جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدتقی عبداله ئی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدتقی عبداله ئی

هدف من از آمدن به جبهه اين است كه: 1- حفاظت از اسلام و قرآن كه در خطر بود. 2- فاظت از ناموس و شرف خود و حفاظت از ميهن اسلامي. 3- لبيك گفتن به امام و رهبر خود كه به آن پيمان بستيم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدتقی عبداله ئی
نام پدر :محمدرضا
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۱/۱۰
محل تولد :روستای طزره دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۲/۲۹
محل شهادت :فاو
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در دهم فروردین سال هزاروسیصدوچهل‌‌وهفت و در روستای   نیمه‌‌کوهستانی و زیبای طزره از توابع شهرستان دامغان محمدتقی در خانواده ساده و با ایمان و بی‌‌آلایش آقامحمدرضا به دنیا آمد. او فرزند هفتم و آخرین فرزند خانواده بود. هنوز روزهای خوش کودکی‌اش را می‌گذراند که در هفتمین‌‌ برگ از کتاب سرنوشت او، جدایی از پدر نوشته شد. حالا محمدتقی و برادرش حسین و مادرشان باید در برابر این رنج بزرگ در کنار هم روزگار را می‌گذراندند. خواهر و برادران بزرگ‌تر او نیز شریک­شان در گذر از روزهای سخت جدایی بودند.

 دوره ابتدایی و راهنمایی را در روستای طزره به‌‌ پایان رساند. برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه به‌‌همراه مادر و برادرش به دامغان مهاجرت کردند و در دبیرستان شریعتی ثبت‌‌نام کرد.

 چند سالی از شروع جنگ می‌گذشت. محمدتقی فقط یک بار به همراه برادرش در منطقه حضور یافته بود؛ اما اواسط پاییز سال شصت‌‌وچهار ماندن در شهر و در فضای درس‌‌ و مدرسه و شرکت در کلاس‌های بسیج و جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی برای رزمندگان، نتوانست خلأ دوستان و هم‌‌رزمانش را برایش پر کند. بنابراین آذرماه سال شصت‌‌وچهار از طرف سپاه اعزام شد. رفت تا برای حفظ ناموس و مرزهای میهن عزیزش با اشتیاق در جبهه حضور یابد.

 سرانجام در بیست‌‌ونهم اسفندماه سال شصت‌‌وچهار بعد از نودوپنج روز حضور در میدان‌های مختلف، عملیات والفجر ۸ و اروندرود میعادگاهش شد و به دیدار یار شتافت. روستای طزره ستاره‌ای دیگر را با افتخار در آغوش سرسبزش جای ‌‌داد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

وصيت‌‌نامه برادر محمدتقی عبداله ئی فرزند محمدرضا

با نام تو شروع مي‌‌كنم كه نامت مقدس و كوبنده ستمگران مي‌‌باشد با درود و سلام بيكران بر امام‌‌الزمان و نائب بر حقش امام امت و با درود و سلام بر شهداي كربلا تا شهداي صدر ايران و با درود و سلام بر رزمندگان غيور اسلام در جبهه هاي حق عليه باطل.

هدف من از آمدن به جبهه اين است كه:

1- حفاظت از اسلام و قرآن كه در خطر بود.

2- حفاظت از ناموس و شرف خود و حفاظت از ميهن اسلامي.

3- لبيك گفتن به امام و رهبر خود كه به آن پيمان بستيم.

پيام من به مادرم و برادران و خواهرانم اين است كه اگر شهيد نصيب ما شد آن‌‌ها گريه و ناله نكنند بلكه براي آن‌‌ها افتخار آفرين مي‌‌باشد و بايد مردم ديگر را براي اين راه تشويق كنند و به مادرم بگوييد كه هر چه مالي كه به من رسيده است نصف آن را صرف خرج خودم و نصف ديگرش را خودش و برادرم بگيرد.

والسلام عبداله ئی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.