جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید مهدی عبیری

فرازی از وصیت نامه:
شهید مهدی عبیری

اسلام در اين زمان به تمامي انسان‌‌هايي كه دين خدا را شناخته‌‌اند و به آن ايمان آورده‌‌اند نيازمند است. آيا كسي هست كه اسلام را ياري كند؟ آيا كسي هست در اين امتحان بزرگ الهي شركت كند و گام بردارد و پيروز شود و رضا و خشنودي خداوند را بخرد و به دعوت امام عزيزمان خيمني بت شكن لبيك بگويد و آزادمرد باشد و بزرگوار زندگي كند و زير بار هر گونه مذلت و خواري نرود؟

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :مهدی عبیری
نام پدر :تقی
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۶/۳۰
محل تولد :روستای آستانه دامغان
شغل :کارمند آموزش و پرورش
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۵
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به کتف 

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :آستانه
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای آستانه

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

مهدی در روستای آستانه از توابع دامغان به دنیا آمد. سال تولدش، هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار بود. پدرش تقی نام داشت. تا کلاس پنجم را در آستانه خواند و دوران راهنمایی و دبیرستان و تربیت معلم را در دامغان گذراند.

دانشجوی سال دوم تربیت‌‌معلم بود. از شانزده‌‌سالگی پایش به جبهه باز شد و تا زمان شهادت یعنی بیست‌‌ویک‌‌سالگی به شکل مستمر در جبهه حضور داشت. زمان حضورش به سیصد روز می‌رسد.

مسؤولیتش در عملیات آخر که منجر به شهادتش شد، معاون دسته بود. در بیست‌‌وپنجم دی شصت‌‌وپنج در عملیات کربلای۵ منطقۀ شلمچه براثر اصابت ترکش به کتفش به شهادت رسید. مدفن این شهید عزیز در آستانه دامغان است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

ان الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفاً كانهم بنيان مرصوص

به درستي كه خدا آن مومنان را در صف جهاد كافران مانند سد آهنين هم‌‌دست و پايدارند بسيار دوست مي‌‌دارد.

اينجانب مهدي عبيري فرزند تقي با اعتقاد راسخ به وحدانيت خداوند متعال و فرستاده پاكش حضرت ختمي مرتبت محمد(ص) و ائمه معصومين وصيت خود را به اختصار مي‌‌نگارم. با درود بي پايان بر آقا امام زمان ارواحنا له الفداح و نايب بر حقش حضرت آيت‌‌الله العظمي امام خميني رهبر مسلمين جهان و ياور مظلومان و با درود و سلام بر تمامي شهدايي كه با نثار خون پاكشان اسلام عزيز را زنده و پاينده نگاه داشتند.

و با درود و سلام به آن مسلماناني كه در راه خداوند متعال از مال و جان و فرزندان خود گذشتند و پا روي هرگونه خود محوري و خودخواهي و راحت‌‌طلبي خود گذاشتند و به وظيفه بندگي خود عمل كردند و مي‌‌كنند و در نتيجه رضاي خداوند متعال را مي‌‌خرند. و درود خداوند بر كساني كه پيرو خط ولي فقيه امام عزيز خميني كبير هستند و در راه دينداري صابر و شكرگزار هستند و در مقابل ابرقدرت‌‌هاي شرقي و غربي و كفر جهاني ثابت قدم مانده و مي‌‌مانند و اين انقلاب اسلامي را به صاحب اصلي‌‌اش يعني امام زمان مي‌‌دهند، تا اين‌‌كه حكومت عدل جهاني در جهان مستقر بشود.

اسلام در اين زمان به تمامي انسان‌‌هايي كه دين خدا را شناخته‌‌اند و به آن ايمان آورده‌‌اند نيازمند است.  آيا كسي هست كه اسلام را ياري كند؟ آيا كسي هست در اين امتحان بزرگ الهي شركت كند و گام بردارد و پيروز شود و رضا و خشنودي خداوند را بخرد و به دعوت امام عزيزمان خيمني بت شكن لبيك بگويد و آزادمرد باشد و بزرگوار زندگي كند و زير بار هر گونه مذلت و خواري نرود؟

به حمدالله ملت عزيزمان به پيروي از حضرت امام خميني روحي له الفداح اين حركت حسيني را انتخاب كرده‌‌اند و در اين راه ثابت قدم مانده‌‌اند و پيام قرآن را  مي‌‌روند تا به گوش تمامي ملت‌‌هاي جهان برسانند و پرچم پر افتخار لا اله الا الله و محمد رسول الله را بر سرتاسر جهان برافراشته كنند. و خوشا به حال آن كساني كه در اين راه جان خودشان را فداي اسلام عزيز كرده و مي‌‌كنند و در ازاي آن لقاءالله را  مي‌‌خرند.

و چه افتخاري از اين بالاتر كه انسان به محبوب خود مي‌‌پيوندد. (يعني به آن كسي كه هستيش از اوست) و چه افتخاري از اين بالاتر كه خداوند راضي مي شود از بنده‌‌اش. وصيتم به پدر گراميم اين است كه پدر جان خداوند را شكر كن و صابر باش و بدان كه خداوند شما را مورد لطف و عنايت خود قرار داده است و از شماها مي‌‌خواهم كه به بزرگواري زندگي خودتان را ادامه بدهيد و فرزندان نيكو تحويل جامعه اسلامي بدهيد و در آخر از شما مي‌‌خواهم كه اگر حرف بدي از من شنيديد به بزرگي خودت مرا ببخش و وصيتم به مادر مهربانم اين است كه خداوند را شكر كن كه فرزندت در راه خدا سفر كرده و هرگز براي من ناراحتي نكنيد زيرا جاي من خوب است و صبر را پيشه خود كن كه خداوند با صابران است وصيتم به خواهرانم اين است كه پاكدامني خودتان را داشته باشيد و براي ديگران الگو باشيد و پيام من به امت مسلمان اين است كه امام عزيز را تنها نگذاريد تا اين‌‌كه به سعادت دنيا و آخرت نايل شويد و در نمازهاي جمعه و جماعات شركت كنيد و از حافظان نظام جمهوري اسلامي باشيد زيرا براي اين‌‌كه به پاي اين انقلاب بهترين عزيزان را ما از دست داديم تا اين‌‌كه اين نعمت عظمي نصيب ما شد.

و در پايان از همه كساني كه موجب اذيت و آزار آن‌‌ها شدم مي‌‌خواهم كه مرا ببخشند و در ضمن بدن مرا در هر كجا كه مورد صلاح پدر و مادرم بود دفن نمايند. و وصيتم به برادران كوچكم اين است كه راه مرا ادامه بدهيد و پيرو امام باشيد و تقوا را پيشه خود سازيد.

مهدي عبيري 1364/12/27

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.