جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدحسین نادعلیزاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدحسین نادعلیزاده

هيچ‌‌وقت از نام خدا غافل مباش در راه دين خدا بكوش قامتت را بلند كن و نداي الله اكبر و خميني رهبر سروده و فرياد شهيدان راه خدا را، به مردم برسان كه همانا فرياد ما پيروي كردن از خدا و قرآن و خميني است...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدحسین نادعلیزاده
نام پدر :عباس
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۱/۰۸
محل تولد :روستای بق دامغان
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۱/۰۳
محل شهادت :رقابیه
نام عملیات :فتح المبین
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :بق 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای بق

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سال هزاروسیصدوچهل، فرزند چهارم عباس و مرضیه به دنیا آمد. او را محمدحسین صدا زدند. سه خواهر و یک برادر دارد. پدرش کشاورز بود. ابتدایی را در روستای بق دامغان گذراند  و برای خواندن راهنمایی به بهشهر رفت. برادرش، محمدرضا، هزینه تحصیل او را می‌داد. درس را سال اول راهنمایی رها کرد. شاگردی کرد. بعد از مدتی مغازه صافکاری‌اش را سروسامان داد و کارش به طور مستقل شکل گرفت.

مردم‌‌دار بود و مهربان. برای پدرومادر احترام ویژه‌‌ای قائل بود. در کمک کردن به دیگران سبقت می‌‌گرفت.

سال هزاروسیصدوپنجاه‌‌ونه ازدواج کرد. به‌‌عنوان سرپرست خانواده معرفی شد و از سربازی معافیت گرفت. برای زندگی به بهشهر رفت و به کار و کاسبی مشغول شد.

بار اول با دوستان به اهواز رفت. دوره آموزشی را گذراند و پس از یک ماه برگشت. با رفتن به جبهه تغییر در رفتار محمدحسین برای همه نمایان بود. پسرش مهدی که به دنیا آمد، از طرف بسیج راهی جنوب شد. سوم فروردین هزاروسیصدوشصت‌‌ویک در مرحله دوم عملیات فتح‌المبین در رقابیه تک‌تیرانداز بود که با برخورد ترکش به سر شهید شد.

جنازه‌اش به علت اشتباهی خواندن نوشته روی تابوت، به جای بهشهر به مشهد منتقل شد. پس از طواف گرد حرم امام‌‌رضا(ع) و پی‌گیری‌های هم‌‌زمان خانواده او را به بهشهر برگرداندند. بنابر وصیت خودش او را به روستای بق بردند و در گلزار شهدا به خاک سپردند. محمدحسین اولین شهید روستا است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

خط سرخ شهادت ، خط آل محمد و علي است . (امام خميني)

پس از ستايش خداوند سبحان و درود بر رسول اكرم و ائمه اطهار خصوصاً حضرت مهدي و نايبش امام خميني رهبر انقلاب اسلامي و ملت شهيد پرور ايران و با سلام بر پدر و مادر و همسر و فرزند و خواهر و برادرم و تمامي دوستان و آشنايان، من محمدحسين نادعليزاده فرزند عباس بر اساس مسئوليتي كه احساس كردم در راه الله و براي پاسداري از انقلاب اسلامي كه خون‌‌بهاي هزاران شهيد و مجروح است در جنوب كشور آمدم  و به جنگ عليه ضد خدا پرداختم من سربازي خدمت نكرده بودم و بيكار نبودم و به خاطر حقوق هم نيامدم فقط به خاطر رضاي خدا و احساس مسلمان بودن و براي جهاد في سبيل الله و براي شكست دشمنان، و اگر هم شهيد بشويم پيروزيم و هم بكشيم  پيروزيم به هر حال اين مايه شكر پروردگار است و افتخار براي من و شماست كه در اين راه به درجه رفيع شهادت مي‌‌رسيم.

به آنجا مي‌‌رويم كه ملكوتش نامند، آنجا كه بهشتش نامند، زندگي ذلت‌‌بار هيچ‌‌وقت قبول نخواهم كرد و مرگ سرخ  و شهادت را بر آن ترجيح مي دهم و همان‌‌طور كه قلبم آگاه هست و به آرزوي خودم خواهم رسيد.

پدر عزيزم درود خدا بر تو باد، ولي مي‌‌بخشيد كه از شما خداحافظي نكردم و مرا حلال كن، من دوست داشتم كه عصاي پيري تو و مادرم باشم ولي چاره چيست بايد جهاد كرد و خون داد تا انقلاب اسلامي پايدار بماند، قرآن زنده بماند.

مادر، كوه باش و چون كوه استقامت كن لحظه‌‌اي از نام  و ياد خدا غافل مباش و در راه دين بكوش و هر چه بكوشي باز هم كم است.

برادرم اميد ازخدا دارم كه مرا حلال كني و ناراحت نباشي و استقامت كن و ما به خاطر قرآن و پيروزي اسلام خون خود را داديم و خواهرانم شما هم زينب‌‌وار باشيد و به خاطر اسلام بكوشيد.

و تو اي همسرم، پاره جگرم، مهدي من را خوب نگهداري كن و او را با اسلام و قرآن آشنا كن و راه من را ادامه دهد كه همان اسلام است.

همسرم اميدوارم كه مرا ببخشيد و حلال كني و هيچ‌‌وقت از نام خدا غافل مباش در راه دين خدا بكوش قامتت را بلند كن و نداي الله اكبر و خميني رهبر سروده و فرياد شهيدان راه خدا را، به مردم برسان كه همانا فرياد ما پيروي كردن از خدا و قرآن و خميني است.

پدر و مادرم و همسرم و خواهرانم و برادرم امكان دارد در اين حمله پر شور اتفاقي واقع  شود كه جنازه من به دست شما نرسد آن‌‌گاه به ياد شهيدان كه افتاديد، ناراحتي به خود راه ندهيد و هر وقت دلتان گرفت به گلزار شهيدان برويد و به مزار اين همه شهيد بنگريد آن وقت خود را فراموش خواهيد كرد.

و در پايان از همگي مي‌‌خواهم كه هميشه پيرو ولايت فقيه باشيد و روحانيت را سر مشق خود قرار دهيد و با تمام ابرقدرت‌‌ها با تمام وجود ايستادگي كنيد و انتقام خون شهيدان را از آن‌‌ها بگيريد و در نمازهايتان امام را دعا كنيد .

و از تمامي دوستان وآشنايان و هر كس كه مرا مي‌‌شناسند اميدوارم كه مرا حلال كنند و سلامتي امام و تمامي شما را از درگاه ايزد منان خواهانم

   محمد حسين نادعليزاده

60/12/15

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.