جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید یدالله عدالت نور

فرازی از وصیت نامه:
شهید یدالله عدالت نور

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :یدالله عدالت نور
نام پدر :عباس
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۵/۲۵
محل تولد :دامغان
شغل :کارگاه مکانیکی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۲/۲۳
محل شهادت :حاج عمران
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

نوزده‌ساله بود که رخت از جهان خاکیان به جوار افلاکیان کشید. در قامت یک سرباز وطن‌دوست و باایمان خونش را نثار سرزمین و آیین و مردمش کرد تا کاری کرده باشد در خور انسانیتش.

روز بیست‌وپنجم مردادماه سال هزاروسیصدوچهل‌وشش بود که پنجمین فرزند، روشنی‌بخش چشم عباس‌آقا و خانم‌کلثوم شد. آمد که وظیفه پرورش او بر دوش پدر و مادر مهربانش بیفتد تا در روز شمار، پرونده‌ای وزین در پیشگاه پروردگار مهربان داشته ‌باشند. او را یدالله نامیدند تا به‌‌راستی دست خدا باشد و یاور دلاورانی که دل در گرو عشق خدا داشتند.

یدالله مانند هم‌سالانش راهی دبستان شد تا معرفتی به دست آورد و از قافله دانش بازنماند. پس از آن به دانش‌آموزی مدرسه راهنمایی آیت‌الله طالقانی رفت و بسیجی هم شد. سرانجام دیپلم گرفت و به مکانیکی روی آورد؛ اما پیش از آن علاقه‌مند جبهه و جنگ بود و پاسداری از وطن. راهی سربازی شد و پس از گذراندن دورۀ آموزشی رهسپار جبهه گردید. یک سال در لشکر ۶۴ ارومیه خدمت کرد و سرانجام در بیست‌وسوم اسفندماه سال شصت‌وپنج در خط پدافندی منطقه حاج‌عمران ترکش‌‌های خمپاره به پیکر این سرباز وطن هجوم آورد و مایۀ پرواز او از این خاکدان شد. در هجدهم فروردین سال شصت‌وشش نیز بدن پاکش پس از تشییع باشکوه در خاک شهیدستان فردوس‌رضای دامغان آرمید.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.