جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید قدرت الله هراتیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید قدرت الله هراتیان

برادران و خواهران سعي كنيد دست به دست يكديگر دهيد و منافقين را از صحنه به در كنيد و هيچ فرصتي به آنان ندهيد كه بخواهند به فعاليت خود ادامه دهند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :قدرت الله هراتیان
نام پدر :رحمت الله
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۸/۱۵
محل تولد :شهر ری
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۱۵
محل شهادت :عین خوش
نام عملیات :محرم
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به شکم

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

فرزند دوم رحمت‌الله در پانزدهم آبان هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج در شهر ری متولد شد. قدرت‌الله صدایش زدند. رحمت‌الله با شیشه‌بری هزینه زندگی قدرت و چهار خواهر و یک برادرش را تأمین می‌کرد. برای گذراندن دورۀ راهنمایی به دامغان رفت و در مدرسه شهید امینیان ثبت‌نام کرد. با فوت پدر، درسش را رها کرد و به مکانیکی پرداخت.

با پیروزی انقلاب و شروع جنگ از طرف بسیج، به مهاباد و کردستان اعزام شد. در جبهه به‌‌عنوان امدادگر و تک‌‌تیرانداز خدمت می‌کرد.

پس از صدوپنجاه‌‌وشش روز حضور در جبهه، پانزدهم آبان هزاروسیصدوشصت‌‌ویک، در منطقه عین‌‌خوش، مرحله سوم عملیات محرم با برخورد ترکش به قلب و ناحیه شکم شهید شد. قدرت‌‌الله در گلزار شهدای فردوس رضای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهداء والصديقين.

انا لله و انا اليه راجعون

همه از خدایيم و به سوي او باز مي‌‌گرديم.

با سلام و درود به رهبر كبير انقلاب و بنيان‌‌گذار جمهوري اسلامي ايران. در تاريخ 61/06/08 وارد اهواز شدم با اين اميد كه بتوانم با ياري خداوند به سهم خود ضربه‌‌اي بر صداميان وارد كنم و با سلاحم قلب صداميان را نشانه روم و با خون ناچيز خود درخت اسلام را كه به وسيله خون علي‌‌اكبرهاي زمان پر بار شده پر بارتر كنم و نايب امام زمان(عج) خميني بت‌‌شكن كه بت‌‌هاي زمان يعني شاه ، ملي‌‌گراها و ليبرال‌‌ها را يكي يكي از ديگري شكسته و حالا هم نوبت نوكر حلقه به گوش آمريكا يعني صدام يزيد كافر رسيده كه به رهبري امام امت خميني  بت‌‌شكن و ياري مردم و پشتيباني خدا به زودي مانند ديگر عمال آمريكا سرنگون خواهد شد.

من از خواهرم مي‌‌خواهم هميشه زينب‌‌وار و برادرم حسين‌‌وار قاطعانه امام را ياري كنند و راه شهيدان را ادامه دهند. و از پدر بزرگوارم و مادر عزيزم مي‌‌خواهم كه هيچ‌‌وقت به خاطر من ناراحت نشوند چرا كه قرآن كريم مي‌‌فرمايد: گمان مي‌‌كنيد آنان كه در راه خدا كشته شده‌‌اند مرده‌‌اند خير بلكه زنده‌‌اند و نزد خدا روزي دارند.

برادران و خواهران سعي كنيد دست به دست يكديگر دهيد و منافقين را از صحنه به در كنيد و هيچ فرصتي به آنان ندهيد كه بخواهند به فعاليت خود ادامه دهند.

برادران عزيز سعي كنيد هر چه زودتر به ياري ديگر رزمندگان اسلام در جبهه‌‌ها بشتابيد زيرا بعد از جنگ با عراق يعني صدام يزيد و هم‌‌دستانش نوبت جنگ با اسرائيل صهيونيسم و جهان‌‌خوار است و خواهران عزيز سعي كنيد از لحاظ پرستاري و يا كارهاي ديگر به رزمندگان اسلام در جبهه‌‌ها كمك كنيد و پشتيباني محكمي براي رزمندگان اسلام باشيد.

مادر عزيزم، خواهران گراميم برادر كوچكم چنان‌‌چه من باعث اذيت و ناراحتي شما عزيزان شده‌‌ام اميدوارم كن من را ان‌‌شاءا... ببخشيد و من را از دعاي خير فراموش نكنيد كه همان گفته‌‌هاي قرآن و گفته‌‌هاي الهي است.

من از خداوند تبارك و تعالي مي‌‌خواهم كه تا انقلاب مهدي(عج) عمر امام را طولاني بگرداند و تمام رزمندگان اسلام را در جبهه‌‌هاي جنگ پيروز بدارد.

خدايا، خدايا تو را به جان مهدي تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار .

والسلام

قدرت‌‌ا... هراتيان

آمين يا رب العالمين

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.