جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد خراسانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد خراسانی

من به شما سفارش می‌‌کنم که تا می‌‌توانید خودتان را از روحانیت که در خط امام و اسلام و قرآن می‌‌باشند جدا نکنید دست در دست هم بدهید تا بتوانید بر دشمنانتان چیره گردید. رسول خدا می‌‌فرماید: «جاهد اهوائکم تملکو انفسکم» مبارزه کنید با هوای خود تا بر نفستان چیره گردید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد خراسانی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۳/۱۸ 
محل تولد :روستای خورزان دامغان
شغل :روحانی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :خورزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای خورزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

روحانی شهید، محمد خراسانی فرزند علی‌‌‌اکبر، هیجدهم خرداد سال هزاروسیصدوچهل‌‌‌وهفت در روستای خورزان در خانواده‌‌‌ای مؤمن به دنیا آمد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به حوزۀ علمیه دامغان رفت و به ادامه تحصیل پرداخت.

با شروع جنگ‌‌‌ تحمیلی در چندین نوبت به‌‌‌مدت چهارصدوبیست روز در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد تا دین خود را به اسلام و میهن ادا کند. سرانجام، بیست‌‌‌ودوم دی‌‌ماه هزاروسیصدوشصت‌‌‌وپنج با سمت معاون دسته، در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه با اصابت تیر به سر به مقام رفیع شهادت رسید و در روستای خورزان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

به نام خدا «و قاتلو هم حتی لا تکون فتنه و یکون تالدین لله فان انتهو افلا عدوان الا علی الظالمین»

و با آنان بجنگید تا قتنه‌‌ای برجای نماند و دین فقط ویژه خدا باشد. پس اگر باز ایستند تجاوزی

جز بر صدستمگران جایز نیست.( 2 – 193 )

با تقدیم با عرض سلام به پیشگاه مقدس امام زمان ارواحنا و ارواح  لتراب مقدمه الفداء و سلام به پیشگاه معزز نویات زهرا (س) مردی از سلاله خاندان عترت و طهارت امام امت. و سلام بر پویندگان راه سرخ دلیر مردان قتلگاه کربلا و صاف‌‌کنندگان راه حق و حقیقت کشته‌‌شدگان را هدایت و دین مبین اسلام و شهدای گلگون بدن و سلام بر مرزداران این سربازان بقیت‌‌الله الاعظم و رزمندگان دلیر اسلام و سلام بر تمام مسلمین که راه حق و یگانگی را می‌‌پیمایند و به حق می‌‌پیوندند.

و سلام بر خانواده‌‌های این پویندگان راه حق که با دادن بهترین عزیزان خود در راه اسلام که امانتی از جانب خدا در نزدشان بیش نبوده است صبر و استقامت می‌‌‌‌کنند. و سلام بر تمام جانبازانی که با از دست دادن عضوی از بدن خود در راه اسلام صبر و استقامت می‌‌کنند و سلام و درود به تمام امت شهید پرور و قهرمان ایران که همیشه در صحنه حاضر بودید و و اتحاد خودتان را از دست ندادید.

من به شما سفارش می‌‌کنم که تا می‌‌توانید خودتان را از روحانیت که در خط امام و اسلام و قرآن می‌‌باشند جدا نکنید دست در دست هم بدهید تا بتوانید بر دشمنانتان چیره گردید. رسول خدا می‌‌فرماید: «جاهد اهوائکم تملکو انفسکم» مبارزه کنید با هوای خود تا بر نفستان چیره گردید.

وقتی که شما ملت شهیدپرور با روحانیت دست بدست بدهند این را بدانید که هیچ دشمنی در مقابل شما هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند و تا آخرین قطره خون خود در راه اسلام و قرآن جان فدا کنید و حامی ولایت‌فقیه و نائب امام زمان حضرت روح‌‌الله الموسوی الخمینی خود باشید و با توکل بر خدا تمام گروه‌‌ها و منافقین از بین نبرید و در کارهایتان توکل بر غیر خدا به جز زوال و نابودی چیز دیگر نخواهد بود.

پس با توکل بر خداست که تمام مشکلات و سختی‌‌ها حل می‌‌شود و به شما ملت عزیز بگویم که من به‌‌طور آگاهانه و بر حسب وظیفه‌‌شرعی خودم دانستم که به جبهه‌‌های حق علیه باطل بیایم چون این زمان با زمان امام‌‌حسین (ع) فرقی ندارد چون امام حسین (ع) به خاطر اسلام و قرآن و راه اجدادش بر علیه ظلم و ستم قیام کرد. خانواده خود را در این راه به اسارت داد و تا دین جدش و قرآن پاینده بماند و با شهادتش اسلام را دوباره زنده کرد ما هم به‌‌خاطر امر رهبرمان و به‌‌خاطر این‌‌که کفار برای نابودی احکام اسلام برعلیه ما قیام کرده‌‌اند به جبهه آمده‌‌ایم تا وظیفۀ خود را ادا کرده‌‌باشیم و اسلام را به سرتاسر جهان گسترش دهیم و تا زمانی‌‌که این کفار فتنه‌‌گران در روی زمین هستند باید با آن‌‌ها جنگید و آن‌‌ها را از بین برد و نگذاشت که فتنه‌‌گران زنده باشند.

سخنی با خانواده: سفارشی که به پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم و دیگران دارم این است که در کارهایتان برای خدا و به‌‌خاطر خدا و با توکل بر خدا و صبر استقامت پیشه کنید و زینب‌‌وار (س) در مقابل مشکلات و سختی‌‌ها بایستید، اگر فرزند خوبی برایتان نبودم شاید آن وظیفه فرزندی که داشتم و شما بر گردنم حق داشتید ادا نکردم مرا عفو کنید و ببخشید و کارهای گذشت مرا نادیده بگیرید چون اگر شما نگذرید خدا هم از من نمی‌‌گذرد. 20 روز روزه قضا دارم و 2 ماه نماز هم برایم بخوانید پس یادتان نرود در حقم دعا کنید.

والسلام محمد خراسانی

ما اگر شهید بشویم، قید و بند دنیا را از روح برداشتیم و به ملکوت اعلی و به جوار حقتعالی

رسیدیم. امام خمینی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.