جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدعلی کفتری

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدعلی کفتری

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدعلی کفتری
نام پدر :حبیب الله
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۱۱/۱۸ 
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :عملیات تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

اگرچه هوا سرد بود و برف شدیدی می‌بارید، زندگی گرم حبیب‌الله کفتری و معصومه خانم با تولد کودکی گرم‌تر شده بود. محمدعلی در هجدهم بهمن سال چهل‌وشش به دنیا آمد. پدرش اهل کار و زحمت بود و مادرش دل‌‌سوز و مؤمن.محمدعلی زیباترین صفات انسانی را از مادر و پدر آموخت و در جمع گرم خانواده بالید و بزرگ شد.

خیلی زود پا به دبستان گذاشت و در مدرسۀ عالمی تحصیلات ابتدایی را به پایان رساند و پس از آن در مدرسه منتظری دورۀ راهنمایی را به آخر رساند. مؤذن مسجد امام حسن مجتبی(ع) بود. صدای خوش، اخلاق و رفتار خوبش زبان‌زد خاص و عام بود که هم کمک‌‌احوال مادر بود و هم عصای دست پدر.
شیفتۀ امام بود و تشنۀ شهادت. وقتی برادر بزرگش عبدالکریم به شهادت رسید با اصرار مادر را راضی کرد برای پدر نامه‌ای نوشت و راهی شد.
دورۀ‌ آموزشی را در سمنان گذراند و پس از آن در تاریخ نوزده تیر سال شصت‌وشش به جزیرۀ ‌مجنون رفت. ده روز از اعزامش می‌گذشت که خبر شهادت عدۀ زیادی از رزمندگان، نه سال پدر و مادر را به انتظار نشاند.به نشانۀ شهادتش کبوتری را پرواز دادند شاید دل پدر و مادرش آرام گیرد.
ُنه سال چشم‌انتظاری و سپس در چهاردهم بهمن سال هفتادوپنج، استخوانی و پلاکی نشان رادمردی او بود که به خاک سرد فردوس رضای دامغان سپرده شد. درود به روان پاکش!


“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.