جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محسن حسن بیکی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محسن  حسن بیکی

خدا را شکر کنید و به یاد خدا باشید این راه که من رفتم راه خداست.  

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محسن  حسن بیکی
نام پدر :باقر
تاریخ تولد :۱۳۳۱/۱۲/۰۴
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۷ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۵۹/۰۲/۰۴
محل شهادت :سنندج 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محسن فرزند باقر، سال هزاروسیصدوسی‌‌ویک در دامغان متولد شد و تحصیلاتش را در همان‌‌جا تا دیپلم گذراند. بعد به خدمت سربازی اعزام شد. در دوران انقلاب همگام با مردم در فعالیت‌‌های ضدرژیم شرکت فعال داشت. در سپاه دامغان به‌‌عنوان نیروی رسمی مشغول شد. از طریق سپاه، مأموریت‌‌هایی به وی محول شد که یکی از آن‌‌ها جنگ با ضدانقلابیون در کردستان بود. به او لقب مالک‌اشتر را داده بودند.

در مسابقات دوچرخه‌سواری و فوتبال، مدال‌‌های زیادی گرفت. در کارهای خانه کمک مادرش بود.

سرانجام چهارم اردیبهشت هزاروسیصدوپنجاه‌‌ونه پس از دلاوری‌‌های بسیار در خط پدافندی در سنندج به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای زادگاهش است.

 

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه قاسم الجبارین

خدمت پدر و مادر و برادر و خواهر گرامی سلام عرض می‌کنم. ان‌‌شاءالله که هیچ‌‌گونه نگرانی از بابت من نداشته باشید و هیچ از برای من گریه و ناله نکنید. خدا را شکر کنید و به یاد خدا باشید این راه که من رفتم راه خداست. و هر فرد مسلمان و با ایمان می‌بایست که این راه را بپیماید. فقط تنها سفارش من به شما این است که در همه حال به یاد خدا باشید و هیچ موقع از یاد خدا خارج نشوید. این وصیت نامه را بدهید به عباس تا اجرا کند. عباس‌‌جان به ننه و بابا دلداری بده و ایشان را راهنمایی کن تا به یاد خدا باشند. عباس 660 تومان از حاج احمد می‌خواستم و سه هزار تومان از رمضان طاهر زاده و ده هزار تومان توی ساک دارم خرج عزا و چهلم من کنید و اگر چیزی ماند به مستضعفین بدهیدو در ضمن 100 تومان به رمضان امانی بدهید و 50 تومان به حسین ناظمی بدهید. 300 تومان از محمد سلمری می‌خواهم از او بگیرید پس پول عزا و چهلم را بدهید و اضافۀ آن را به مستضعفین بدهید. عباس جان دیگر بیشتر از این راجع به بابا و ننه به تو سفارش نمی‌کنم در ضمن یک دست لباس پیش رضا دارنده دارم پول دوخت را بدهید و لباس را بگیرید بیشتر از این مزاحم تو نمی‌شوم دیگر عرضی ندارم. چند نکته وصیت به عنوان سفارش به پدر و مادر خود دارم اگر شهید شدم برای من ناراحت نباشید و دل خود را برای امام حسین گریه کنید چون دشمن به خاک و ناموس ما حمله کرده و ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و از اسلام و وطن خود دفاع کنیم و به فرماندهی امام امت فرمانده کل قوا به جنگ ادامه داده و تا پیروزی ادامه دهیم امام امت را تنها نگذاریم و پشتیبانی خود را همیشه از امام اعلام داریم و گوش به حرف ایشان باشیم مادرم گریه برای من نکن و برای امام حسین گریه کن.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.