جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدرضا اردکانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد رضا  اردکانی

سخنی با عزیزان دانش آموز : عزیزان و نور چشمان مواظب دسیسه دشمنان باشید و هرگز خودتان را با لباسهای آن چنانی آرایش نکنید که دست دشمن در کار است و با بی حجابی و بد حجابی شدیدا مقابله کنید و تنها سخن این حقیر این است که مواظب باشید خون شهیدان را پایمال نشود. 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد رضا  اردکانی
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۱۰/۰۵
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :کمک آر پی جی زن
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه 
نام عملیات :کربلای ۵ 
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدرضا فرزند حسین، سال هزاروسیصدوچهل‌وشش هجری شمسی در شهرستان دامغان، در دامان پرمهر خانواده‌ای مذهبی و دوست‌دار اهل‌ بیت(ع) به جهان هستی چشم گشود و با نور وجودش خانه‌ای را نورانی و با صفا کرد.

بعد از گذراندن دوره ابتدایی و راهنمایی، وارد دوره متوسطه شد و تا سال چهارم دبیرستان ادامه تحصیل داد.

مجرد بود و فرزند سوم خانواده و از طریق بسیج به جبهه اعزام شده‌ بود و طی چهار مرحله به مدت سیصدوسی‌وپنج روز افتخار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشت و در سمت کمک آرپی‌جی‌زن در گردان پیاده روح‌‌الله خدمت می‌کرد. خوب بود و مهربان. اهل توکل بود و به نماز خیلی اهمیت می‌داد و سعی می‌کرد آن را سر وقت به جا بیاورد.

سرانجام در تاریخ بیست‌ودوم دی‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌وپنج در عملیات کربلای۵ در شلمچه با اصابت ترکش معراجش را آغاز و روحش به جنان پرواز کرد و به آرزوی دیرینه‌اش رسید. پیکر پاکش بعد از تشییع باشکوه و همراهی مردم شهر دامغان در فردوس‌رضای این شهر دفن شد.

             

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا والصدیقین

وقاتلوا هم حتی لا تکون فتنه و یکون الدین کله لله فان انتهوا فان الله به ما یعملون بصیر.

ای مومنان با کافران جهاد کنید که در زمین فتنه و فسادی نماند و آئین همه دین خدا گردد و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به ایمانشان بصیر و آگاه است. این حقیر محمدرضا اردکانی به شماره شناسنامه 336 اعزامی از دامغان. به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و به نام آنکه نامش آرامش بخش دلهای پریشان است و با درود بر یگانه منجی عالم بشریت آقا امام زمان (عج) و با درود بر نایب بر حق آن حضرت امام امت روشنگر وجود انسانهای اسیر در دام طاغوت و با سلام به خانواده معظم شهدا که در دامان خود عزیزان و مدافعان حقیقت را پرورانیدند و با دورد به شهیدان راه حق، جانباختگان و ایثارگران جبهه حق علیه باطل.

گویند انگیزه‌ات از آمدن به جبهه چیست؟ اولا «باید بگویم که واقعا حسرت می‌خورم که چرا زودتر به جبهه نیامدم چون جبهه جای عاشقان است و بودن در کنار شهیدان و رزمندگان، حالا چه مقامی دارند که زبان الکن این حقیر قادر به توصیف آن نیست اما انگیزه» تنها انگیزه این حقیر عمل به آیه شریفه که در اول ذکر شد و لبیک گفتن به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی (رفتن به جبهه واجب کفایی است) و ادامه دادن راه شهیدان و جان باختگان راه حق و میهن می‌باشد.

اما پیام، من کوچک‌تر از آن هستم که برای ملت شهید پرور و دلیر ایران عرضی داشته باشم چه رسد به پیام، فقط سخنی دارم با پدر و مادر گرامیم، والدین گرامی هرگز برای من گریه نکنید بلکه بر مظلومیت آقا عبدالله بنالید و هر وقت به یاد این حقیر افتادید به یاد آورید خانواده معظم شهدا را که چگونه زینب وار (س) صبر را پیشه خود ساختند در دعاهایتان امام و رزمندگان را فراموش نکنید و اما سخنی با عزیزان دانش آموز :

عزیزان و نور چشمان مواظب دسیسه دشمنان باشید و هرگز خودتان را با لباسهای آن چنانی آرایش نکنید که دست دشمن در کار است و با بی حجابی و بد حجابی شدیدا مقابله کنید و تنها سخن این حقیر این است که مواظب باشید خون شهیدان را پایمال نشود.

والسلام

محمدرضا اردکانی 60/11/17

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.