جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید هادی هراتیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید هادی  هراتیان

به جهانخواران شرق وغرب بگوييد كه اگر پيكرم را پاره پاره كنيد اگر پاره تنم را در آتش بسوزانيد اگر خاكسترم را به دريا بريزيد از دل امواج خروشان دريا صدايم را خواهيد شنيد كه فرياد مي زنم اسلام پيروز است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :هادی  هراتیان
نام پدر :رحمانقلی
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۱۱/۰۲ 
محل تولد :دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۲ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۰۳/۱۹
محل شهادت :رود کارون 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :خفگی در آب

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

هادی دومین روز بهمن سال هزاروسیصدوچهل، مصادف با نیمۀ شعبان در خانواده‌‌ای ساده و مؤمن و صبور در شهرستان دامغان به دنیا آمد.پدرش، رحمان‌‌قلی که دلی به روشنی صبح داشت کارگر معدن زغال‌‌سنگ بود و مادرش رقیه‌‌خانم دنیایی پر از خیر و مهربانی.

پدر و مادر به عادت مألوف، اسم این فرزند را هم از اسم ائمه(ع) انتخاب کردند و نامش را هادی گذاشتند. سپس با طبعی بلند و عشقی بزرگ تربیتش کردند.

هادی شاگرد خوب مدرسه بود. به ادبیات علاقۀ خاصی داشت. مهرورزی به دیگران به‌‌ویژه خواهرها و برادرها، او را محبوب آن‌‌ها کرده بود. در خانه‌‌ای که بیشتر وقت‌‌ها پدر نبود، مونس و غم‌‌خوار مادر بود؛ بی‌‌آن‌‌که از کاری فروگذار باشد حتی کارگری.

دورۀ ابتدایی و راهنمایی را گذراند و وارد دورۀ دبیرستان شد؛ اما جنگ خانمان‌‌سوز به هم‌‌وطنان مظلوم و ستم‌‌دیدۀ ما تحمیل شده بود و وجود غیرتمندش اجازۀ ماندن نمی‌‌داد؛ قلم را بر زمین گذاشت و اسلحه را برداشت.

اولین بار دوازدهم اسفند شصت‌‌ویک از طریق بسیج به مهاباد اعزام شد.  خدمت سربازی‌‌اش را در لشکر ۱۷ علی‌‌بن ابیطالب(ع) می‌‌گذراند که در نوزدهم خرداد سال شصت‌‌وسه مصادف با نهم ماه مبارک رمضان از بند حصار خاک به آبی افلاک پر کشید و میهمان خوان «عند ربهم یرزقون» شد. مزار شهید در فردوس‌‌رضای دامغان تا همیشه چراغ راه مردان و زنان تشنۀ حقیقت است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« و لئن قتلتم  في سبيل‌‌ا… او متم لمغفره من الله و رحمه مما يجمعون »

اگر در راه خدا كشته شويد يا بميريد (غم مداريد) كه به رحمت ايزدي در پيوسته و بسوي خدا

محشور خواهيد شد (آيه 157 سوره آل عمران )

وصيت‌‌نامه هادي هراتيان فرزند حاج رحمان‌‌قلي شماره شناسنامه 349 تاريخ تولد 1340 محل تولد دامغان به تاريخ اعزام 62/06/17

با درود و سلام بيكران به يگانه منجي عالم بشريت امام زمان(عج) و نايب بر حقش امام خميني فرمانده كل قوا و با درود و سلام بيكران به خانواده‌‌هاي شهدا ، اسرا ، معلولين جنگ تحميلي.

پدر و مادر مهربانم، مي‌‌دانم كه مرا زياد دوست داشتيد و به من خيلي علاقه داشتيد و من هم به شما خيلي علاقه داشتم و اي پدر و مادرم هم اكنون كه دين اسلام  و قرآن مادر حال خطرناكي قرار گرفته و دشمنان اسلام از هر طرف به كشور اسلامي ما حمله‌‌ور شدند و قصد دارند كه دين اسلام  را نابود كنند و من رفتن به جبهه را در اين زمان يك وظيفه شرعي دانستم روانه ميدان شدم تا اين‌‌كه دشمنان را نابود كنم و دين و مكتب اسلام را زنده كنم حالا كه در راه جهاد براي دينم و مكتبم به شهادت رسيدم اين شهادت را يك تصادفي  نمي‌‌دانم بلكه لياقت و سعادت است بزرگ مي‌‌دانم، زيرا شهادت ناگهان و تصادفي نيست بلكه  لياقتي و سعادتي است  بزرگ از طرف خداوند متعال نصيب اين حقير كرده.

مادر عزيزم هم اكنون كه هجرت كرده‌‌ام و ترك وطن كرده‌‌ام اميدوارم كه ايمان و هجرت من فقط براي رضاي خدا باشد من رفته‌‌ام تا عهد و پيمان را كه در خيابان‌‌ها و مساجد با شعار الله اكبر با خداي و امام خويش بسته بودم اجر نمايم اگر قرار باشد كه آخر بميرم چه بهتر كه بهترين مرگ را انتخاب كنم آن هم مرگ درراه خدا باشد مردن در بستر براي جوانان و مردم غيوري كه دين اسلام را شناخته ننگ است.

اي مادر كفنم را بياور تا بپوشم كه خونم هم از خون امام حسين(ع) و علي‌‌اصغر به خون خفته‌‌اش رنگين‌‌تر نيست.

به جهانخواران شرق وغرب بگو كه اگر خانه و كاشانه‌‌ام را به آتش بكشيد اگر گلوله‌‌هاي شما قلبم را سوراخ ، سوراخ كنند در آرزوي يك لحظه ضعف و زبون و آرزوي فروختن دينم را بگور خواهيد برد.

و به آن‌‌ها بگوييد كه اگر پيكرم را پاره پاره كنيد اگر پاره تنم را در آتش بسوزانيد اگر خاكسترم را به دريا بريزيد از دل امواج خروشان دريا صدايم را خواهيد شنيد كه فرياد مي زنم اسلام پيروز است.

برادران عزيزم شما اميدهاي فرداي انقلاب هستيد بعد از شهادتم اميدوارم كه راه مرا ادامه بدهيد و نگذاريد كه خون شهداي راه خدا پايمال  شود. هم‌‌چنين از شما مي‌‌خواهم كه پشتيبان امام و رزمندگان باشيد و بعد از شهادت من اسلحه‌‌ام را برداريد و قلب دشمن زبون را نشانه رويد.

شهادت چقدر زيباست براي ما همان‌‌طوري‌‌كه مي‌‌دانيم شهادت ارث انبياست و ارث از انبيا به ما رسيده. چه خوب فرمود رسول اكرم درباره شهادت حسين بن علي(ع) به راستي كه شهادت امام حسين در دل‌‌هاي افراد با ايمان آتش و حوادثي ايجاد خواهد كرد كه هرگز فكرش نخواهد شد. خواهران عزيز، حجاب اين سنگر آزادي زنان باتقوي را رعايت كنيد يك كلام هم سخن به همشهريان دارم برادران و خواهران ملت شهيد پرور دامغان هرگز به فكر جمع‌‌آوري ثروت دنيا نباشيد زيرا دنيا زودگذر و بي‌‌وفا است.

هر كس دل به دنيا ببندد آخرتش و ايمانش را فراموش مي كند همين‌‌طور كه رسول اكرم (ص) فرمود (من احب دنياه اضر باخره) هر كس دنيايش دوست داشته باشد به آخرتش زيان مي زند.

از خداوند متعال مي‌‌خواهم كه به شما صبر بدهد و از خواهران و برادرانم مي‌‌خواهم كه از شهادتم ناراحت نشوند و پايدار بمانند. دريا، دريا اگر زما  بر گيرند كم نمي‌‌شويم زان‌‌ كه اقيانوسيم مادر مهربانم ، دور تابوتم عكس امام و كلام ا… مجيد را قرار بده و مردم فكر نكنند كه من براي كشورگشايي و از روي هوا و هوس به جبهه رفته‌‌ام. عكس امام نشانه اين است كه، با امام خويش بيعت بستم و تا آخرين لحظه عمرم گوش به فرمانش بودم و قرآن نشانه اين است كه براي حفظ قرآن رفته بودم.

از كليه بستگان و رفقا تقاضا دارم كه از پوشيدن لباس سياه خودداري كنند زيرا من كه نمردم اگر فكر كنيد فرق من با مرده را مي‌‌فهميد مرده آنست كه نام او هدف او ديگر از بين برود ولي هدف من معلوم بود فرق شهادت با مردن اينست كه مردن يعني نابود شدن و از بين رفتن ولي شهادت آغاز زندگي جاويد بر من و امثال من است.

در پايان از مادر و پدرم مي‌‌خواهم كه از طرف اين حقير از كليه بستگان و رفقا حلاليت بطلبند و اگر از من بدي ديدند به خوبي خودشان مرا حلال كنند. وعده ديدار من و تو در روز محشر. شما نزد فاطمه الزهرا(س) و من نزد امام حسين(ع).

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

 پاسدار اسلام العبد والحقير، هادي هراتيان

اهواز 21/2/1363 قرار گاه خاتمه الانبياء و نجف اشرف

چه كنم چاره ندارم كه فلك كرده جدا     از كجا غنچه بچينم كه دهد بوي تو را

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.