جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد مهدی پریمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد مهدی  پریمی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد مهدی  پریمی
نام پدر :علی اصغر
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۱۰/۱۵
محل تولد :روستای مجید آباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :غواص اطلاعات و عملیات
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروند رود 
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

پانزدهم دی‌ماه سال ‌هزاروسیصدوچهل‌وهفت در یک خانوادۀ متدین و مذهبی و زحمت‌‌کش در روستای مجیدآباد دامغان چشم به جهان گشود. دوران کودکی شهید برای چند سالی در روستاهای خورزان، عبدالله‌آباد و امروان سپری شد.

 علی‌‌اصغر، پدر بزرگوار و شریف محمدمهدی در آغاز زندگی به شغل کارگری روی آورد و سپس به امور زراعت و کشاورزی پرداخت. خانوادۀ محمدمهدی به‌‌ خاطر جاری‌‌شدن سیل و خسارت‌های ناشی از آن‌، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از منطقه خورزان نقل‌مکان کردند و برای امرارمعاش به روستای عبدالله‌آباد رفتند. پدر خانواده برای مدت ‌‌زمانی کوتاه در روستای امروان به‌‌ خاطر اشتغال سکونت اختیار کرد.

 وضعیت زندگی طوری پیش می‌رفت که اعضای خانواده تصمیم گرفتند از روستا به شهر دامغان مهاجرت نمایند. مادر مؤمنۀ محمدمهدی، خانم لیلا خورسی چهار سال قبل از شهادت فرزندش در حین زایمان در بیمارستان شاهرود درگذشت و این حادثۀ ناگوار بر اساس تقدیر و حکمت الهی در روحیات این خانواده بسیار تأثیرگذار بود و محمدمهدی از نوازش مادر محروم گردید. در پی این پیشامد پدر شهید مجبور به ازدواج مجدد شد.

محمدمهدی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهید رجب‌‌بیکی دامغان به پایان رسانید. یک سال نیز در دوره راهنمایی به تحصیل سرگرم بود که ترک تحصیل کرد و بنابر فرمان امام‌‌ خمینی(ره) عازم جبهه‌ها گردید. مدت دویست‌‌وسی‌‌وشش روز در جبهه‌ها حضور داشت.

محمدمهدی در عملیات والفجر۸ غواص اطلاعات عملیات بود که در منطقه اروندرود در تاریخ بیست‌ویکم بهمن‌ماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌وچهار بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

پیکر مطهرش در گلزار شهدای فردوس‌‌رضای دامغان به خاک سپرده شد

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.