جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا طوسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدرضا طوسي

پيامي كه براي امت حزب‌‌الله دارم اين است كه اين درست نيست عده‌‌اي جان خود را مي‌‌دهند و عده‌‌اي هم‌‌چون نامرداني كه اصلاً تا به حال راه جاده جبهه را نمي‌‌دانند و اين ايثار نيست اخلاص نيست مردانگي نيست كه در سايه اين رزمندگان اسلام به خوشي بپردازند و عيش و نوش كنند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدرضا طوسي
نام پدر :صفرعلي
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۰۶/۲۵
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :بي سيم چي گروهان
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۹/۰۲
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :نصر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدرضا چهارمین فرزند حاج‌‌صفرعلی و طیبه در بیست‌‌وپنجم شهریور سال چهل‌‌ونه در دامغان به دنیا آمد. درسش را تا دوم دبیرستان ادامه داد و برحسب تکلیف سلاح برادر شهیدش را به دست گرفت و برای اولین بار در سال شصت‌‌وپنج راهی جبهه جنوب شد.برای آمادگی بیشتر جسمانی با دوستان خود در پارک جنگلی دامغان در اوقات بیکاری به ورزش رزمی می‌‌پرداخت.

برادرش محمدعلی در بهمن سال شصت‌‌وسه در مقر بانه- سردشت به دست ضدانقلاب شهید شد.

در سال شصت‌‌وشش برای مرتبه دوم به‌‌همراه دوستان خود به جبهه شمال غرب اعزام شد. درحالی‌‌که در روز دوم آذرماه شصت‌‌وشش در منطقه ماووت عراق، عملیات نصر ۸ به‌‌همراه یکی از هم‌‌رزمان خود شهیدی را از قله با قاطر به پایین انتقال می‌‌دادند، براثر انفجار گلوله خمپاره‌‌ و اصابت ترکش به سر، به شهادت رسید.

به نقل قول از خانواده، پیکر شهید اشتباهاً به آذربایجان منتقل می‌‌شود و با پی‌‌گیری‌‌های لازم پس از سیزده روز به دامغان انتقال داده می‌‌شود.

پیکرش روی دستان امت خداجوی شهرستان تشییع و در جوار دیگر شهیدان فردوس‌‌رضای دامغان و در قبری که خود انتخاب کرده بود و مدت‌‌ها انتظار آرام‌‌گرفتن در آن را می‌‌کشید، دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالي

ان الجهاد باب من ابواب الجنه

به درستيكه جهاد دري از درهاي بهشت است.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان. با درود و سلام بر امام زمان(عج) و نايب برحقش امام خميني و با درود و سلام بر كليه رزمندگان اسلام خصوصاً رزمندگان صدر اسلام که تا به حال جان خود را هم‌‌چون شمعي سوزانده، پيامي كه براي امت حزب‌‌الله دارم اين است كه اين درست نيست عده‌‌اي جان خود را مي‌‌دهند و عده‌‌اي هم‌‌چون نامرداني كه اصلاً تا به حال راه جاده جبهه را نمي‌‌دانند و اين ايثار نيست اخلاص نيست مردانگي نيست كه در سايه اين رزمندگان اسلام به خوشي بپردازند و عيش و نوش كنند.

پيامي هم براي خانواده‌‌ام دارم اين است كه در مردن من حتي گريه نكنند و چون عده‌‌اي خوشحال مي‌‌شوند پدر جان همان‌‌طوركه قرآن مي‌‌فرمايد:

انما اموالكم و اولادكم فتنه والله عنده اجرهم عظيم .

مادر جان هميشه به ياد  زينب(س) زمان باش كارهايت را مطابق او كن كه الگو از تمام جهات است زني نمونه براي تاريخ بشريت است همان‌‌طوركه فرزندانش را در راه خدا داد و باز هم بيكار ننشست اگر مي‌‌خواهي اجر عظيمي همانند حضرت زينب(س) ببري صبر كن و ناراحت نباش كه فرزندانت را از دست دادي ناراحت از اين باش كه هنوز سه پسر ديگر داري بايد آن‌‌ها را بزرگ كرده و در راه اسلام و قرآن و آئين شريعت بدهي فكر نكني بچه همسايه‌‌ات چهار پسر دارد و يكي از آن‌‌ها تا به حال جبهه نرفته است.

خداوند مي‌‌فرمايند ما نامه عمل هر كس را به خودش مي‌‌دهيم نه بر ديگري مادر عزيز اگر بداني در نزد خداي متعال چه اجر عظيمي داري تمام مال و جانت را در نزد خدا خواهي داد و تمام كارهايت را به عبادت خداي متعال مشغول مي‌‌كني. مادر و پدر عزيز من شما جاي مناسبي در آن دنيا داريد خودتان هم نمي‌‌دانيد پس سعي كنيد كه اجر خود را با كارهاي بيهوده از بين نبريد مي‌‌گويند شخصي وقتي به درجه اعلاي مي‌‌رسد كه با خودش جاي خود را مي‌‌بيند و يا ديگران جاي او را مي‌‌بينند پس صبر كنيد كه صبر مايه بزرگي است مايه فضيلت الهي است.

به اميد پيروزي اسلام بر كفر جهاني

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.