جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا خانمحمدی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدرضا خان محمدی

مردم به هوش باشيد بيدار باشيد مطالعه دقيق داشته و در زندگي هوشيار باشيد. خط فقط خط مستقيم، كه همان خط الله و پيغمبران و امامانمان و خط نايب امام زمانمان امام خميني (ولايت فقيه) است. به هوش باشيد امت رزمنده اسلام قدر بدانيد و هوشيار باشيد كه مبادا به عذاب الهي گرفتار شويد، نجات پيدا كردن از چنگ شيطان آسان نيست...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدرضا خان محمدی
نام پدر :زین العابدین
تاریخ تولد :۱۳۳۷/۰۳/۱۷
محل تولد :دامغان
شغل :جهادگر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :راننده بلدوزر
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۰۴/۲۲
محل شهادت :دارخوین
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت موشک

شناسنامه تدفین

کشور :ایران 
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در هفدهمین روز خردادماه سال سی‌‌وهفت، خداوند فرزندی را به مشهدی عطا کرد که گلخند وجودش ثمره­ای ناب برای اهل خانه شد.

ده روز پس از ولادت، نوزاد را برای خواندن اذان و اقامه و نام‌‌گذاری نزد حجت‌‌الاسلام والمسلمین ترابی بردند. حاج‌‌آقا نام ایشان را محمدرضا انتخاب کرد.

محمدرضا پس از گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در دامغان به پایان رساند. دورۀ متوسطه، رشتۀ اتومکانیک را انتخاب کرد. در کنار تحصیل به‌‌دلیل علاقه به کارهای فنی موفق به کسب گواهی‌‌نامه درجه سه تعمیرکار موتور اتومبیل از مرکز فنی‌‌وحرفه‌‌ای شد.

هم‌‌چنین در رشتۀ ورزشی کاراته فعالیت چشم‌‌گیری داشت و در این زمینه نیز توفیقاتی را کسب کرد.

برای خدمت سربازی خود را آماده می‌‌کرد که معاف شد و به کار روی آورد. با شروع انقلاب در کنار موج خروشان ملت قرار گرفت و در فعالیت‌‌های مذهبی و راهپیمایی‌‌ها، حضور مؤثری داشت.

پس از شکل‌‌گیری جهاد سازندگی، با فرمان مقتدای مظلومان، امام‌‌خمینی(ره) وارد این نهاد شد.

محمدرضا جهادگر دردآشنای مردم رنج‌‌دیده به یاری آنان شتافت  و همراه دوستان جهادی خود، مدتی را در مناطق مختلف گذراند. سپس راهی جبهه شد.

آنگاه که در تاریکی شب­ها و در زیر آفتاب سوزان روزها برای هم‌‌رزمان خود سنگر و خاک‌‌ریز می‌‌ساخت، خود را هر لحظه آماده دیدار یار می‌‌دید. در یکی از همان روزهای کار، از بالای یکی از همان خاک‌‌ریزها عطر شهادت را احساس کرده بود.

بیست‌‌ویکم خردادماه سال شصت در منطقۀ عملیاتی دارخوین براثر اصابت موشک آرپی‌‌جی دشمن، جرعه‌‌جرعه جام شهادت را نوشید و پس از سه روز، جسم پاک محمدرضا بر روی شانه‌‌های مردم شهر، از میان   اشک‌‌های جاری عبور کرد و به‌‌ سوی بهشت شهیدان رهسپار شد.    

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بنام خدا

درود فراوان به رهبر انقلاب اسلامي نايب امام زمان حضرت آيت‌‌ا... الموسوی‌‌الخميني درود بر شهيدان درود بر ملت رزمنده ايران مرگ بر منافقين مرگ بر كفار، مردم به هوش باشيد بيدار باشيد مطالعه دقيق داشته و در زندگي هوشيار باشيد. خط فقط خط مستقيم، كه همان خط الله و پيغمبران و امامانمان و خط نايب امام زمانمان امام خميني (ولايت فقيه) است. به هوش باشيد امت رزمنده اسلام قدر بدانيد و هوشيار باشيد كه مبادا به عذاب الهي گرفتار شويد، نجات پيدا كردن از چنگ شيطان آسان نيست.

 به دوستان اسلام سلام مي‌‌رسانم و موفقيت آن‌‌ها را از خداوند بزرگ خواستارم.

 در خاتمه از پدر و مادر گرامي و عزيز و خواهر و برادر و مادربزرگ و كليه دوستان و فاميل حلاليت مي‌‌طلبم عشق به آفريدگار جهانيان ـ شهادت و شهامت را سرلوحه امور خود قرار بدهيد تا به رحمت‌‌هاي خداوند برسيم. مجدداً خدمت پدر و مادر گرامي سلام مي‌‌رسانم . از گناهان من در گذرند و ناراحت نباشيد.

پدر و مادر گرامي و عزيز جاي من ان‌‌شاءالله كه خوب است با خواست خدا ، از خدا بخواهيد كه از گناهان ما درگذرد. خدايا مرا از گناهان بي‌‌شمار از غضب خودت محفوظ بدار و به من رحم كن كه محتاجم فقط به تو.

محمد رضا خان محمدی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.