جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا خدابنده لو

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدرضا خدابنده لو

وصیت می‌کنم که هرگز تا آخرین قطره خون خود با دشمنان اسلام سرسازش نگیرید و همیشه گوش به فرمان امام خمینی باشید و از بین بردن دشمن درون کوشش کنید که جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر و وابسته به آن است...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدرضا خدابنده لو
نام پدر :محمدابراهیم
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۶/۲۶
محل تولد :روستای علی آباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۱۷
محل شهادت :موسیان
نام عملیات :محرم
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت : 

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :علی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای علی آباد ( قبرنما )

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بیست‌وششمین روز از شهریور سال چهل، خدا آرزوی ده‌‌سالۀ محمدابراهیم خدابنده‌لو و سکینه خانم را برآورده ساخت و دیدگانشان را به تولد کودکی روشن نمود.

اسمش را به نیت امام هشتم «علی بن موسی‌الرضا(ع)» محمدرضا گذاشتند و با هزار عشق و امید به تربیتش پرداختند. محمدرضا تا دوازده سال، تنها فرزند خانواده بود. در روستای علی‌آباد دامغان در کنار پدر و مادری زحمت‌کش بزرگ می‌شد و درس‌های بزرگ‌تری می‌گرفت.

دوشادوش پدر راهی باغ و صحرا می‌شد و در خانه به مادر کمک می‌کرد. وقتی برای گذراندن دورۀ راهنمایی و دبیرستان عازم دامغان و شاهرود شد مردی شده بود. همان موقع سیم‌کشی ساختمان را هم یاد گرفت. بعد از آن هر وقت به روستا برمی‌گشت به همه کمک می‌کرد. برای سیم‌کشی مسجد روستا، لوله‌کشی آب خانۀ هم‌ولایتی‌ها، کار در مزرعه و قنات در کنار پدر، پیش‌قدم بود.

هر سال در مراسم عزاداری حسینی شرکت می‌کرد و برای سیاه‌پوش کردن تکیه و حسینیه کلی زحمت می‌کشید. از شرکت در کلاس‌های قرآن غفلت نمی‌کرد و در کنار آن، تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی، پخش اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی امام(ره) را وظیفۀ خودش می‌دانست.

با پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی، غیرتش اجازۀ ماندن نمی‌داد. بعد از اصرار زیاد، رضایت پدر و مادر را گرفت و خود را برای خدمت سربازی معرفی کرد. دورۀ سه‌‌ماهۀ آموزشی را در لشکر تکاور ذوالفقار گذراند و سپس به جبهه رفت.

هفده آبان سال شصت‌ویک در عملیات محرم، منطقه عملیاتی موسیان مفقودالاثر شد؛ تا سال‌ها نشانی از او نبود. پدر چشم به راه پسر، دیده از جهان فروبست و مادرش هنوز چشم به راه داشت که هجدهمین روز از بهار سال هشتادوسه، هنگامۀ شکوفایی گل‌ها، خبر قطعی پرپرشدن گل باغش را آوردند و تابوت خالی‌‌ای را در روستای علی‌‌آباد تشییع نمادین کردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

اطیعوالله و اطیعوالرسول اولی الامر منکم

اکنون که استکبار جهان به سرکردگی آمریکا این بار با ماسک صدام به میدان نبرد اسلام آمده است وظیفه دینی و شرعی خود دیدم که به یاری اسلام برخیزم و با عشق و علاقه به جبهه جنگ آمدم و اگر که به لطف خداوند شهادت نصیب من شد از بازماندگان خود می‌خواهم که صبر و استقامت و بردباری پیشه خود کنند.

پدر و مادرگرامی از شما می‌خواهم که هیچ‌‌وقت شما از برای من ناراحت نباشید و شما باید یک پشت عظیم انقلاب و جمهوری اسلامی باشید یک مشت محکم در مقابل دشمنان اسلام به خصوص منافقن باشید.

اگر والدین عزیز من سعادت من را می‌خواهید باید دعا کنید که مرگ من در راه خدا باشد چون مرگ در راه خدا ارزش دارد.

برتری و کرامت انسان در سه چیز است

1- علم 2- جهاد در راه خدا 3- تقوا

از برادران خود می‌خواهم که فراگیری علم را ادامه دهند امت مسلمان جهاد و در راه خدا را فراموش نکنید که شرف اسلام در گروی این جنگ بستگی دارد

«اوصیکم بتقوالله به نظم امرکم» وصیت می‌کنم شما را در کارهای خود تقوا پیشه کنید «ان اکرمکم عند الله اثقاکم»

به درستی که برتری شما در نزد خدا تقوا پیشگان است

«یا ایها الذین امنوا استعینوا بالصبرو الصلوه ان الله مع الصابرین»

ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاومت کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا با ماست درود بر ولی فقیه امام خمینی‌ این پرچمدار خونین حسین (ع)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا را و اطاعت کنید ای اولی الامر هر که نشناخت امام خویش را مرده است به زمان جاهلیت اولی الامر منظور از امام پاک راستین اسلام است که به حضرت بقیه الله عظم می‌شود و در زمان غیبت ان حضرت باید اطاعت از ثواب عام که همان فقهای در دین هستند اطاعت کنیم ای مسلمانان پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیب پذیر نباشید و اسلام بر پنج پایه استوار است نماز – روزه- حج- جهاد و ولایت که از همه مهم‌تر ولایت می‌باشد ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است ای مسلمانان حمایت کنید از روحانیت ای سنگرداران اسلام و حمایت و پشتیبان باشید این پاسداران جان بر کف که با خون خود تداخل و خارج از اسلام دفاع می‌نمایند.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.