جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدحسین صرفی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدحسین صرفی

هدف الله هست و فقط براي ياري دين خدا و قرآن هست و اگر اين خون‌‌ها درخت انقلاب را آب ندهد اين درخت خشك مي‌‌شود و انقلاب اسلامي را پايمال مي كند و از بين مي‌‌برد و اما از شما مي‌‌خواهم در مقابل دشمن هم‌‌چون كوه استوار و پابرجا باشيد و حرفي را كه امام مي‌‌زند گوش فرا دهيد و عمل كنيد و زير بار ستم و ظلم نرويد و حسين‌‌وار با كارتان و عملتان در مقابل سختي‌‌ها، انقلاب را تا ظهور حضرت مهدي(عج) ادامه بدهيد... 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدحسین صرفی
نام پدر :رحمت الله
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۶/۱۹
محل تولد :روستای عبدیا دامغان
شغل :شيشه بر
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

رحمت‌الله سال هزاروسیصدوچهل‌‌ویک در روستای عبدیا یکی از توابع شهرستان دامغان شاهد تولد نوزادش بود. نامش را محمدحسین گذاشت. وی تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی گذراند و به‌‌عنوان شیشه‌بر مشغول به کار شد. از همان کودکی تا سن هجده‌‌سالگی بیماری پوستی داشت و چندین بار به مشهد رفت تا خوب شد.

با شروع جنگ به جبهه رفت. در یکی از عملیات‌‌ها از ناحیه شانه زخمی شد و در مشهد بستری شد. مدت دویست‌‌وشصت‌وشش روز به‌‌عنوان تک‌‌تیرانداز در جبهه بود. سرانجام بیست‌‌ودوم دی‌‌ماه هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج در شلمچه عملیات کربلای۵ به شهادت رسید. علت شهادت، اصابت ترکش به سر و دست ذکر گردیده ‌‌است. مزارش در گلزار شهدای دامغان است. از وی یک فرزند به یادگار مانده ‌‌است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

با درود و سلام بر امام زمان(عج) و نايب برحقش امام خميني و درود بر رزمندگان و سلام بر شهيدان راه حق در خصوص اين وصيت‌‌نامه ناقابل كه چيزي قابل عرض باشد كه به شما برسانم ندارم.

اما پدر و مادر عزيزم و برادران و خواهران و دوستان و اي مردم اين را بدانيد كه هيچ‌‌گونه زوري در كار نبوده بلكه من خودم اين را پذيرفتم و به نداي حسين زمان لبيك گفتم و در جبهه آمدم و راهي را كه خواستم انتخاب كردم و فقط حساب كنيد براي چه بوده براي خدا بوده يا براي رياست يا براي خودبيني بلكه همينطور كه امام حسين(ع) در روز عاشورا آمد كربلا و هفتادودو تن از بهترين يارانش را در راه خدا داد و همه شهيد شدند.

ما هم همين‌‌طور هدف الله هست و فقط براي ياري دين خدا و قرآن هست و اگر اين خون‌‌ها درخت انقلاب را آب ندهد اين درخت خشك مي‌‌شود و انقلاب اسلامي را پايمال مي كند و از بين مي‌‌برد و اما از شما مي‌‌خواهم در مقابل دشمن هم‌‌چون كوه استوار و پابرجا باشيد و حرفي را كه امام مي‌‌زند گوش فرا دهيد و عمل كنيد و زير بار ستم و ظلم نرويد و حسين‌‌وار با كارتان و عملتان در مقابل سختي‌‌ها، انقلاب را تا ظهور حضرت مهدي(عج) ادامه بدهيد و با توجه به اين‌‌كه در مقابل اين همه سختي‌‌ها كه پدر و مادر براي من كشيديد و مرا به اينجا رسانديد خيلي تشكر مي‌‌كنم و بايد افتخار كنيد كه يك همچنين فرزندي داشته كه با خون ناقابلم حسين زمان را ياري كردم كه جبران زحمات شما را بايد خدا كند و ديگر اين‌‌كه اگر من شهيد شدم مرا در عبديا به خاك بسپاريد و فقط تا مي‌‌توانيد امام را ياري دهيد كه امام تنها نماند و از شما خواهش مي‌‌كنم حق خيلي خيلي زيادي كه به گردن من داريد مرا ببخشيد و من هم اگر حقي به گردن كسي داشتم مي‌‌بخشم و در پايان از شما پدر عزيزم و مادر مهربانم و برادران عزيزم و خواهران مهربانم از شما خداحافظي مي‌‌كنم و شما را به خدا مي‌‌سپارم.

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار .

خدا يار و نگهدار شما، فرزند حقير شما

محمدحسین صرفی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.