان صالح خدا اینک که این وصیت‌‌نامه را می‌‌نویسم در دل شب درون سنگر هستم با قلبی آکنده از عشق الهی زیرا هر لحظه که می‌‌گذرد دیدار با خدا و معشوق خودم نزدیک‌‌تر می‌‌شوم.

من به خاطر این جبهه کردستان را انتخاب کردم  زیرا اسلام به تمام معنا مظلوم است. به خدا اسلام در این منطقه مانند مظلومیت حسین(ع) است به خدا قسم هر وقت تنها می‌‌شوم بر مظلومیت اسلام در دل شب، در داخل سنگر گریه می‌‌کنم و برای پیروزی  و یاری دین دعا می‌‌کنم. ای مسلمانان این مظلوم را یاری کنید، هم‌‌چون که حسین زمان را یاری می‌‌کنید. خدایا تو یاور همه مظلومان هستی، خدایا دین تو مظلوم است، به خدا راست می‌‌گویم.

شما در این منطقه بیایید بوی غربت اسلام  به مشام می‌‌رسد من از روحانیت عزیز می‌‌خواهم که مجدانه در این امر مهم اقدام نمایند. سخنی با پدر و مادرم، مادر عزیزم  از خداوند می‌‌خواهم  ایمانمان را کامل گرداند و مقام یقینمان را برترین یقین قرار دهد و از خداوند متعال خواستارم که هر عمل فاسدی از من سر زده اصلاح کند و همچنین کسانی که از من ناراحتی دیده‌‌اند مرا مورد عفو و بخشش خود قرار دهند تا بار گناهانم کمتر شود و دعا کنید گناهان مرا خداوند ان‌‌شاءالله بیامرزد و بعد از جدا شدن روحم از جسم آلوده  با امامان و صالحین محشور شوم.

از یاد خدا غافل نباشید قرآن بخوانید کتاب دعا را بخوانید و اشک بریزید و بدرگاه خدا ناله کنید که همین ناله‌‌ها و اشک‌‌ها بود که مرا به این پیروزی‌‌ها رسانید شکر خدا را به جای آورید و منعم‌‌شناس باشید. تا آن‌‌جا که برای خانواده‌‌ام مقدور است نماز و روزه بگیرید، مقدار ی پول در بانک دارم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بدهید و یک تخته فرش دارم به یک عروس و داماد که وضع مادی آن‌‌ها خوب نیست بدهیدکه حالا من به دامادی نرسیدم ولی آن‌‌ها بتوانند به این امر مهم اقدام نمایند. از دعا برای امام یادتان نرود.

از همه طلب بخشش و آمرزش می‌‌خواهم و من همه را بخشیدم.

مهاباد 61/09/14 (شبار بعین)  اسدالله مومنی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.