جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد علی تک

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد علی تک

شكر خدا را كه ما را از نيستي به هستي كشاند و سپاس خدايي را كه بر ما منت نهاد تا توانستيم خدمتي براي اسلام كرده باشيم. بار پروردگارا ما را بيامرز، بار پروردگارا اسلام و اسلاميان و كساني كه خدمت براي اسلام مي كنند در پناه خودت نگهدار

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد علی تک
نام پدر :محمد رضا
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۵/۱۵
محل تولد :روستای رضی آباد دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :آرپی جی زن
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۲/۰۷
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :خیبر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت : 

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در نیمۀ مرداد هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار، وقتی آسمان کویری شهر پر از ستاره می‌‌شد همۀ دست‌‌ها رو به آسمان قد کشیده بود تا پسری در خانوادۀ محمدرضا چشمانش را باز کرد.

نامش را محمدعلی گذاشتند. نگاهش عمیق بود و دورپیما؛ تا روشنای ستارگان بالای سرش.

محمدعلی تحصیلاتش را تا سوم متوسطه در زادگاهش دامغان گذراند. نوجوان که بود در کنار دوستانش از بسیجیان مخلص پیرو ولایت شد. از همان جوانانی که تا آخرین نفس در راه ولایت سر ‌‌باختند.

محمدعلی خوب می‌‌دانست که آب و نان، بی عشق و معرفت دوست، بال پرواز نمی‌‌شود. در گریه‌‌های شبانه‌‌اش، در زمزمه‌‌هایی که با پدر داشت و در گمنامی‌‌اش می‌‌توانی بفهمی.

او گلی بود که در هر گلبرگش رازی نهفته بود و با هر رویشی رازش عمیق‌‌تر می‌‌شد؛ پس پای در میدان نهاد و عملیات‌‌ رمضان را پشت سر گذاشت.

حال‌‌وهوای جزیره دلش را آشفته کرده بود. خاطرات یاران شهیدش دنیا را برایش حقیر و تنگ کرده بود و از حقارت دنیا بس ملول بود. بیش از دویست‌‌وچهل‌‌وپنج روز از حضورش در میدان‌‌های رزم گذشت و این افسرده‌‌حالی تا هفتم اسفند شصت‌‌ودو ادامه پیدا کرد. نبرد جزیره مجنون هم‌‌چنان ادامه داشت. هم‌‌نوایی دوستان شهیدش، عملیات خیبر و بوی نیزارهای نیمه‌‌سوخته دلش را می‌‌برد تا خیمه‌‌های نیمه‌‌سوختۀ کربلا.

پس محمدعلی این مجنون بی‌‌دل، سر از پا نمی‌‌شناخت و بی‌‌تاب، لحظه‌‌ها را شماره می‌‌کرد تا به آرزویش رسید و غریق دریای دلدادگی‌‌اش شد. گمنامی این آرپی‌‌جی‌‌زن شجاع، سیزده سال به ‌‌طول انجامید و پیکر رشیدش پس از آن دوری و دیری، در روز عاشورا به بهشت شهیدان شهرش بازگشت.  

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

اَشْهَدُ اَنْ لا اله الا الله وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَدَ رَسولُ الله وَ اَشْهَدَ انَّ اَميرالمؤمنين عَلي وَلي الله

الذين اِذا اَصابَتْهم مصيبة قالوا انا لله وَ انا اليه راجعون

با سلام درود بر منجي عالم بشريت مهدي(عج) و سلام و درود بر امام امت اين قلب تپنده مستضعفين، اين خار چشم مستكبرين، اين قوت قلب مظلومين، اين نابود كننده ظالمين، اين بت‌‌شكن زمان خميني عزيز و سلام بر مجروحين، معلولين و خانواده‌‌هاي شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي. شكر خداي را كه به ما هستي داد تا بتوانيم فكر كنيم، حركت كنيم براي رضاي او استقامت كنيم براي رضاي او و جهاد كنيم براي رضاي او.

شكر خدا را كه ما را از نيستي به هستي كشاند و سپاس خدايي را كه بر ما منت نهاد تا توانستيم خدمتي براي اسلام كرده باشيم. بار پروردگارا ما را بيامرز، بار پروردگارا اسلام و اسلاميان و كساني كه خدمت براي اسلام مي كنند در پناه خودت نگهدار الهي خالق يكتا و بي همتا ما را جزء كساني قرار بده كه بر آنها انعام و پاداشي نيك دادي نه مانند كساني كه بر آنها خشم و ذلت دادي.

شكر خداي را كه توانستم جان ناقابل را در راه خودش فدا كنم مي‌‌دانيم هر كاري آخرش پاداش دارد چه پاداشي بد و چه پاداشي خوب « هَل جَزاءُ الاِحسان الا الاِحسان » آيا پاداش نيكويي و احسان جز نيكويي و احسان است.

بايد بدانيم و به خود بقبولانيم كه همه از اين دنياي فاني رفتني هستيم اين دنيا كه ظلمت در آن سر افكنده، هيچ‌‌کس در اين دنيا نمي‌‌ماند و نخواهد ماند پس چه كنيم كه با افتخار برويم و آخرتي خوب داشته باشيم فقط يك راه كه آن راه « اِهدنا الصِّراط المُستَقيم» راهي كه كه خدا نشان داده است اين دنيا مانند قفس مي‌‌باشد.

در حديث داريم كه « الدُنيا سِجْنُ المؤمنين و جنة الكافرين » دنيا زندان مومن است و بهشت كافرين. اي مردم شهيدپرور اسلحه مرا نگذاريد زمين و راه مرا ادامه بدهيد و پشتيباني از رهبر كنيد و مانند مردم كوفه نباشيد كه حسين(ع) را تنها گذاشتند، نه ما مردم كوفه نيستيم و امام عزيز را تنها نمي‌‌گذاريم و بايد در عمل ثابت كنيم و امروز روز عمل است و اي منافقين كوردل، موشان روز و خفاشان شب بدانيد همان‌‌طوري كه در طول تاريخ نتوانستيد كاري كنيد مگر اين كه آتش خود را شعله‌‌ورتر كنيد هم در دنيا و هم در آخرت، و اي كساني كه شايعه درست مي‌‌كنيد كه اين‌‌ها مرا با زور به جبهه مي‌‌فرستند بدانيد كه ما با چشماني باز و قدم‌‌هاي استوار و قلبي پر از محبت خدا و با آن عقيده‌‌اي كه به آن ايمان داريم كه فقط خدا مي‌‌باشد مي‌‌رويم. آن‌‌كس كه تو را شناخت جان را چه كند فرزند و عيال و خاندان را چه كند ديوان كني هر دو جهانش بخشي ديوانه تو هر دو جهان را چه كند. خداوند مي‌‌فرمايد كه هر كس مرا بشناسد به من عشق مي‌‌ورزد و هر كس به من عشق ورزيده عاشقم مي‌‌شود.

آري اين مكتب اسلام و انسان سازي است ( كه ) هدف الله مي‌‌باشد و رضايت خداوند بزرگ. اي مردم عزيز و شهيد‌‌پرور بيشتر براي اسلام كار كنيد و كمتر توقع داشته باشيد. اي برادر كشاورز بيا فعاليت كشاورزيت را زياد كن و سعي كنيم خود كفا بشويم به كار خود دل گرم باشيد ان‌‌شاءالله.

مردم شهيدپرور: ان‌‌شاءالله كه مرا مي‌‌بخشيد اگر به كسي بدي كرده‌‌ام و حقي از كسي گرفته شده و داده نشده. جبهه رفتن لياقت مي‌‌خواهد و براي كسب لياقت خودسازي و انسان شدن لازم است نمي‌‌دانيد كه جبهه رفتن چه شيرين است كه انسان را به ياد مرگ مي‌‌اندازد. به قول حضرت قاسم(ع) مرگ شيرين‌‌تر است از عسل در راه خدا و شيرين‌‌تر از آن رضايت پروردگار كه ما را به خود نزديك مي‌‌كند و دربارگاهش پذيرا شده است.

اينك حرفي براي خانواده: پدر و مادر عزيزم صبر را پيشه كنيد و به ياد صحراي كربلا باشيد و به ياد حسين(ع . پدرجان اگر از من كوتاهي بوده است مرا ببخشيد و مرا حلالم كنيد و اي مادر عزيزم خدا ان‌‌شاءا… صبر عظيمي به شما عنايت بفرمايد و هروقت ناراحت بوديد فقط به ياد حضرت زهرا باشيد و بر خود افتخار كنيد كه فرزندي را هديه خداوند بزرگ كرده‌‌ايد و اگر ناراحتي و كوتاهي از من ديده‌‌ايد مرا ببخشيد و حلالم كنيد. خواهران عزيزم شما هم بايد صبر خواهر حسين  داشته باشيد وقتي به بدن برادرش رسيد كه سر نداشت بايد صبرشما زياد باشد مراببخشيد و حلالم كنيد .

والسلام

محمد علي تك، چهارشنبه 62/12/03

« شفاعت شهيد «

در حديث است كه : خداوند در قيامت شفاعت سه طبقه را قبول مي‌‌كند: انبيا، علما، شهدا. شفاعت شهدا، شفاعت هدايت است. شهدا هستند كه گروه گروه مردم را از ظلمات گمراهي نجات داده و به شاهراه روشن هدايت رسانده‌‌اند.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.