جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا بنائیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدرضا بنائیان

هميشه در صحنه اين است، در زمان غيبت اطاعت از ولايت داشته باشيد و ما مبارزه مي‌‌كنيم و مبارزه ما شكست ندارد و مرحله آخر هم شهادت كه خود هم پيروزي است و بزرگترين افتخار است

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدرضا بنائیان
نام پدر :علی جان 
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۲/۰۷
محل تولد :کلاته
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :نیروی مهندسی رزمی
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۰۷
محل شهادت :هور العظیم
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سینه و پشت

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته رودبار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدرضا دومین فرزند خانواده علی‌جان در هفتمین روز اردیبهشت ماه سال چهل‌وچهار، در روستای کلاته‌رودبار به دنیا آمد. دوران کودکی یک بار داخل حوض آب افتاد و نجات پیدا کرد. در سن هفت‌سالگی به مدرسه رفت و تا پنجم ابتدایی را بیشتر درس نخواند. به‌ خاطر فقر مالی ترک تحصیل کرد و به کار چوپانی و کشاورزی مشغول شد.

با شروع جنگ تحمیلی به‌همراه دیگر هم‌‌رزمان خود، به‌ صورت بسیجی راهی جبهه شد.

در دی‌ماه شصت‌ودو به استخدام سپاه درآمد و در همان سال ازدواج کرد. در دوران پاسداری دو بار به جبهه اعزام شد. یک بار شیمیایی و به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شد. یک فرزند پسر هم روشنی‌‌بخش زندگی او شد.

تخصصش رانندگی لودر و گریدر بود و به کارهای مکانیکی علاقه داشت. مدت بیست ماه سابقه حضور در جبهه، در لشکر ۱۷ علی‌‌بن‌‌ابیطالب(ع) و تیپ ۲۱ امام رضا(ع) دارد.

آخرین بار در منطقه جزیره مجنون، هورالعظیم، در هفتم بهمن‌ماه شصت‌وچهار، به علت اصابت ترکش و خونریزی شدید او را با آمبولانس به عقب منتقل کردند. در بین راه آمبولانسش مورد اصابت موشک جنگنده‌‌های عراقی‌ قرار گرفت و شهید شد. پس از تشییع در شهر و روستا در گلزار شهدای کلاته‌رودبار دفن شد. مزارش محل زیارت عاشقان است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بنام خداوند بخشنده مهربان

ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل ا... اموات بل احياء و لكن لا تشعرون

كسي كه در راه خدا كشته شد مرده مپنداريد بلكه او زنده ابدي ولي شما اين حقيقت را

نخواهيد دريافت.

بقره آيه 153

با نام ا... پاسدار حرمت خون شهيدان و با سلام بر يگانه منجي عالم بشريت و نايب بر حقش خميني كبير و درود و سلام به تمامي رزمندگان اسلام و خانواده شهدا من كوچك‌‌تر از آن هستم كه به امت حزب‌‌ا... وصيت و يا پيامي داشته باشم ولي چند كلمه به عنوان يادآوري بر روي اين كاغذ بيان مي‌‌كنم وصيت من اين است اي امت مسلمان پيرو ولايت فقيه باشيد و سخن ولي فقيه را مو به مو اجرا نمائيد. اطاعت از ولايت كنيد چون امامان ما پيرو همين خط بودند و راهي به جز اين راه پرافتخار نيست و اين خط مشي ما مسلمين است.

مبارزه كنيد با كفر و نفاق، ان‌‌شاءا... پيروز هستيم و اين پيروزي را در آغوش مي‌‌كشيم و اگر استقامت به خرج بدهيم و راهمان را ادامه بدهيم بدون شك پيروز هستيم.

پيام من به امت هميشه در صحنه اين است، در زمان غيبت اطاعت از ولايت داشته باشيد و ما مبارزه مي‌‌كنيم و مبارزه ما شكست ندارد و مرحله آخر هم شهادت كه خود هم پيروزي است و بزرگترين افتخار است چون همه بايد بميريم و چه بهتر در راه خدا بميريم چون امام حسين(ع) گفت من مرگ با عزت را بهتر مي‌‌دانم تا زندگي در زير با ر ذلت، ما بايد از اين گفته‌‌ها سرمشق بگيريم و تو  اي پدر و مادر مهربانم اميدوارم كه اگر من شهيد شدم صبر داشته باشيد و براي من گريه نكنيد گريه براي حسين‌‌بن‌‌علي(ع) كنيد كه در ميدان جنگ ياوري نداشت و از برادران خود مي‌‌خواهم كه به نداي حسين زمان لبيك گفته و به جبهه‌‌ها ياوري نداشت و از برادران خود مي‌‌خواهم كه به نداي حسين زمان لبيك گفته و به جبهه‌‌ها بروند و هر چه زودتر ريشه ظلم و فساد را بر اندازند و از خواهران خود مي‌‌خواهم حجاب خود را حفظ كنند تا مانند زينب(س) پيام‌‌آور باشند سخن آخر امام را دعا كنيد و امام را تنها نگذاريد.

والسلام

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدارآمين يا رب العالمين،

امضاء 63/04/14

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.